Testy

Test nového VW POLO 1.0 TSI Style: Je to malá prémia, oplatí sa mu dať šancu

Niekedy sa malé auto skrátka hodí. Možno máte malú garáž, úzku príjazdovú cestu, k vášmu bydlisku alebo práci vedú úzke uličky, k dispozícii máte malé parkovacie miesto. Alebo skrátka veľké auto nepotrebujete, prípadne ho nechce vaša polovička. Zároveň však chcete mať dobrý pocit, že sebe (alebo polovičke) doprajete to najlepšie, čo sa dá. V rámci rozumného rozpočtu. Ponúkam vám Volkswagen Polo.

Test Volkswagen Polo 1.0 TSI 95k DSG Style  (foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport č. 01/2022)

Prečo Polo?

Polo je v tieni populárnej Fabie a lacnejšej Ibizy. Na prvý pohľad je jasné, prečo: je drahšie. Lenže sú veci, ktoré sa v cenníku nedočítate, a ktoré vyššiu cenu Volkswagenu Polo v porovnaní s konkurenciou vysvetľujú. A aj keď relatívne konzervatívny dizajn modelu Polo vnútri nemusí u každého vyvolávať pocit vysokej hodnoty, opäť sa musíme pozrieť trochu hlbšie: palubná doska je mäkčená (teraz už pri všetkých verziách), všetko je dokopy poskladané veľmi precízne.

Test Volkswagen Polo 1.0 TSI 95k DSG Style  (foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport č. 01/2022)

Prevezte sa a zistíte, že tuhosť karosérie má Polo najvyššiu, vydáva najmenej pazvukov a aj najmenej zvukov. Napríklad v porovnaní s Ibizou je odhlučnenie o dve úrovne vyššie. Potom stojí za to všimnúť si, že cenník Pola je poskladaný tak, aby sa ťažko priamo porovnával s konkurenciou. Kombinácie výbav, motorov a prevodoviek sú ťažko kompatibilné s tým, čo ponúkajú koncernoví súrodenci. Skrátka, Volkswagenu Polo sa oplatí dať šancu.

Test Volkswagen Polo 1.0 TSI 95k DSG Style  (foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport č. 01/2022)
Test Volkswagen Polo 1.0 TSI 95k DSG Style  (foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport č. 01/2022)

Novinky

Malý kompakt čerstvo absolvoval omladenie a aj to je dôvod nášho testu. Nová štruktúra výbav, vynovený dizajn nárazníkov, diskov, nové farby, omladený dizajn predných svetlometov (LED technológiu ponúkajú už v základe) a úplne nové dvojdielne zadné LED svetlomety, ktoré majú pri brzdení premenlivú grafiku a ešte vás aj privítajú peknou animáciou (iba v kombinácii s IQ.Light), dodávajú modelu Polo dospelejší, sofistikovanejší výraz.

V našom prípade k tomu prispela aj výbava Style, v rámci ktorej sa do predného nárazníka dostali chrómové lišty a svetlomety IQ.Light. Sú to inteligentné Matrix LED svetlá s 24 diódami v každom svetlomete. Žiaden konkurent také neponúka. Ich súčasťou je aj dnes už pre Volkswagen typický LED svetelný pás, ktorý sa tiahne naprieč celou maskou chladiča, prerušený iba logom VW. To dáva takému malému autu veľmi dominantný svetelný podpis a vizuálne ho posúva o úroveň vyššie. Všetko to uzatvárajú LED hmlové svetlá.

Ako som už naznačil, vnútri sa hlavné zmeny sústredili na kvalitu materiálov a lepší vizuálny dojem. Palubná doska je z mäkčeného plastu, pribudlo biele ambientné osvetlenie.

Test Volkswagen Polo 1.0 TSI 95k DSG Style  (foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport č. 01/2022)

Klasický panel klimatizácie nahradil elegantný dotykový, ktorý je v noci podsvietený. Nemyslím si, že je to krok vpred po ergonomickej stránke, ale určite to interiéru prinieslo svieži nádych. Najdôležitejšie je, že automatická klimatizácia funguje v modeli Polo tak dobre, že sa jej prakticky vôbec nemusíte dotýkať. Raz ju nastavíte na vašu obľúbenú teplotu a dovidenia. Novinkou je aj fakt, že Polo už dnes nedostanete s klasickými analógovými budíkmi. Na výber sú dva displeje. Ten základný, ktorý malo aj testované auto a má uhlopriečku 8 palcov, dokáže zobraziť jeden virtuálny budík a voliteľné údaje v ňom.

Test Volkswagen Polo 1.0 TSI 95k DSG Style  (foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport č. 01/2022)
Test Volkswagen Polo 1.0 TSI 95k DSG Style  (foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport č. 01/2022)

Priplatiť si môžete za väčší 10,25-palcový displej, ktorý dokáže zobraziť dva budíky naraz a dokonca aj mapu. Najmenší infotainment systém má uhlopriečku 6,5 palca, ale v ponuke je aj 8-palcový či dokonca špičkový 9,2-palcový systém. Pred novým voličom prevodovky je taktiež nová schránka na mobilný telefón, ktorá v sebe môže ukrývať aj bezdrôtovú nabíjačku. To je skvelá vec, pretože výbavy Style aj R-Line podporujú bezdrôtovú konektivitu so smartfónom cez Android Auto aj Apple CarPlay.

