Automobil, ako dopravný prostriedok, má za sebou už 136 rokov dlhú históriu a za túto dobu prešiel celým radom zmien, vylepšení a modernizácií, vo všetkých svojich kategóriách a bez výnimky u všetkých továrenských značiek. Zatiaľ, čo v prvopočiatkoch si auto mohli dovoliť len zámožní ľudia, dnes je súčasťou prakticky každej rodiny. Vodiči majú na výber z celej plejády značiek, karosérií, stupňov výbavy, pohonov či farieb, ale taktiež si môžu vybrať aj spôsob nákupu.
Vývoj ojazdených vozidiel za uplynulé tri desaťročia bol doteraz najrýchlejší za celú históriu existencie auta ako takého. Značnej modernizácie sa u nás v masívnom meradle dočkal v roku 1994, resp. v nasledujúcich rokoch, kedy si slovenskí zákazníci mohli začať kupovať cenovo dostupnú Škodu Felícia, ktorá sa spolu s Favoritom stala základom slovenskej mobility deväťdesiatych rokov.

VIVAT OCTAVIA
Príchod modelu Octavia na trh v roku 1996 znamenal revolúciu pre zákazníkov, a to predovšetkým z radov mužov. Octavia znamenala zlom vo vnímaní ideálu rodinného vozidla, ktorý vlastne trvá dodnes. Veľmi skoro sa tento model stal vôbec najobľúbenejšou jazdenkou práve u mužov. Nie je preto prekvapením, že najobľúbenejšou pánskou značkou je česká Škodovka.

Každoročne si v posledných niekoľkých rokoch pre túto značku do „Áčiek“ príde 6 až 8 tisíc mužských zákazníkov. Napríklad v roku 2018 so Škodovkou odchádzalo 27 % mužov.
Najobľúbenejšou farbou u mužov je dlhodobo strieborná. V tesnom závese za ňou sa držia biela a čierna. Muži uprednostňujú automatickú prevodovku pred manuálnou.

NOVÁ LÁSKA
História športovo úžitkových vozidiel (SUV) sa začala písať v roku 1935. Prvým SUV na svete bol Chevrolet Suburban. Prvé SUV s technikou Škoda potom vzniklo už pred 56 rokmi. Exotická Škoda Trekka je dnes raritou. V súčasnosti je situácia v segmente SUV úplne iná. Ich obľuba v prípade ojazdených vozidiel za posledné 3 desaťročia raketovo rastie, a to najmä u mužov.
Dôkazom je posledných 6 rokov, kedy, až na jednu výnimku, ich predaj stále stúpa. Zatiaľ čo v roku 2016 ich mužskí zákazníci nakúpili 9 %, v roku 2021 to bol dvojnásobok, a to 18 % zo všetkých áut predaných mužom.
![Škoda Karoq [2022] Škoda Karoq [2022]](https://img.autoviny.sk/i/0/0/2021/11/9588c7273100367d0d8afedca004e15d.jpg 1600w, https://img.autoviny.sk/i/0/150/2021/11/9588c7273100367d0d8afedca004e15d.jpg 150w, https://img.autoviny.sk/i/0/360/2021/11/9588c7273100367d0d8afedca004e15d.jpg 360w, https://img.autoviny.sk/i/0/600/2021/11/9588c7273100367d0d8afedca004e15d.jpg 600w, https://img.autoviny.sk/i/0/800/2021/11/9588c7273100367d0d8afedca004e15d.jpg 800w, https://img.autoviny.sk/i/0/1400/2021/11/9588c7273100367d0d8afedca004e15d.jpg 1400w)