Magazín

Ako vyberajú autá muži? Až 30 % odchádza domov na tomto aute

Škoda Octavia Combi Ambition 2.0 TDI (foto: Tomáš Kelement)
Päť kufrov Samsonite a jeden kolega sa zmestia do skvele premysleného batožinového priestoru s mnohými praktickými prvkami, za rovnú podlahu po sklopení operadiel treba pripláca

Automobil, ako dopravný prostriedok, má za sebou už 136 rokov dlhú históriu a za túto dobu prešiel celým radom zmien, vylepšení a modernizácií, vo všetkých svojich kategóriách a bez výnimky u všetkých továrenských značiek. Zatiaľ, čo v prvopočiatkoch si auto mohli dovoliť len zámožní ľudia, dnes je súčasťou prakticky každej rodiny. Vodiči majú na výber z celej plejády značiek, karosérií, stupňov výbavy, pohonov či farieb, ale taktiež si môžu vybrať aj spôsob nákupu.

Vývoj ojazdených vozidiel za uplynulé tri desaťročia bol doteraz najrýchlejší za celú históriu existencie auta ako takého. Značnej modernizácie sa u nás v masívnom meradle dočkal v roku 1994, resp. v nasledujúcich rokoch, kedy si slovenskí zákazníci mohli začať kupovať cenovo dostupnú Škodu Felícia, ktorá sa spolu s Favoritom stala základom slovenskej mobility deväťdesiatych rokov.

Škoda Octavia Combi Ambition 2.0 TDI (foto: Tomáš Kelement)

VIVAT OCTAVIA

Príchod modelu Octavia na trh v roku 1996 znamenal revolúciu pre zákazníkov, a to predovšetkým z radov mužov. Octavia znamenala zlom vo vnímaní ideálu rodinného vozidla, ktorý vlastne trvá dodnes. Veľmi skoro sa tento model stal vôbec najobľúbenejšou jazdenkou práve u mužov. Nie je preto prekvapením, že najobľúbenejšou pánskou značkou je česká Škodovka.

Škoda Octavia Combi Ambition 2.0 TDI (foto: Tomáš Kelement)

Každoročne si v posledných niekoľkých rokoch pre túto značku do „Áčiek“ príde 6 až 8 tisíc mužských zákazníkov. Napríklad v roku 2018 so Škodovkou odchádzalo 27 % mužov.

Najobľúbenejšou farbou u mužov je dlhodobo strieborná. V tesnom závese za ňou sa držia biela a čierna. Muži uprednostňujú automatickú prevodovku pred manuálnou.

Škoda Octavia Combi Ambition 2.0 TDI (foto: Tomáš Kelement)

NOVÁ LÁSKA

História športovo úžitkových vozidiel (SUV) sa začala písať v roku 1935. Prvým SUV na svete bol Chevrolet Suburban. Prvé SUV s technikou Škoda potom vzniklo už pred 56 rokmi. Exotická Škoda Trekka je dnes raritou. V súčasnosti je situácia v segmente SUV úplne iná. Ich obľuba v prípade ojazdených vozidiel za posledné 3 desaťročia raketovo rastie, a to najmä u mužov.

Dôkazom je posledných 6 rokov, kedy, až na jednu výnimku, ich predaj stále stúpa. Zatiaľ čo v roku 2016 ich mužskí zákazníci nakúpili 9 %, v roku 2021 to bol dvojnásobok, a to 18 % zo všetkých áut predaných mužom.

Škoda Karoq [2022]

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Indian Scout Rogue (auto motor a šport č. 6/2022, foto: Juraj Hrivnák)
MOTO

Zlý chlapec. Test Indian Scout Rogue

Pohľad do slovníka hovorí, že rogue má v slovenčine viacero významov, no ani jeden nie je veľmi pozitívny. Azda najjemnejšie by sa to dalo preložiť ako nezbedník. To by sedelo na človeka. No ako je to v prípade, pokiaľ takto označíte motocykel?