Testy

Prvýkrát za volantom nového OPEL ASTRA: Naďalej verná benzínu a nafte

Prvýkrát za volantom nového OPEL ASTRA | Foto: Dani Heyne pre auto motor und sport 6/2021
Redaktor auto motor und sport porovnáva aktuálnu generáciu modelu ASTRA s tou prichádzajúcou | REPROFOTO: Dani Heyne pre auto motor und sport

Svet je nespravodlivý, keď sa hovorí o „kompaktnej triede Golfu“, pretože Opel Kadett tam bol oveľa skôr. Keď mal ešte VW vzadu vzduchom chladené boxery, Opel už chladil prednú časť vodou. Týmito slovami začína svoj článok o prvej jazde na OPEL ASTRA Jörn Thomas, redaktor magazínu auto motor und sport doma v Nemecku.

Kadett a Astra patria do kompaktnej triedy práve tak, ako Opel do Rüsselsheimu. Nová Astra pochádza z Rüsselsheimu od podlahy až po strop, čo zdôrazňuje nielen šéf Opelu Michael Lohscheller počas exkluzívnej testovacej jazdy. V Rüsselsheime spočíva celý príbeh novej Astry, ľudia z Oplu tam žili s GM, profitovali z PSA a budú vychádzať aj so Stellantis. Opel modelmi Mokka a Corsa dokázal, že môže byť považovaný za lídra koncernu, že svojim zákazníkom ponúka pridanú hodnotu, tvrdí Thomas.

Rovnako aj nová Astra má ukázať, akú silu má Opel, ako sa dokáže v správnej miere separovať od zvyšku značiek v Stellantise a pritom využívať výhody, ktoré účasť v koncerne ponúka.

Prvýkrát za volantom nového OPEL ASTRA | Foto: Dani Heyne pre auto motor und sport 6/2021
Hatchbacky možno strácajú na popularite kvôli crossoverom, stále ale nachádzajú verných priaznivcov. | Reprofoto auto motor und sport

Prečítajte si aj:


Test Opel Corsa-e GS Line: Prvýkrát na elektrinu, hneď výborne

ERIK STRÍŽ


Spaľovacie motory aj plug-in hybrid

Nová Astra bude jazdiť s pomocou spaľovacích motorov a ponúkne aj plug-in hybridnú verziu. Je vôbec možné, aby takýto automobil prerazil na trhu v čase masívnej popularity crossoverov a SUV a očakávaného prechodu na elektrické pohony? Netreba lámať palicu nad hatchbackmi, veď aj dnes tvoria 14 percent celoeurópskeho objemu predaja nových automobilov. Astra bude teda stáť na rozhraní populárnych karosárskych vyhotovení aj pohonov. Teda s 1,2-litrovým benzínom alebo 1,5-litrovým naftovým motorom a tiež ako plug-in hybrid s 1,6-litrovým benzínom a elektromotorom.

Platforma EMP2 úrovne 3 vo svojej verzii pre osobné automobily dokáže veľa, ale nevie ponúknuť čisto elektrický pohon. Prečo nie, keď naprílad Citroen C4 predsa elektrický je? Stojí totiž na menšej platforme CMP.

Prvýkrát za volantom nového OPEL ASTRA | Reprofoto: Dani Heyne pre auto motor und sport 6/2021
Redaktor auto motor und sport za volantom OPEL ASTRA (2023) | Reprofoto auto motor und sport
Nový OPEL ASTRA (modelový rok 2022)
Nový OPEL ASTRA (2023) bude mať dizajn vychádzajúci z aktuálneho modelu MOKKA. Detaily ale pre nás ostávajú skryté

Prečítajte si aj:


Prvý deň s novým Opel Mokka: výborný podvozok a motor, ale priestorom sklame

ERIK STRÍŽ


OPEL ASTRA: Prvá jazda

Thomas prechádza prvé kilometre v novej Astre vo verzii s 1,2-litrovým benzínovým trojvalcom, ktorý sa bude ponúkať vo verzii s max. výkonom 110 a 130 koní. Taký lepší priemer. Nová Astra je až o 14 percent tuhšia ako jej predchodca, zároveň o 5 centimetrov širšia, o malý kúsok dlhšia, rázvor sa natiahol. To všetko sa spoločne skratším previsom podieľa na lepšej dynamike vozidla. Aj keď je zadná náprava relatívne jednoduchá, s torznou priečkou a bez adaptívneho pruženia, jazda sa zdá byť komfortnou vďaka schopnosti dobre absorbovať nerovnosti vozovky. Novinár tiež pripomína dobrú tuhosť karosérie aj pri jazde vysokými rýchlosťami „zlými svahmi“.

Skúsenosť s plug-in hybridom autor takisto opisuje vskutku pozitívne. Táto verzia kombinuje benzínový štvorvalec s elektrickým motorom s max. výkonom 80 kW, pohon čerpá palivo z palivovej nádrže a energiu z 12 kWh batérie. Istá má byť 8-stupňová automatická prevodovka a špekuluje sa o celkom výkone pohonného systému 180 koní. Pri plnom zaťažení sa pneumatiky často dostanú do problémov s priľnavosťou, inak funguje PHEV vyvážene a uvoľnene. Nová Astra sa bude štandardne dodávať s pneumatikami so zníženým valivým odporom, hoci ide o gumy triedy A, ktoré nie sú typické hladkým rolovaním ani neponúkajú mimoriadne dobrú priľnavosť, uvádza Thomas.

Prvýkrát za volantom nového OPEL ASTRA | Foto: Dani Heyne pre auto motor und sport 6/2021
Opel Astra štandardne dostane pneumatiky s optimalizovaným valivým odporom. | Reprofoto auto motor und sport

Pritom má ísť o vozidlo, ktoré je dokončené len na 80 percent. Inžinieri v Opli stále pracujú na kalibrácii riadenia, výroba začne koncom tohto roka a začiatok predaja je naplánovaný na koniec januára 2022.

Nová Astra nadväzuje na čerstvú líniu vozidiel Opel uvedenú na trh s Corsou, ale predovšetkým so súčasnou Mokkou. Kombinuje skupinovú platformu s vlastným štýlom - ako v dizajne, tak aj v koordinácii hardvéru s intuitívnym ovládaním so digitalizáciou. Vraj sa Astra vydarila, ale my si radi počkáme na prvé jazdy hotových exemplárov bez maskovania a bez zakrytého interiéru.

Prečítajte si aj:


OPEL ASTRA ako ju poznáme končí. Odteraz bude všetko už len v štýle Opel Vizor a Compass, k tomu Nemci ukázali aj nový Grandland

ERIK STRÍŽ


Erik Stríž - auto motor a šport, Autoviny.sk
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie