Mitsubishi Eclipse Cross PHEV: Vyššia liga plug-in hybridov
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV má evidentný náskok v estetike aj technologickej vybavenosti.
Vydané Text: Erik Stríž

Pripravené v spolupráci s Mitsubishi
Bolo by ale naivné myslieť si, že je len moderný pohon a estetika, čo robí z Mitsubishi Ecplise Cross PHEV výnimočné vozidlo. Je to aj jeho všestrannosť a technologické vybavenie na palube.
V nasledujúcom príspevku sumarizujeme 7 oblastí, ktoré posúvajú Eclipse Cross PHEV do vyššej ligy aj našej priazne.
Zmysluplný a perspektívny pohon
Ak plug-in hybrid používate správne, môže byť ekonomicky veľmi racionálnym rozhodnutím.
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV sa predáva výhradne ako plug-in hybrid, a nie hocijaký. Pohon kombinuje 2,4-litrový benzínový agregát s dvomi synchrónnymi elektromotormi, pričom už v základnej cene zákazník dostáva najvyšší možný výkon 138 kW (188 k) a pohon všetkých kolies 4×4 S-AWC. Vozidlo dokáže jazdiť výlučne na elektrinu na dlhej trase, dojazd dosahuje až 55 kilometrov. Výhodou tohto systému je, že vodič môže hospodáriť s dostupnou energiou a palivom podľa vlastného uváženia, ale aj sa spoľahnúť na automatiku, ktorá pripravuje ten ideálny mix pohonov. Kto jazdí prevažnú časť denných kilometrov v meste, pre toho bude Eclipse Cross PHEV predovšetkým elektromobilom.
Rýchle nabíjanie
Nabíjanie tromi spôsobmi, s káblom i bez neho.
Čím viac sa plug-in hybrid nabíja, tým jazdí lacnejšie a ekologickejšie. V porovnaní s hybridmi tak ponúka nielen možnosť dobíjania z elektrickej siete, ale aj jazdu na elektrinu „normálnymi“ rýchlosťami. Vyššia rýchlosť sa týka aj samotného nabíjania, batériu s kapacitou 13,8 kWh na rýchlonabíjacej stanici nabijete do 80% už za 25 minút. Z kávy v nákupnom centre tak odchádzate s energiou na celý deň jazdy ešte aj dnes celkom zadarmo.
Mitsubishi ku každej výbave (Intense+, Instyle a Instyle+) pribalí aj nabíjací kábel s 230 V adaptérom, takže nabíjať môžete doma aj v práci. Nabitie batérie z nuly na 100% zo zásuvky trvá 6 hodín a pri prúde 16 ampérov len 4 hodiny.
Naďalej pritom platí, že elektrická energia je podstatné lacnejšia ako ekvivalentné množstvo fosílneho paliva. Tretím spôsobom nabíjania je to automatické počas jazdy princípom rekuperácie – pri brzdení a spomaľovaní sa z elektrického motora stáva generátor elektrickej energie, ktorú posiela priamo do akumulátora v podlahe.

Všestrannosť
Eclipse Cross PHEV je ideálny do mesta, na dlhé trasy aj do terénu.
Mitsubishi techniku plug-in hybridného pohonu do vozidla integrovalo tak, že nie je obmedzený vnútorný priestor či veľkosť kufra. Pri obsadení piatimi osobami vrátane vodiča tak SUV-kupé ponúka využiteľných až 471 litrov batožinového priestoru, pretože akumulátor je uložený v podlahe.Univerzálnosť Eclipse Cross PHEV ale spočíva aj v pohone 4×4 S-AWC, teda schopnosti vydať sa z ciest do terénu. Na internete nájdete množstvo ukážok schopností tohto modelu, ktoré ťažia z účinného rozdeľovania hnacej sily medzi jednotlivé kolesá. Zadné kolesá sú poháňané výlučne elektricky. Okrem štandardného jazdného režimu ponúka aj režimy pre štrk, sneh, asfalt a jeden ekologický – off-road legenda Mitsubishi sa teda nezaprie ani v takejto štýlovke.
Pojazdný elektrický generátor
Silná stránka modelu: akumulátor môžete použiť na napájanie elektrospotrebičov. Akumulátor s kapacitou 13,8 kWh je nepochybne dostatočný pre použitie v plug-in hybridnom SUV, ale zároveň je dosť výkonný, aby napájal bežné elektrické spotrebiče. Jednoducho do vstavanej 230 voltovej zásuvky pripojíte akýkoľvek spotrebič s príkonom do 1 500 wattov a môžete ho používať. Len pre predstavu, plne nabitý akumulátor zabezpečí:
- 9 hodín prevádzky motorovej píly;
- 9 hodín prevádzky elektrického grilu;
- 170 hodín svietenia 80 W zdrojom svetla;
- nabitie 1300 smartfónov alebo tabletov
- a napájanie celého domu vďaka technológii V2H.

Jedno z najdostupnejších plug-in hybridných SUV na trhu
Na Slovensku to znamená ceny od 36 490 eur v prípade výbavy INTENSE+. To hovorí za všetko. K tomu je potrebné pripočítať si nízku spotrebu paliva aj v reálnych podmienkach: podľa metodiky WLTP je to priemerne 2,0 l/100 km, ale keď budete akumulátor nabíjať pravidelne, môžete jazdiť aj za rovných 0,0 l/100 km. Tu do celého výpočtu nákladov vstupujú aj nízke servisné náklady a dlhé záruky. Záruka na 80-článkovú batériu je až 8 rokov alebo 160 000 km.

Najmodernejší asistenti a konektivita
Už v základnej výbave je 7 airbagov, udržiavanie v pruhu či parkovacia kamera. V Mitsubishi Ecplise Cross PHEV 4×4 si môžete byť istí, že je o vás postarané aj z pohľadu bezpečnosti a komfortu. K dispozícii sú najmodernejšie systémy v podobe adaptívneho tempomatu, 360° kamerového systému, head-up displeja, asistenta zmeny jazdného pruhu či konektivity Apple CarPlay a Android Auto. Nezabudnime tiež na dostupnosť LED osvetlenia, koženého čalúnenia, automatickej dvojzónovej klimatizácie so zadnými výduchmi či 8-reproduktorového audiosystému a 8-palcovej navigácie.

Prehľadná ponuka
1 pohon, 3 stupne výbavy a 7 paketov
Zvlášť oceňujeme prehľadnú ponuku výbav, dovedna osem farieb karosérie (z nich je šesť metalických a jedna perleťová) a kombinovateľné dizajnové a funkčné pakety už od 400 eur. Sú nimi Sport (+), Elegance (+), Protection, Utility a Light, pričom Sport a Elegance základový Eclipse Cross PHEV viditeľne odlíšia.
Viac o Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 4×4 nájdete priamo na stránkach EclipseCrossPHEV.sk.


Erik Stríž
Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk