Testy

TEST: Suzuki Ignis 1.2 GLX 2WD - Kinder Surprise

Hovorí sa, že na veľkosti nezáleží. Pokiaľ sa toto tvrdenie viaže k automobilovému priemyslu, som ochotný súhlasiť. Väčšina Slovákov však zastáva iný názor. Veľké autá sú v našich končinách stále považované za dôkaz úspechu a svojim majiteľom poskytujú punc spoločenskej nadradenosti. Aj preto niektorí vodiči na križovatke len nechápavo pozerali na vysmiateho redaktora za volantom malého Suzuki Ignis.

Suzuki Ignis 1.2 GLX TEST

Jeho „funky“ charakter sa mi totiž veľmi rýchlo dostal pod kožu, a to už pár minút po nastúpení do auta. V presvetlenom interiéri nájdete zaujímavé farebné kombinácie, originálne riešený panel klimatizácie či efektné dizajnové prvky na stredovom tuneli. Tento vzhľad zároveň ušetrili dôležitý životný priestor pre posádku a náklad. Do predných dverí bez najmenších problémov vložíte aj 1,5-litrovú fľašu. Pod panelom klimatizácie máte navyše ďalší priestor na dve pollitrové plechovky a veľký mobil, ktorý si môžete prepojiť s infotainmentom prostredníctvom USB. Práve podpora Andorid Auto a Apple CarPlay zachránila celkový dojem z multimediálneho systému. Jeho prostredie nikoho neohúri a pôsobí zastaraným dojmom, viac ma však trápila pomalá spätná väzba na dotyk.

Suzuki Ignis 1.2 GLX TEST

Na tieto drobné nedostatky som pri zaraďovaní prvého rýchlostného stupňa veľmi rýchlo zabudol. Vysoká kvalita radenia a krátke dráhy si zaslúžia mimoriadnu pochvalu. Žiadne miešanie kotlíkového gulášu sa v Ignise nekoná. Pozitívne môžem zhodnotiť aj riadenie a klasický okrúhly volant, ktorý padne do ruky. Pripočítajte si k tomu extrémne nízku hmotnosť len 855 kilogramov (v plnej výbave) a dostanete jedno z najzábavnejších malých áut na trhu, v ktorom vám stúpa adrenalín už pri 50 km/h. Garantujem vám, že podobné pocity vo veľkom SUV nikdy nezažijete. A to všetko za cenu priemerného príplatkového paketu v BMW, náš plne vybavený Ignis totiž stál len 12 290 € (aj s metalízou).

Technické údaje:

Suzuki Ignis 1.2 DUALJET GLX 2WD

Motor atmosférický benzínový R4, 1 242 cm³

Výkon 66 kW (90 k) pri 6 000 ot./min.

Krútiaci moment 120 Nm pri 4 400 ot./min.

Pohon a podvozok: Pohon predných kolies, 5-st. manuálna prevodovka, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu torzná priečka.

Brzdy kotúčové vpredu, vzadu bubnové.

Pneu 175/60 R16 vpredu aj vzadu.

Batožinový priestor 260/ 1 100 dm³

Rozmery: 3 700/1 690/1 595 mm, rázvor 2 435 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 855/1 330 kg, objem nádrže 32 l.

Najvyššia rýchlosť 170 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h 12,2 s

Spotreba 5,5/4,1/4,6 l/100 km

Emisie CO₂ 104 g/km

Cena/testované auto 9 590 €/12 290 €

Konkurenti: Hyundai i10, Fiat Panda, Škoda Citigo, Renault Twingo

Hodnotenie: 4 hviezdy

Pohon 8/10

Podvozok 7/10

Komfort 6/10

Interiér 8/10

Cena/výbava 9/10

Plusy: Priestranný interiér, riadenie, cena, spotreba.

Mínusy: Tvrdší podvozok, malá nádrž.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

František Dibarbora a Tomáš Holý vo filmoch v časoch svojej najväčšej slávy.
Magazín

35 rokov od tragédie: Františkovi Dibarborovi sa stal osudným Prístavný most v Bratislave. Tomáš Holý prišiel o život len ako 21-ročný.

Niekedy je za autonehodou celý životný štýl motoristu, inokedy je to len nešťastná zhoda náhod, počas ktorej prídu o život nevinní ľudia bez ohľadu na to, čo predtým robili alebo akí boli. Hercov, ktorí tragicky zomreli v dôsledku autonehody a ktorých si svet dodnes pamätá ako legendárnych umelcov, je viac, v našom regióne sa najčastejšie spomína na Františka Dibarboru, ale aj na českého herca Tomáša Holého.