Test Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 Diesel: Bojové farby

Medzi legendárne modely značky Jeep patrí aj model Grand Cherokee, ktorý dostal meno po indiánskom kmeni Čerokízov. K nám sa prišiel ukázať s naftovým motorom 3.0 V6 vo verzii S.
Vydané  Text: 

Charakteristickým prvkom vozidiel značky Jeep je množstvo verzií a takmer nekonečné možnosti ďalších individuálnych úprav podľa toho, na čo ich chcú majitelia využívať. Aj na našich cestách tak nájdete modely Grand Cherokee, ktoré popri veľkom vnútornom priestore a relatívne vysokom komforte vyzerajú, akoby boli pripravené na postapokalyptický svet. Zvýšené podvozky, ochranné rámy, navijaky, externé nasávania, zväčšené palivové nádrže a kanistre na palivo či na vodu. To je len rýchly prehľad toho, čo Jeep dokáže domontovať na Grand Cherokee.
Popritom pôsobí náš testovaný exemplár ako základ pripravený na ďalšie úpravy. Jeho schopnosti a potenciál však zaručujú mnoho zábavy na cestách a mimo nich ešte viac. A prečo spomíname bojové farby? Lebo práve nami testovaná verzia sa vyznačovala tmavou mriežkou chladiča a tmavým olemovaním zadných svetiel. Ako protiklad k často využívanému chrómu potom auto vyzerá ako zamaskovaný bojovník pripravený na dobrodružstvo.
A na to je Jeep Grand Cherokee ako stvorený. Široké predné sedadlá poskytujú telu veľmi príjemnú kombináciu komfortu a opory. Útle postavy sa v nich síce trochu strácajú, no ocenia ich tí, ktorí zaberajú viac priestoru. Ten nedostanete iba v okolí opierky na ľavú nohu, kde môže váš členok atakovať páka nohou ovládanej parkovacej brzdy. Inak je interiér veľmi priestranný a to aj na zadných polohovateľných sedadlách. Napriek veľkému strešnému oknu bolo dosť miesta na hlavu. K tomu sa pridáva objemný batožinový priestor, čo robí z modelu Grand Cherokee ideálneho cestovateľa na dlhé trasy.
K tomu prispieva aj 3-litrový naftový motor. Jeho prejavy sú mierne letargické, no keď sa rozbehne, poskytuje dostatok dynamiky na bezpečné predbiehanie. Jeho silou, v kombinácii s pohonom všetkých kolies s viacerými programami a ich nezávislým zavesením a 8-stupňovou automatickou prevodovkou s možnosťou redukcie, je jazda v teréne. Za bežných okolností je aj s cestnými 20-palcovými pneumatikami nezastaviteľný. Na diaľnici si pri rýchlosti 130 km/h pokojne pradie niečo pod 2 000 ot./min. a z nádrže po 100 km ubudne čosi okolo 8 l nafty. Radarový tempomat pritom citlivo stráži odstup od vozidiel pred vami. Nám tak cesta z Bratislavy do Banskej Bystrice ubehla, ani nevieme ako. Terénne nastavenie auta sa prejavuje vo výraznejších náklonoch karosérie pri jazdení po bežných cestách a v tom, že do každej zákruty musíte viac točiť volantom. Grand Cherokee tak nie je auto, s ktorým by ste si užívali úzke kľukaté cesty. Zoberte ho však na výlet do hôr a ukáže vám, že za svoje peniaze ste dostali špičkovo pripraveného člena horskej služby, ktorý vás nenechá v štichu.
Za Banskou Bystricou sme zabočili na Harmanec a vyhnali auto po štrkovej, kamenistej a blatovej ceste pod vrchol Krížna. Na túto cestu chodíme radi pre úchvatné výhľady, ale aj preto, že dokáže preveriť konštrukciu áut. Do cieľa sme sa zatiaľ dostali so všetkým, no Jeep si z cesty, na ktorej nájdete aj ostré kamene, vyčnievajúce korene stromov a príkre stúpania s meniacim sa podkladom, urobil priam diaľnicu. Pruženie pohlcovalo nerovnosti, akoby to boli bežné kamienky na ceste. Na konci cesty bývame utrmácaní, teraz sa nič také nedialo. Terénne vozidlá s automatom a pohonom všetkých kolies môžu na prvý pohľad vzbudzovať obavy zo spotreby. Nám po týždni počítač ukazoval menej ako 9 l/100 km, čo považujeme za veľmi dobrý výsledok. Ako vidíte, autom sme jazdili po diaľniciach aj po teréne, no z nášho pohľadu spotrebu najviac ovplyvňovalo mesto. Rozhýbať hmotnosť 2,4 tony nie je taká hračka. Jeep Grand Cherokee to zvláda v pohodlí, ktoré si vás podmaní. A keď viete, že vaše cesty povedú často aj do terénu, je ideálnou voľbou. Tieto nároky zvládne lepšie než mnohí konkurenti.
### Technické údaje Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 Diesel S **Motor** preplň. naftový V6, 2 987 cm³
**Výkon** 184 kW (250 k) pri 4 000 ot./min.
**Krútiaci moment** 570 Nm pri 2 000 ot./min.
**Pohon a podvozok**: 8-st. automatická prevodovka, aktív. pohon všetkých kolies, vpredu aj vzadu viacprvkové zavesenie. Brzdy kotúčové, vpredu aj vzadu s vnútorným chladením.
**Pneu**. 265/50 R20.
**Batožinový priestor** 782/1 554 dm³
**Rozmery**: 4 821 × 1 943 × 1 802 mm, **Rázvor** 2 915 mm,
**prevádzková/celková hmotnosť** 2 403/2 949 kg,
**objem nádrže** 93,5 l.
**Najvyššia rýchlosť** 202 km/h
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 8,2 s
**Spotreba** 8,0/6,4/7,0 l/100 km
**Emisie** CO2 184 g/km
**Cena/testované auto** 68 510/69 500 €
**Konkurenti**: Land Rover Discovery, VW Touareg, Mercedes GLE




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.




Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.