Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI: Manažérsky sen

Najnovšia verzia Insignie dostala efektné oplastovanie a pohon všetkých štyroch kolies. Auto zároveň nestratilo nič zo svojich najväčších predností, medzi ktoré aj naďalej patrí priestor a pohodlie pre posádku. Dokáže poraziť plnohodnotné SUV?
Vydané  Text: 

Nájsť v ponuke automobilky Opel auto s pohonom všetkých štyroch kolies, nie je vôbec jednoduché. Okrem nami testovanej Insignie disponuje touto výhodou už len Mokka X, pričom ostatné SUV modely značky si musia vystačiť len s pohonom prednej nápravy a so špeciálne upraveným trakčným systémom IntelliGrip. Je preto veľmi pravdepodobné, že na zasneženej zimnej ceste bude zapadnuté SUV „predokolky“ obchádzať práve vysmiaty vodič Insignie Country Tourer. Široký úsmev pritom nebude mať na svedomí len pohon 4 x 4, ale aj úroveň pohodlia a prítomnosť vyspelých technológií na palube. Zvláštnu pozornosť si zaslúžia plnohodnotné LED svetlomety s adaptívnou funkciou. A nejde len o obyčajné prepínanie medzi stretávacím a diaľkovým režimom, tieto svetlomety v reálnom čase upravujú svetelný výkon a tvar lúča, ktorý sa prispôsobuje okolitým podmienkam a neoslepuje ostatných vodičov. Rýchlosť a precíznosť aktívnych svetiel sme si vyskúšali na ceste z Bratislavy do Košíc, pričom nám žiaden z protiidúcich vodičov v noci agresívne neblikal.
### Postrehy z redakčného testu: * Interiér sa od štandardnej Insignie zásadným spôsobom nelíši. Kvalita a spracovanie niektorých materiálov je však len na priemernej úrovni * Ergonomická hlavica radiacej páky je super, zamrzeli nás len dlhšie dráhy radenia * Systém OnStar vám v prípade nehody pomôže skontaktovať záchranné zložky, ktorým odošle údaje o polohe vozidla * Digitálny prístrojový panel nás svojou grafikou nepresvedčil, privítali by sme viac možností individualizácie * Infotainment podporuje funkciu zrkadlenia obrazovky mobilného telefónu pre Apple aj Andorid
Počas celej cesty sme si užívali aj nadštandardnú priestorovú ponuku na palube. Nesťažovali by sa ani hráči z NBA, ktorí si vpredu môžu bez väčších problémov zasunúť nohy pod vysoko položenú palubnú dosku. Tá príjemným spôsobom obklopuje vodiča aj spolujazdca a dodáva pocit bezpečia. Pochvalu si zaslúžia aj polohovateľné sedadlá s dlhými sedákmi, samotná výplň však mohla byť vyrobená z poddajnejších materiálov. Vzadu je vďaka rovnej streche dostatok miesta aj nad hlavou. Na diaľnici nás zaujímal komfort aj štandardne dodávaného adaptívneho podvozka FlexRide. Jeho schopnosť filtrovať nerovnosti sa zlepšuje s narastajúcou rýchlosťou. Na horšom mestskom povrchu sa nepríjemným ranám do chrbtice nevyhnete, skutočný efekt lietajúceho koberca sa dostaví až v rýchlosti nad 80 km/h. Svižnejšiu jazdu s prehľadom zvládal aj dvojlitrový turbodiesel s výkonom 125 kW (170 k), ktorý automobilka kombinuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Insignia s pohonom 4 x 4 však nepatrí k najľahším autám v segmente, čo sa nepriaznivo odrazilo aj na diaľničnej spotrebe na úrovni 7,9 l/100 km. Pokiaľ vás netrápi zostatok na účte, zvážili by sme investíciu do silnejšej 154 kW verzie s osemstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá zvyšuje komfort jazdy nielen v meste, ale aj na diaľnici.
Foto: Tomáš Kelement ### Technické údaje Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI) S/S MT6 4 x 4 **Motor** preplňovaný naftový R4, 1 956 cm³
**Výkon** 125 kW (170 k) pri 3 750 ot./min.
**Krútiaci moment** 400 Nm pri 1 750 – 2 500 ot./min.
**Pohon a podvozok**: Pohon všetkých štyroch kolies, 6-st. manuálna prevodovka, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu multilink.
**Brzdy** kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
**Pneu** 235/50 R18 vpredu aj vzadu.
**Batožinový priestor** 560/ 1 665 dm³
**Rozmery**: 5 004/1 871/1 525 mm, **rázvor** 2 829 mm
**Pohotovostná/celková hmotnosť** 1 641/ 2 330 kg, **objem nádrže** 62 l.
**Najvyššia rýchlosť** 218 km/h
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 9,9 s 
**Spotreba** 8,3/5,5/6,5 l/100 km
**Emisie CO₂** 172 g/km
**Cena/testované auto** 34 290 €/ 40 300 €
**Konkurenti**: Škoda Octavia Combi Scout, Audi A4 Allroad Quattro, Volkswagen Passat Alltrack




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.