Testy

Výhľad má fakt parádny! Pozrite sa, aké ďalšie zaujímavosti ponúka nové Subaru Forester e-Boxer

Prečo ukázať?

Pretože v jeho karosérii sa budete cítiť ako v akváriu. Vysoká strecha a veľké presklené plochy mu dodávajú nesmierny pocit vzdušnosti. Mnohé automobilky robia svoje SUV naschvál s malými oknami, aby zvýšili tuhosť karosérie. Subaru Forester je tuhé aj s veľkými oknami a nesmierne priestranným interiérom. To sú plusové body, ktoré sa azda ani nedajú stratiť. Zvlášť, ak ide o rodinné vozidlo.

Subaru Forester e-Boxer 2020

A čo interiér?

Áno, spomínal som, priestranný. Vpredu, vzadu, v batožinovom priestore aj pod jeho podlahou, kde okrem batérie nájdete aj priestor na odloženie krytu batožinového priestoru, kompresor na nafúkanie kolesa či miesto na drobnosti. O. k., môže byť. Operadlá zadných sedadiel navyše sklopíte tlačidlami z batožinového priestoru takmer do roviny.

Subaru Forester e-Boxer 2020

A zatváranie veka batožinového priestoru? Elektrické. A celkom svižné, čo sa nedá povedať vždy. Keď sa už motám v zadnej časti vozidla – v Subaru použili jedno veľmi príjemné riešenie. Parkovacia kamera je síce vystavená poveternostným vplyvom, takže ak jazdíte v daždi, prípadne v počasí, pri ktorom máte vyššiu spotrebu kvapaliny v ostrekovačoch než paliva, bude neustále špinavá. A to vás po dlhšej jazde nepoteší. Konštruktéri k nej však dotiahli hadičku s ostrekovačovou kvapalinou. Pri zaradenej spiatočke si ju teda iba ostriekate a môžete parkovať s dokonalým výhľadom. Drobnosť, ale účinná a verte, že viac ako poteší.

Subaru Forester e-Boxer 2020

Ďalšie dobré nápady? Auto je ich plné.

Najneviditeľnejšie miesto pri parkovaní je okolo pravého predného kolesa. Čo s tým? Subaru dalo do spätného zrkadla kameru. A skoncovalo tak s oškretými diskami. Aby som nezabudol na priestor okolo vodiča. Chce to chvíľu zvyku, potom už všetko nájdete intuitívne rýchlo. Klasikov potešia mechanické ručičky otáčkomera aj rýchlomera, fyzické ovládače klimatizácie aj vyhrievania sedadiel na stredovej konzole či viacerých bezpečnostných prvkov pred ľavým kolenom. Milovníci noviniek potom ocenia bezproblémovú konektivitu prostredníctvom Apple CarPlay, dobre čitateľnú a zrozumiteľnú navigáciu či možnosť nabíjať prenosné elektronické zariadenia aj dvoma USB zásuvkami dostupnými na vyhrievaných zadných sedadlách.

Subaru Forester e-Boxer 2020

A tí, čo potrebujú mať prehľad o všetkom? Pre nich má Forester informačný displej na vrchu palubnej dosky. Takže navigačné pokyny, aktuálny tok energie v rámci hybridného pohonu, rádio, spotreba, asistenčné systémy a mnoho ďalšieho. Stačí si len vybrať a sledovať. Hybridným systémom sa dostávame k pohonu. Subaru si vybralo kombináciu svojej vlajkovej technológie v podobe motora typu boxer a hybridnej elektrickej podpory. Tá funguje najmä ako pomoc pri rozbiehaní a zrýchľovaní. Batéria sa dobíja počas jazdy vozidla a pri spomaľovaní, takže sa netreba zaoberať hľadaním nabíjačky. Všetko si auto vybaví samo.

Nevynechajte tiež naše videotesty na YouTube!

Pohľad na hodnotu zrýchlenia hovorí, že hybridný Forester nebude trhať asfalt, k čomu prispieva aj prevodovka s plynulou zmenou prevodu. Avšak prvotné zrýchlenie z križovatiek je veľmi svižné a o brzde premávky nemôže byť ani reči. Pri naháňaní auta si musíte zvyknúť na zvuk vyšších otáčok a pozvoľnejší nárast výkonu, čo však do istej miery rieši zmena režimu na volante. Z I prepnete na S, čo znamená rýchlejší nástup výkonu a môžete sa zabávať. Jasné, pár koní výkonu a Nm krútiaceho momentu navyše by sa zišlo, no to asi každému autu, v ktorom som doteraz jazdil. S hybridným Foresterom som za týždeň najazdil viac ako 1 000 kilometrov a všetko po Slovensku. Od mestského presúvania v bratislavských zápchach cez diaľničné presuny až po výlet zo Šiah do Ždiaru po slovenskej Route 66, ceste číslo 66, a naspäť krížom-krážom cez Muránsku planinu po cestách druhej triedy. A keď bolo treba, vždy som našiel dostatok výkonu na všetky manévre.

Subaru Forester e-Boxer 2020

Pri výjazde mimo spevnených ciest, v tomto prípade najmä na zasnežené pláne pod Tatrami, pomohol systém X Mode, ktorý upravuje priebeh krútiaceho momentu v nižších otáčkach a zlepšuje priechodnosť terénom. Subaru Forester si zaslúži palec hore aj za svoju úprimnosť. Reálna spotreba sa k papierovej priblížila na 3 dl. A to bol motor ešte surový. Skúsenosti hovoria, že po nejakom čase, keď si motor sadne, dokáže jeho spotreba ešte klesnúť. A to sa nestáva často. Takže ak hľadáte spoľahlivú štvorkolku s vyššou svetlou výškou, ktorá jazdí tak, že o mnohých nerovnostiach ani neviete, prípadne iba veľmi vzdialene, s veľkým a vzdušným vnútorným priestorom, množstvom užitočných a citlivo fungujúcich technológií, ktoré strážia bezpečnosť, môže byť práve Forester tou správnou odpoveďou.

Subaru Forester e-Boxer 2020

Vlastností, ktoré vás budú tešiť a utvrdzovať v tom, že ste sa rozhodli správne, má viac ako dosť.

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 4
Klady
  • Vnútorný priestor
  • Asistenčné systémy
  • Priechodnosť terénom
  • Výhľad z vozidla
Zápory
  • Slabšia dynamika
  • Rýchlosť reakcií prevodovky
Martin Šebesta, profilová fotografia
Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.
Rád skúšam nové veci a neznášam jednoliatý spôsob života. Práve vďaka tomu som sa dostal aj k písaniu článkov. V novinárskej branži sa pohybujem od roku 2015, začínal som ako kameraman a redaktor v košickej regionálnej televízií Naša (ktorá sa neskôr preorientovala na Košice:Dnes). 90% svojho času venujem video-tvorbe a fotografii, no popritom sa rád uvoľním aj pri ďalších kreatívnych prácach.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie