Testy

PRVÁ JAZDA: Nová Honda HR-V je priestorový zázrak! Vzadu sa vyrovná Škode Superb

Nebola by to Honda, keby aj v segmente rodinných crossoverov nehľadala spôsob, ako by svojho zástupcu presvedčila čo najlepšie jazdiť. Na novú Hondu HR-V sme sa prišli osobne pozrieť do Frankfurtu. Asi najpálčivejšou otázkou bolo, ako si platforma, na ktorej stojí malý Jazz, poradí s oveľa väčším autom.

Klamstvá

Hneď v úvode však treba poznamenať, že model HR-V vyzerá byť oveľa väčší, než v skutočnosti je. Prominentná predná časť, veľká maska chladiča (ktorá môže, ale nemusí byť vo farbe karosérie) a dlhá kapota vytvárajú dojem veľkého auta, pritom Honda HR-V nemeria na dĺžku ani 4,4 metra. Patrí teda medzi kompaktné modely. Lenže tu prichádza na rad ďalší chyták. Ak si myslíte, že vnútri konkuruje kompaktom, kruto sa mýlite. Viac miesta na nohy pre zadných pasažierov totiž neponúka len tak hocičo, a pokojne môžeme načrieť aj o pár tried vyššie. Ako to teda japonskí inžinieri dosiahli?

Honda HR-V

Optimalizácia

Zaujímavé je, že Honda HR-V v porovnaní so svojou predchodkyňou nenarástla do dĺžky. Napriek tomu inžinieri doslova čarovali s vnútorným priestorom, aby z platformy, využívajúcej nádrž v strede auta, vyťažili maximum. A podarilo sa. Interiér je naozaj priestranný a jediným limitom je priestor nad hlavou pre vysokých zadných pasažierov – a aj to len za predpokladu, že budú mať hlavy opreté o opierku a budú sa vystierať. Vtedy som sa ja dotýkal vlasmi stropu. Lenže v skutočnosti takto nikto nesedí, takže to nie je problém. Základný objem kufra 319 litrov je pri konfrontácii s realitou podozrivo malý údaj, pretože vyzerá byť väčší. Sedadlá sa sklápajú príkladne do 1 900 mm dlhej roviny.

Honda HR-V

Geniálne sedadlá Magic seats sú samozrejmosťou. Koncepcia interiéru je jednoduchá, avšak je prešpikovaná množstvom dobre vymyslených odkladacích priestorov. Kabína vyzerá na prvý pohľad hodnotne. Nájdeme tu nový systém vetrania, ktorý obsahuje difúzny, bezprievanový režim. Dominantou stredového panela je nová 9-palcová obrazovka. Jej najdôležitejšími vlastnosťami je skvelá čitateľnosť, kontrast a fakt, že si tu viete zobraziť obsah svojho telefónu cez Apple CarPlay aj Android Auto. Pre mobilné telefóny je k dispozícii až 15 W bezdrôtová nabíjačka a 4 USB zásuvky – dve vpredu, dve vzadu. Honda vám vie vytvoriť aj Wi-Fi hotspot a novinkou je podpora digitálneho kľúča. Vďaka nemu môžete auto odomknúť, ovládať jeho okná alebo ho dokonca naštartovať iba s pomocou mobilného telefónu.

Honda HR-V

Viac sily

Modernizácie sa dočkala aj jediná pohonná jednotka v ponuke. Spaľovací motor, ktorý je po vzore Jazzu väčšinou iba v úlohe generátora a priamo poháňa kolesá iba na diaľnici, dosahuje teraz výkon 79 kW (107 k), čo je nárast o 7 kW (10 k). Výkon elektromotora poskočil o 16 kW (22 k) na 96 kW (131 k), s krútiacim momentom až 253 Nm. Batéria má miesto 48 článkov až 60. Nárast sily cítiť a HR-V akceleruje presvedčivejšie než Jazz, aj keď už pri polovičnom zošliapnutí plynového pedála sa do kabíny ozve dosť výrazný zvuk motora.

Honda HR-V

Aspoň, že nehučí ako vysávač a simuluje radenie prevodových stupňov. Podvozok novej Hondy HR-V prešiel významnou modifikáciou. Pevnejšia karoséria, prepracované úchyty odpruženia a zdokonalené silentbloky prispievajú k priamejším reakciám riadenia a ku komfortnejšiemu podvozku. Dlhšie pracovné dráhy zadných tlmičov sa zas starajú o maximálne stabilnú a pohodlnú jazdu aj na horších cestách.

Honda HR-V

Hlavne bezpečne

Asi nikoho neprekvapí, že nová Honda HR-V prichádza s ešte širšou ponukou asistenčných systémov, ktoré zastrešuje názov Honda Sensing. Pri činnosti väčšiny z nich už využíva iba vyhrievanú kameru, nie radar. Kamera je širokouhlá, má vyššie rozlíšenie a je napojená na systém umelej inteligencie na spracovávanie obrazu. Rozpoznáva vozidlá, chodcov, cyklistov ale aj motocyklistov, a to rýchlejšie a presnejšie, čo sa odzrkadľuje aj na lepšej činnosti asistenčných systémov typu radarový tempomat, pilot a podobne. Výpočet systémov je rozsiahly, dôležitý je však fakt, že počas testovacej jazdy nás žiaden z nich neobťažoval a všetky fungovali presne. Viac už odhalí až domáci test. Cena HR-V sa začína na úrovni 26 990 €.

Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra :-) ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie