Testy

Hyundai Tucson 1.6 T-GDi N Line vzbudzuje vášne!

Bodykit. Čím ďalej tým viac automobiliek si uvedomuje, že za možnosť vyzerať ako niečo viac, sú zákazníci ochotní priplatiť si nemalé peniaze. V prípade Tucsona, sťaby najlepšie predávaného SUV na Slovensku, sa však Hyundai nevybral iba cestou mejkapu, čo je sympatické.

Ak si vyberiete Tucson s najsilnejším benzínovým motorom 1.6 T-GDi, dostanete ku krajšej karosérii ešte aj vylepšený podvozok s pružinami vpredu tvrdšími o 8 % a o 5 % vzadu. Inžinieri sa pohrali aj so softvérom posilňovača riadenia, ktorý vyladili pre lineárnejšiu odozvu a celkovo lepší pocit kontaktu šoféra s autom. A presne túto verziu sme dostali na test. Rovno aj s pohonom 4 × 4 a so sedemstupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou.

Hyundai Tucson 1.4 T-GDi N Line

Prvý dojem z Tucsonu N Line je veľmi dobrý. N Line paket si jednoznačne všimnete a najlepšie vynikne na aute s výraznou farbou. Napríklad takou červenou, ktorú máme náhodou na test. Hlavná kontrastná farba je tu totiž čierna. Nájdete ju na detailoch prepracovaného predného nárazníka s novou maskou chladiča, na spätných zrkadielkach, 19-palcových kolesách, strešnom spojleri a dokonca aj na strešných lyžinách. Druhá kontrastná farba je antracitová. Tá je na maske chladiča a na novom difúzore zadného nárazníka. Celé to vyzerá senzačne, aj keď osobne nie som fanúšik nového LED denného svietenia v nárazníku. Viac by sa mi páčili LEDky integrované do hlavných svetlometov. Ale to je drobnosť.

Hyundai Tucson 1.4 T-GDi N Line

Vo vnútri nájdeme kombináciu čiernej kože, semišu a červeného prešívania. Vyzerá to veľmi dobre a má to aj svoj účel. Telo sa v sedadlách vôbec nešmýka. Aj ostatne styčné plochy sú vylepšené. Nohy sa dotýkajú nerezových športových pedálov a ruky zas perforovanej kože na volante či voliči automatu. Celkovú atmosféru autu dodáva ešte aj čierne čalúnenie stropu. Ja som si to užil trochu menej, lebo testovaný Tucson bol vybavený panoramatickým strešným oknom. Je pekné a dokonca aj otváracie, ale zároveň je to jediné miesto, odkiaľ sa v testovanom Tucsone ozývali pazvuky. Počas bežnej jazdy si mierne tvrdší podvozok veľmi nevšimnete.

Hyundai Tucson 1.4 T-GDi N Line

Tucson je aj vo verzii N Line v prvom rade komfortný. Bodaj by aj nie. Sedenie na zadných sedadlách patrí medzi najlepšie v triede. Väčšie nerovnosti sa cez nízkoprofilové gumy, tlmiče a silentbloky prepracujú až do kabíny, ale akýkoľvek pohyb podvozka je v Tucsone N Line veľmi prísne definovaný a rýchlo ustane, čo si veľmi cením. Autá typu SUV ma málokedy inšpirujú k rýchlej jazde, ale ten vyladený podvozok treba vyskúšať! Tu ma Tucson N Line príjemne prekvapil. Vďaka širokým vysoko výkonným pneumatikám je v zákrutách naozaj schopný a nedotáčavosťou trpí oveľa menej, než som čakal. Veľmi ma prekvapil aj jeho pohon 4 × 4. Je to jeden z veľmi mála haldexovských pohonov, kde pri pridaní plynu v zákrute cítiť trakciu zadných kolies a tendenciu auta utiahnuť oblúk. A to najmä v športovom režime. Rozprávane pritom o suchom asfalte! Na šotoline je to ešte lepšie a Tucson dovolí aj jemné manévre na brzdách, ale potrebuje na to priestor. Hmotnosť neoklameš. Riadenie je tiež naladené výborne a nemám k nemu žiadne výčitky. Bolo by úplne dokonalé, ak by využívalo volant z modelu i30 alebo Kona. Má lepší tvar a pohodlnejšie sa drží.

Hyundai Tucson 1.4 T-GDi N Line

Dostávame sa k motoru. Jeho výkon 130 kW (177 k) je na objem 1,6 litra úctyhodný a v podstate Tucsonu aj stačí. Lenže výkon ukrýva až vo vyšších otáčkach a automatická prevodovka nie je veľmi ochotná podraďovať. Ako keby bola naladená na diesel. Keby boli pod volantom pádla, až tak by mi to neprekážalo, ale absentujú. Dokonca aj sekvenčná kulisa prevodovky je usporiadaná opačne, takže manuálne radenie tu nie je veľký pôžitok. Vo výsledku má auto pocitovo menší výkon, než na papieri, lebo sa k nemu nedostanete.

Hyundai Tucson 1.4 T-GDi N Line

Často sa dostanete skôr na čerpaciu stanicu. Bohužiaľ, jazdiť s týmto motorom pod 8 litrov na 100 km je možné, ale nereálne. Reálna spotreba pri každodennej jazde mestom oscilovala okolo hodnoty 12 l/100 km a až výlety mimo ju zrazili na ešte stále nie celkom prijateľných 10 l/100 km. A to som sa naozaj snažil o úspornú jazdu.

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 3,5

Aj preto by som tento test uzavrel kontroverzne: Hyundai Tucson N Line je atraktívne a dobré auto, ale kúpte si ho radšej s dieselovým motorom. Dvojliter CRDi je veľmi dobrý, silný, primerane úsporný a Tucson N Line sa s týmto motorom ponúka len bez tvrdšieho podvozka. Potenciálne lenivejšie jazdné vlastnosti by ma vôbec netrápili, vyšší komfort by som dokonca privítal a to hlavné – sex appeal – by som mal tak či tak. A to je predsa ten hlavný argument, ako aj dôvod, prečo je Tucson N Line odsúdený na úspech.

Klady
  • Dizajn
  • Jazdné vlastnosti
  • Využiteľnosť
Zápory
  • Spotreba
  • Ospalá prevodovka
Juraj Hrivnák
Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra :-) ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Magazín

TOP 5 rekordov Toyoty Land Cruiser

Silné terénne autá toho zvládnu veľa. Ďaleké expedície, náročné preteky, dokonca aj prácu v bani. Sú to výzvy, ktoré ich preveria. Tu je päť zaujímavých rekordov Toyoty Land Cruiser.