Volkswagen Polo v kocke:

  • Úspešný model VW, ktorý však v našich končinách bojuje s tvrdou domácou konkurenciou
  • Ceny: Základná cena je 14 190 €, testovaný kus vo výbave Style stojí 21 490.
  • Pohon: Iba trojvalce, avšak k dispozícii je aj pohon na CNG. Štvorvalec len v GTI.
  • Zhrnutie: Sympatické kompaktné auto nabité technológiami.
  • Konkurenti: Škoda Fabia, SEAT Ibiza, Renault Clio, Kia Rio.

Nenútený komfort

Testovaný Volkswagen Polo mal pod kapotou benzínový preplňovaný trojvalec s výkonom 70 kW (95 k). Spolupracoval so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou DSG. Pri tomto motore máte možnosť vybrať si aj manuálnu prevodovku. Ak by ste siahli po jeho výkonnejšom variante (81 kW/110 k), túto možnosť stratíte.

Späť k testovanému autu: Na papieri jeho výkon nevyzerá nijako ohurujúco. Skutočnosť je však taká, že aj vďaka prevodovke DSG, ktorá umožňuje radiť prevodové stupne aj pri plnom zaťažení motora, a teda bez prestávky vo výkone, je Polo aj s týmto výkonom viac než dostatočne svižné najmä v mestskom a prímestskom prostredí.

Motor má veľmi dobré reakcie na plyn, maximum krútiaceho momentu má už pri 1 600 otáčkach a aj keď osobne by som ho tak nízko so záťažou netrápil, je to fajn rezerva. Pri 1 800 je totiž nástup výkonu už veľmi rýchly. Netreba zabudnúť, že Polo váži iba 1 250 kg, takže dynamika je dobrá.

Test Volkswagen Polo 1.0 TSI 95k DSG Style  (foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport č. 01/2022)

Testovaný kus som veľmi netrápil, pretože nebol zabehnutý. Napriek tomu sa mi podarila dosiahnuť veľmi dobrá spotreba. Pri pokojnej jazde to bolo okolo 5,3 l/100 km. Ak som do mixu započítal aj diaľničný úsek a pár dynamických predbiehaní, priemer stúpol na stále veľmi dobrých 6 l/100 km. Verím, že po zábehu by táto hodnota spadla nižšie. Oceňujem výborné odhlučnenie motora – nad hranicou 2 000 otáčok ho prakticky nepočuť, ozve sa znova až po výraznejšom prekročení 4 000 otáčok.

Najviac sa mi však páči spôsob, ako dokáže Volkswagen nenápadne aj do bežného auta „prepašovať“ výborné jazdné vlastnosti, ktoré sú zároveň bezpečné a predvídateľné.

Test Volkswagen Polo 1.0 TSI 95k DSG Style  (foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport č. 01/2022)

V spojení s nadštandardným odhlučnením podvozka a nízkeho aerodynamického hluku sa s Polom naozaj jazdí ako s väčším a drahším autom. Jedine trochu tuhšia zadná náprava vám na nerovnej ceste pripomenie, v čom sedíte.

Test Volkswagen Polo 1.0 TSI 95k DSG Style  (foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport č. 01/2022)

Absolútne prémiový zážitok z jazdy v noci vám však poskytnú už spomínané adaptívne Matrix LED svetlomety IQ.Light. Je to príplatok, ktorý jednoznačne odporúčam, pretože zásadne zmení vaše nočné jazdy k lepšiemu. Lepší prehľad znamená menej stresu, menšiu únavu a v neposlednom rade vyššiu bezpečnosť. A tieto svetlomety vám ho poskytnú tak, ako žiadne iné svetlá od priamej (a v niektorých prípadoch aj vzdialenejšej) konkurencie. Navyše účinne vyrezávajú okolitú premávku z lúča diaľkových svetiel. Nestalo sa mi, že by mi niekto blikal z dôvodu, že ho oslepujem.

Volkswagen Polo 1.0 TSI 95k DSG Style - informačná tabuľka

Obchodné informácie
Cena od 15 590 | Testovaný model: 21 490 €
Značka Volkswagen
Model Polo
Model - Typ Neuvedený
Model - rok výroby 2021
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4 074 mm
Šírka 1 751 mm
Výška 1 436 mm
Rázvor 2 552 mm
Objem palivovej nádrže 40 l
Pohotovostná hmotnosť 1 250 kg
Maximálna hmotnosť 1 600 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 351 dm3
Objem batožinového priestoru (max.) 1 125 dm3
Motor a prevodovka
Počet valcov 3
Objem valcov 993 cm3
Najvyšší výkon 95 k
Najvyšší výkon 70 kW
Najvyšší výkon pri ot./min. 5 000
Najvyšší krútiaci moment 175 Nm
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 1 600 - 3 500
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 5,5 - 5,6 L
Emise 126 - 127 CO2g/km
Maximálna rýchlosť 187
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs 11,3
Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra :-) ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie