Testy

TEST: Kia Ceed SW 1.4 T-GDI - Nedostatok nedostatkov

Pohľad do batožinového priestoru novej Kie Ceed SW stojí za to. Len veľmi ťažko nájdete kompaktné SUV, ktoré by v základnom usporiadaní dokázalo ponúknuť až 625 dm3 využiteľného priestoru. Vývojári sa tentoraz zamysleli aj nad funkčnosťou a usporiadaním, vďaka čomu nájdete pod dnom kufra oddelené priečinky na drobnosti, praktické koľajničky na uchytenie batožiny, šikovné háky po bokoch či 12 V zásuvku. Pod úložné priečinky navyše dokázali vtesnať aj plnohodnotnú rezervu, za čo si Kia zaslúži veľký palec hore. Nakladacia hrana je príjemne nízko, čo výrazne uľahčuje manipuláciu s ťažkými predmetmi. V prípade prepravy lyží alebo snoubordov určite oceníte delenie zadnej lavice v pomere 40 : 20 : 40, ktorej operadlá môžete sklápať takmer do roviny, pričom medzi kufrom a priestorom pre posádku nevzniká nepríjemný schod.

Test Kia Ceed SW 1.4 T-GDI (2018)

Po úplnom sklopení zadných operadiel tak vznikne úložný priestor s objemom až 1 694 dm3. V porovnaní s hatchbackom je pocitovo viac priestoru aj na zadných sedadlách. Napriek tomu by sme privítali pár bonusových centimetrov navyše v oblasti kolien. V zozname príplatkovej výbavy neodporúčame zaškrtávať panoramatickú strechu, ktorá môže ubrať zadným pasažierom z priestoru nad hlavou. Mamičky potešia ľahko dostupné úchyty na detské sedačky, samotné deti sa však budú musieť zmieriť s absenciou USB portov vzadu.

Test Kia Ceed SW 1.4 T-GDI (2018)

Skutočné centrum konektivity reprezentuje veľký 8-palcový dotykový displej, ktorý vytŕča nad palubnú dosku. Ten poteší nielen vysokým rozlíšením, ale aj tenkými rámčekmi okolo displeja alebo matným povrchom, na ktorom sa nezachytávajú otlačky prstov. K dispozícii je aj lacnejší sedempalcový variant bez vstavanej navigácie. Tú však bez väčších problémov zastúpi štandardne dodávaná funkcia zrkadlenia obrazovky prostredníctvom Apple CarPlay a Andoid Auto, za ktorú si (na rozdiel od nemeckej konkurencie) nemusíte priplácať zvlášť. Potešila nás aj prítomnosť rôznych portov na palubnej doske, nechýba dvojica USB vstupov, 12 V zásuvka a slot na SD kartu. Veľmi príjemným dojmom pôsobí aj samotné vypracovanie a vzhľad interiéru. Použité materiály sú na špičkovej úrovni a mnohí určite ocenia aj prítomnosť fyzických tlačidiel a analógových ukazovateľov v kaplnke prístrojov. Všetko, čoho sa dotknete, pôsobí hodnotným a trvácnym dojmom, čo prispieva k dobrému pocitu za volantom. Zvláštnu pozornosť si zaslúži volant s príjemným koženým obšitím venca a funkciou vyhrievania, ktorú oceníte najmä v nadchádzajúcom zimnom období. Tradicionalisti tiež ocenia jeho väčší priemer alebo klasické tvarovanie bez zbytočného zrezania v spodnej časti.

Test Kia Ceed SW 1.4 T-GDI (2018)

Prostredníctvom neho môžete zároveň ovládať tie najdôležitejšie asistenčné systémy v aute. Už v základnej výbave dostanete celú armádu pomocníkov, ktorá vám uľahčí každodenný pohyb v meste aj na diaľnici. Nechýba medzi nimi vydarený systém udržiavania v jazdnom pruhu s funkciou korekcie smeru, asistent diaľkových svetiel, asistent na predchádzanie čelného nárazu (FCA) či systém autonómneho núdzového brzdenia (AEB). V testovanej výbave Gold by sme však privítali už aj systém monitorovania mŕtveho uhla a adaptívny tempomat, za ktorý si ešte stále musíte priplatiť.

Test Kia Ceed SW 1.4 T-GDI (2018)

Pod kapotou nami testovaného modelu sa nachádzal dobre známy preplňovaný štvorvalec 1.4 T-GDI s maximálnym výkonom 103 kW (140 k), o ktorom sme už v minulosti písali pri teste kratšej karosárskej verzie. Agregát nemal najmenší problém rozpohybovať ani o málo ťažšiu verziu kombi a naďalej ho môžeme považovať za najlepší motor v ponuke modelu Ceed. Je tichý, kultivovaný, s dostatkom krútiaceho momentu už od nízkych otáčok, pričom spotreba len málokedy presiahla hranicu 6,8 l/100 km. Motor veľmi dobre spolupracoval aj s učebnicovo odladenou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, k charakteru auta sa však do mesta hodí skôr pohodlnejší automat.

TECHNICKÉ ÚDAJE

KIA CEED SW 1.4 T-GDI GOLD NAVI & LED PACK

Motor preplň. benzínový R4, 1 353 cm3

Pohon a podvozok: 6-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu multilink. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu. 205/55 R 16.

Rozmery:4600×1800×1465mm,rázvor2650mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 380/1 820 kg, objem nádrže 50 l.

Výkon 103 kW (140 k) pri 6 000 ot./min.

Krútiaci moment 242 Nm pri 1 500 – 3 200 ot./min.

Batožinový priestor 625/1 693 dm3

Najvyššia rýchlosť 210 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h 8,9 s

Spotreba 6,9/4,8/5,6 l/100 km

Emisie CO2 128 g/km

Cena/testované auto 15 590/20 970 €

Peter Orosz
Ak čítate tento text, tak som vás buď veľmi dobre rozosmial, alebo poriadne naštval. To ma teší, pretože automobily sú aj o subjektívnych pocitoch a emóciách, ktoré sa nebojím prezentovať. Bezduché parafrázy tlačových správ budete musieť hľadať niekde inde.
Okrem znižovania amortizačnej hodnoty mojej klávesnice písaním článkov, venujem svoju pozornosť aj amatérskemu filmu a cestovaniu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Magazín

Marcel Forgáč: Mám rád, keď ma auto učí – a Lexus to vie

Obľúbený moderátor a zabávač Marcel Forgáč je známy aj ako náročný „autičkár“. Rukami mu prešlo už veľa exkluzívnych modelov a viacero áut prémiových značiek aj osobne vlastnil. No ako sám hovorí v našom rozhovore, až so značkou Lexus prišla tá práva láska.