Výhľad má fakt parádny! Pozrite sa, aké ďalšie zaujímavosti ponúka nové Subaru Forester e-Boxer

Subaru Forester ti chce ukázať všetko, čo sa odohráva v miestach, kade prechádzaš. A popritom sa hybrid bude snažiť, aby si dosiahol čo najnižšiu spotrebu. Akoby mi chcelo hovoriť auto, keď som s ním vyrazil na testovaciu jazdu krížom cez Slovensko.
Vydané  Text: 
## Prečo ukázať? **Pretože v jeho karosérii sa budete cítiť ako v akváriu. Vysoká strecha a veľké presklené plochy mu dodávajú nesmierny pocit vzdušnosti.** Mnohé automobilky robia svoje SUV naschvál s malými oknami, aby zvýšili tuhosť karosérie. Subaru Forester je tuhé aj s veľkými oknami a nesmierne priestranným interiérom. To sú plusové body, ktoré sa azda ani nedajú stratiť. Zvlášť, ak ide o rodinné vozidlo.
## A čo interiér? **Áno, spomínal som, priestranný. Vpredu, vzadu, v batožinovom priestore aj pod jeho podlahou, kde okrem batérie nájdete aj priestor na odloženie krytu batožinového priestoru, kompresor na nafúkanie kolesa či miesto na drobnosti.** O. k., môže byť. Operadlá zadných sedadiel navyše sklopíte tlačidlami z batožinového priestoru takmer do roviny.
A zatváranie veka batožinového priestoru? Elektrické. A celkom svižné, čo sa nedá povedať vždy. Keď sa už motám v zadnej časti vozidla – v Subaru použili jedno veľmi príjemné riešenie. Parkovacia kamera je síce vystavená poveternostným vplyvom, takže ak jazdíte v daždi, prípadne v počasí, pri ktorom máte vyššiu spotrebu kvapaliny v ostrekovačoch než paliva, bude neustále špinavá. A to vás po dlhšej jazde nepoteší. **Konštruktéri k nej však dotiahli hadičku s ostrekovačovou kvapalinou. Pri zaradenej spiatočke si ju teda iba ostriekate a môžete parkovať s dokonalým výhľadom. Drobnosť, ale účinná a verte, že viac ako poteší.**
## Ďalšie dobré nápady? Auto je ich plné. **Najneviditeľnejšie miesto pri parkovaní je okolo pravého predného kolesa.** Čo s tým? Subaru dalo do spätného zrkadla kameru. A skoncovalo tak s oškretými diskami. Aby som nezabudol na priestor okolo vodiča. Chce to chvíľu zvyku, potom už všetko nájdete intuitívne rýchlo. **Klasikov potešia mechanické ručičky otáčkomera aj rýchlomera, fyzické ovládače klimatizácie aj vyhrievania sedadiel na stredovej konzole či viacerých bezpečnostných prvkov pred ľavým kolenom.** Milovníci noviniek potom ocenia bezproblémovú konektivitu prostredníctvom **Apple CarPlay,** dobre čitateľnú a zrozumiteľnú navigáciu či možnosť nabíjať prenosné elektronické zariadenia aj dvoma USB zásuvkami dostupnými na vyhrievaných zadných sedadlách.
A tí, čo potrebujú mať prehľad o všetkom? Pre nich má Forester informačný displej na vrchu palubnej dosky. Takže navigačné pokyny, aktuálny tok energie v rámci hybridného pohonu, rádio, spotreba, asistenčné systémy a mnoho ďalšieho. Stačí si len vybrať a sledovať. Hybridným systémom sa dostávame k pohonu. **Subaru si vybralo kombináciu svojej vlajkovej technológie v podobe motora typu boxer a hybridnej elektrickej podpory. Tá funguje najmä ako pomoc pri rozbiehaní a zrýchľovaní. Batéria sa dobíja počas jazdy vozidla a pri spomaľovaní, takže sa netreba zaoberať hľadaním nabíjačky. Všetko si auto vybaví samo.** #### Nevynechajte tiež naše videotesty na YouTube! Pohľad na hodnotu zrýchlenia hovorí, že hybridný Forester nebude trhať asfalt, k čomu prispieva aj prevodovka s plynulou zmenou prevodu. Avšak prvotné zrýchlenie z križovatiek je veľmi svižné a o brzde premávky nemôže byť ani reči. Pri naháňaní auta si musíte zvyknúť na zvuk vyšších otáčok a pozvoľnejší nárast výkonu, čo však do istej miery rieši zmena režimu na volante. Z I prepnete na S, čo znamená rýchlejší nástup výkonu a môžete sa zabávať. Jasné, pár koní výkonu a Nm krútiaceho momentu navyše by sa zišlo, no to asi každému autu, v ktorom som doteraz jazdil. **S hybridným Foresterom som za týždeň najazdil viac ako 1 000 kilometrov a všetko po Slovensku. Od mestského presúvania v bratislavských zápchach cez diaľničné presuny až po výlet zo Šiah do Ždiaru po slovenskej Route 66, ceste číslo 66, a naspäť krížom-krážom cez Muránsku planinu po cestách druhej triedy.** A keď bolo treba, vždy som našiel dostatok výkonu na všetky manévre.
Pri výjazde mimo spevnených ciest, v tomto prípade najmä na zasnežené pláne pod Tatrami, pomohol systém **X Mode,** ktorý upravuje priebeh krútiaceho momentu v nižších otáčkach a zlepšuje priechodnosť terénom. Subaru Forester si zaslúži palec hore aj za svoju úprimnosť. Reálna spotreba sa k papierovej priblížila na 3 dl. A to bol motor ešte surový. Skúsenosti hovoria, že po nejakom čase, keď si motor sadne, dokáže jeho spotreba ešte klesnúť. A to sa nestáva často. Takže ak hľadáte spoľahlivú štvorkolku s vyššou svetlou výškou, ktorá jazdí tak, že o mnohých nerovnostiach ani neviete, prípadne iba veľmi vzdialene, s veľkým a vzdušným vnútorným priestorom, množstvom užitočných a citlivo fungujúcich technológií, ktoré strážia bezpečnosť, môže byť práve Forester tou správnou odpoveďou.
### Vlastností, ktoré vás budú tešiť a utvrdzovať v tom, že ste sa rozhodli správne, má viac ako dosť.







Inzercia