Testy

Otestovali sme spotrebu Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Allgrip s automatickou prevodovkou

Prečítajte si aj:


BEST CARS 2020: Hlasujte za najlepšie autá roka!

Redakcia (s)


Dnes je už iba málo automobilov, ktoré veci nekomplikujú a nesnažia sa vás obsypať modernými technológiami, nelogickými riešeniami a množstvom zbytočných trikov. A presne tento postoj si obľúbite. Nasadnete, naštartujete a odídete. Bez študovania návodu, bez nutnosti zvyknúť si na infotainment, s klasickým ovládaním klimatizácie, jednoducho Vitara je favoritom všetkých generácií bez rozdielu pohlavia. Možno aj preto má usmiaty charakter predných svetlometov a masky chladiča. Osobne sa mi páčila aj nová modrosivá metalíza, ktorá dodala autu celkom nový šmrnc.

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Allgrip 6AT (foto: PANER 2019 pre auto motor a šport)

Interiér balansuje na hranici kvalitných a miestami aj lakovaných plastov a tradičných tvrdých plastov so šmykľavým povrchom. V rámci poslednej modernizácie získala Vitara nové sedadlá s velúrovými poťahmi, ktoré oživia pohľad na interiér. Sedadlá sú komfortné a pozícia sedenia dosť vysoká aj v najnižšej polohe, no práve vyšší posed je dôvod na kúpu SUV, takže to nie je výčitka. Na zadné sedadlá si sadnete komfortne, no priestorový komfort na nohy je vykúpený kolmým posedom. Ten však nie je nepohodlný.

Jazdné vlastnosti sú veľmi dobromyseľné, ak v sebe máte ešte kúsok chuligána a vtrhnete na kruhový objazd vyššou rýchlosťou, môžete rátať s bezpečnou nedotáčavosťou, ktorá sa vám po čase zapáči.

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Allgrip 6AT (foto: PANER 2019 pre auto motor a šport)

Podvozok je vyladený veľmi dobre a neprekvapí vás žiadnou zákernosťou. Je však tvrdší, než majú niektorí konkurenti a to je mierny nedostatok v porovnaní s ostatnými. Na druhej strane patrí Vitara medzi najlacnejšie modely s pohonom 4 x 4, aj nami testovaný model mal pohon AllGrip, ktorý si nastavíte do vami želaného režimu, pričom máte možnosť uzamknúť medzinápravový diferenciál v pomere 50 : 50, čo zabezpečí slušnú prejazdnosť terénom, alebo aspoň bezproblémový príjazd k chate.

Na palube nechýbali ani asistenčné systémy, ktoré sú však príliš opatrné, predkolízny systém reaguje zakaždým aj pri pomalej rýchlosti a v prípade, že už brzdíte. Nemýli sa, ale je nakalibrovaný až veľmi ostro, tak, že vás budú jeho pípania občas znervózňovať.

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Allgrip 6AT (foto: PANER 2019 pre auto motor a šport)

Kombinácia najsilnejšieho motora s automatickou dvojspojkovou prevodovkou je veľmi príjemná najmä v meste. Tam funguje, ak máte chuť radiť prevodové stupne manuálne, máte možnosť prostredníctvom páčok za volantom. Rýchlosť radenia stupňov však nie je taká rýchla ako v prípade klasických DSG prevodoviek od koncernu VW.

Opäť musíme pochváliť motor 1,4 BoosterJet, ktorý je nielenže adekvátne výkonný, ale aj úsporný a tento charakter nestráca ani v kombinácii s automatickou prevodovkou.

Celotýždňový priemer spotreby sa ustálil na 6,7 litra benzínu na 100 kilometrov. A to bude zrejme najvážnejší predajný argument, ktorý poteší každého budúceho majiteľa.

Technické údaje Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet AllGrip 6AT

Motor prepĺň. benzínový R4, 1 373 cm3
Výkon 103 kW (144 k) pri 5 500 ot./min.
Krútiaci moment 220 Nm pri 1 500 ot./min.
Pohon a podvozok: 6-st. automatická dvojspojková prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu McPherson, vzadu torzná priečka.
Brzdy vpredu aj vzadu kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
Pneu 215/55 R 17.
Batožinový priestor 375/1 120 dm3
Rozmery: 4 175 × 1 775 × 1 610 mm, rázvor 2 500 mm
prevádzková/celková hmotnosť 1 195/1 730 kg,
objem nádrže 47 l
Najvyššia rýchlosť 200 km/h
Zrýchlenie 0 - 100 km/h 10,2 s
Spotreba 6,1 l/100 km
Emisie CO2 139 g/km
Cena/testované auto 19 490 €/23 030 €
Konkurenti: Opel Crossland X, SEAT Arona, Fiat 500 X

Test Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Allgrip 6AT

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 3,5
Klady
  • Intuitívne ovládanie
  • priestranný interiér
  • cena
Zápory
  • Tvrdšie pruženie

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Magazín

Podnikaví príbuzní Elona Muska (video s titulkami)

Elon Musk pochádza z veľmi podnikavej rodiny. Možno viete, že jeho bratranci založili SolarCity a jeho brat Kimbala bol investorom či spoluzakladateľom niektorých skorších Elonovych firiem, ale čo viete o zvyšku jeho rodiny? Napríklad Elonova sestra Tosca založila „romantický Netflix“ a jeho matka je 71-ročný modelka. Za zmienku však stoja tiež Elonovi predkovia, ktorí boli prieskumníci, chiropraktici či politici.