TEST: Kia Ceed SW 1.4 T-GDI – Nedostatok nedostatkov

Nedajte sa zmiasť nezmyselným trendom, ktorému podlieha čoraz viac vodičov. Nová Kia Ceed SW je dôkazom, že klasické kombi dokáže stále ponúknuť viac priestoru a pohodlia než módne SUV.
Vydané  Text: 
**Pohľad do batožinového priestoru novej Kie Ceed SW stojí za to. Len veľmi ťažko nájdete kompaktné SUV, ktoré by v základnom usporiadaní dokázalo ponúknuť až 625 dm3 využiteľného priestoru.** Vývojári sa tentoraz zamysleli aj nad funkčnosťou a usporiadaním, vďaka čomu nájdete pod dnom kufra oddelené priečinky na drobnosti, praktické koľajničky na uchytenie batožiny, šikovné háky po bokoch či 12 V zásuvku. **Pod úložné priečinky navyše dokázali vtesnať aj plnohodnotnú rezervu, za čo si Kia zaslúži veľký palec hore.** Nakladacia hrana je príjemne nízko, čo výrazne uľahčuje manipuláciu s ťažkými predmetmi. V prípade prepravy lyží alebo snoubordov určite oceníte delenie zadnej lavice v pomere 40 : 20 : 40, ktorej operadlá môžete sklápať takmer do roviny, pričom medzi kufrom a priestorom pre posádku nevzniká nepríjemný schod.
Po úplnom sklopení zadných operadiel tak vznikne úložný priestor s objemom až 1 694 dm3. V porovnaní s hatchbackom je pocitovo viac priestoru aj na zadných sedadlách. **Napriek tomu by sme privítali pár bonusových centimetrov navyše v oblasti kolien.** V zozname príplatkovej výbavy neodporúčame zaškrtávať panoramatickú strechu, ktorá môže ubrať zadným pasažierom z priestoru nad hlavou. Mamičky potešia ľahko dostupné úchyty na detské sedačky, samotné deti sa však budú musieť zmieriť s absenciou USB portov vzadu.
Skutočné centrum konektivity reprezentuje veľký 8-palcový dotykový displej, ktorý vytŕča nad palubnú dosku. Ten poteší nielen vysokým rozlíšením, ale aj tenkými rámčekmi okolo displeja alebo matným povrchom, na ktorom sa nezachytávajú otlačky prstov. K dispozícii je aj lacnejší sedempalcový variant bez vstavanej navigácie. **Tú však bez väčších problémov zastúpi štandardne dodávaná funkcia zrkadlenia obrazovky prostredníctvom Apple CarPlay a Andoid Auto, za ktorú si (na rozdiel od nemeckej konkurencie) nemusíte priplácať zvlášť.** Potešila nás aj prítomnosť rôznych portov na palubnej doske, nechýba dvojica USB vstupov, 12 V zásuvka a slot na SD kartu. Veľmi príjemným dojmom pôsobí aj samotné vypracovanie a vzhľad interiéru. Použité materiály sú na špičkovej úrovni a mnohí určite ocenia aj prítomnosť fyzických tlačidiel a analógových ukazovateľov v kaplnke prístrojov. Všetko, čoho sa dotknete, pôsobí hodnotným a trvácnym dojmom, čo prispieva k dobrému pocitu za volantom. Zvláštnu pozornosť si zaslúži volant s príjemným koženým obšitím venca a funkciou vyhrievania, ktorú oceníte najmä v nadchádzajúcom zimnom období. **Tradicionalisti tiež ocenia jeho väčší priemer alebo klasické tvarovanie bez zbytočného zrezania v spodnej časti.**
Prostredníctvom neho môžete zároveň ovládať tie najdôležitejšie asistenčné systémy v aute. Už v základnej výbave dostanete celú armádu pomocníkov, ktorá vám uľahčí každodenný pohyb v meste aj na diaľnici. **Nechýba medzi nimi vydarený systém udržiavania v jazdnom pruhu s funkciou korekcie smeru, asistent diaľkových svetiel, asistent na predchádzanie čelného nárazu (FCA) či systém autonómneho núdzového brzdenia (AEB).** V testovanej výbave Gold by sme však privítali už aj systém monitorovania mŕtveho uhla a adaptívny tempomat, za ktorý si ešte stále musíte priplatiť.
Pod kapotou nami testovaného modelu sa nachádzal dobre známy preplňovaný štvorvalec 1.4 T-GDI s maximálnym výkonom 103 kW (140 k), o ktorom sme už v minulosti písali pri teste kratšej karosárskej verzie. Agregát nemal najmenší problém rozpohybovať ani o málo ťažšiu verziu kombi a **naďalej ho môžeme považovať za najlepší motor v ponuke modelu Ceed.** Je tichý, kultivovaný, s dostatkom krútiaceho momentu už od nízkych otáčok, pričom spotreba len málokedy presiahla hranicu 6,8 l/100 km. Motor veľmi dobre spolupracoval aj s učebnicovo odladenou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, k charakteru auta sa však do mesta hodí skôr pohodlnejší automat.

TECHNICKÉ ÚDAJE

KIA CEED SW 1.4 T-GDI GOLD NAVI & LED PACK Motor preplň. benzínový R4, 1 353 cm3 Pohon a podvozok: 6-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu multilink. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu. 205/55 R 16. Rozmery:4600×1800×1465mm,rázvor2650mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 380/1 820 kg, objem nádrže 50 l. Výkon 103 kW (140 k) pri 6 000 ot./min. Krútiaci moment 242 Nm pri 1 500 – 3 200 ot./min. Batožinový priestor 625/1 693 dm3 Najvyššia rýchlosť 210 km/h Zrýchlenie 0 – 100 km/h 8,9 s Spotreba 6,9/4,8/5,6 l/100 km Emisie CO2 128 g/km Cena/testované auto 15 590/20 970 €




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »