Magazín

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV: Vyššia liga plug-in hybridov

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 4x4 S-AWC (2022)

Pripravené v spolupráci s Mitsubishi

Nový Eclipse Cross PHEV je neprehliadnuteľný, pre svoj výrazný vzhľad vskutku zatieni každé iné vozidlo vo svojom okolí. Mali sme si to možnosť overiť počas našich redakčných testov. Japonci veľmi dobre vedeli, že anglické slovo eclipse, teda zatmenie, bude pre model príznačné. Rovnako ako cross, ktoré odkazuje ako na úspechy v motoristickom športe, tak na momentálne veľmi žiadané karosárske vyhotovenie SUV-kupé. Napokon akronymom PHEV výrobca označuje svoj najvyspelejší plug-in hybridný pohon s rýchlym nabíjaním, rezervným tokom energie a výkonnou bezúdržbovou batériou.

Bolo by ale naivné myslieť si, že je len moderný pohon a estetika, čo robí z Mitsubishi Ecplise Cross PHEV výnimočné vozidlo. Je to aj jeho všestrannosť a technologické vybavenie na palube.

V nasledujúcom príspevku sumarizujeme 7 oblastí, ktoré posúvajú Eclipse Cross PHEV do vyššej ligy aj našej priazne.

Zmysluplný a perspektívny pohon

Ak plug-in hybrid používate správne, môže byť ekonomicky veľmi racionálnym rozhodnutím.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV sa predáva výhradne ako plug-in hybrid, a nie hocijaký. Pohon kombinuje 2,4-litrový benzínový agregát s dvomi synchrónnymi elektromotormi, pričom už v základnej cene zákazník dostáva najvyšší možný výkon 138 kW (188 k) a pohon všetkých kolies 4x4 S-AWC. Vozidlo dokáže jazdiť výlučne na elektrinu na dlhej trase, dojazd dosahuje až 55 kilometrov. Výhodou tohto systému je, že vodič môže hospodáriť s dostupnou energiou a palivom podľa vlastného uváženia, ale aj sa spoľahnúť na automatiku, ktorá pripravuje ten ideálny mix pohonov. Kto jazdí prevažnú časť denných kilometrov v meste, pre toho bude Eclipse Cross PHEV predovšetkým elektromobilom.
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 4x4 S-AWC (2022)

Rýchle nabíjanie

Nabíjanie tromi spôsobmi, s káblom i bez neho.

Čím viac sa plug-in hybrid nabíja, tým jazdí lacnejšie a ekologickejšie. V porovnaní s hybridmi tak ponúka nielen možnosť dobíjania z elektrickej siete, ale aj jazdu na elektrinu „normálnymi“ rýchlosťami. Vyššia rýchlosť sa týka aj samotného nabíjania, batériu s kapacitou 13,8 kWh na rýchlonabíjacej stanici nabijete do 80% už za 25 minút. Z kávy v nákupnom centre tak odchádzate s energiou na celý deň jazdy ešte aj dnes celkom zadarmo.

Mitsubishi ku každej výbave (Intense+, Instyle a Instyle+) pribalí aj nabíjací kábel s 230 V adaptérom, takže nabíjať môžete doma aj v práci. Nabitie batérie z nuly na 100% zo zásuvky trvá 6 hodín a pri prúde 16 ampérov len 4 hodiny.

Naďalej pritom platí, že elektrická energia je podstatné lacnejšia ako ekvivalentné množstvo fosílneho paliva. Tretím spôsobom nabíjania je to automatické počas jazdy princípom rekuperácie - pri brzdení a spomaľovaní sa z elektrického motora stáva generátor elektrickej energie, ktorú posiela priamo do akumulátora v podlahe.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 4x4 S-AWC (2022)

Všestrannosť

Eclipse Cross PHEV je ideálny do mesta, na dlhé trasy aj do terénu.

Mitsubishi techniku plug-in hybridného pohonu do vozidla integrovalo tak, že nie je obmedzený vnútorný priestor či veľkosť kufra. Pri obsadení piatimi osobami vrátane vodiča tak SUV-kupé ponúka využiteľných až 471 litrov batožinového priestoru, pretože akumulátor je uložený v podlahe.

Univerzálnosť Eclipse Cross PHEV ale spočíva aj v pohone 4x4 S-AWC, teda schopnosti vydať sa z ciest do terénu. Na internete nájdete množstvo ukážok schopností tohto modelu, ktoré ťažia z účinného rozdeľovania hnacej sily medzi jednotlivé kolesá. Zadné kolesá sú poháňané výlučne elektricky. Okrem štandardného jazdného režimu ponúka aj režimy pre štrk, sneh, asfalt a jeden ekologický - off-road legenda Mitsubishi sa teda nezaprie ani v takejto štýlovke.

Pojazdný elektrický generátor

Silná stránka modelu: akumulátor môžete použiť na napájanie elektrospotrebičov.

Akumulátor s kapacitou 13,8 kWh je nepochybne dostatočný pre použitie v plug-in hybridnom SUV, ale zároveň je dosť výkonný, aby napájal bežné elektrické spotrebiče. Jednoducho do vstavanej 230 voltovej zásuvky pripojíte akýkoľvek spotrebič s príkonom do 1 500 wattov a môžete ho používať.  Len pre predstavu, plne nabitý akumulátor zabezpečí:
  • 9 hodín prevádzky motorovej píly;
  • 9 hodín prevádzky elektrického grilu;
  • 170 hodín svietenia 80 W zdrojom svetla;
  • nabitie 1300 smartfónov alebo tabletov
  • a napájanie celého domu vďaka technológii V2H.

Jedno z najdostupnejších plug-in hybridných SUV na trhu

Na Slovensku to znamená ceny od 36 490 eur v prípade výbavy INTENSE+.

To hovorí za všetko. K tomu je potrebné pripočítať si nízku spotrebu paliva aj v reálnych podmienkach: podľa metodiky WLTP je to priemerne 2,0 l/100 km, ale keď budete akumulátor nabíjať pravidelne, môžete jazdiť aj za rovných 0,0 l/100 km. Tu do celého výpočtu nákladov vstupujú aj nízke servisné náklady a dlhé záruky. Záruka na 80-článkovú batériu je až 8 rokov alebo 160 000 km.
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 4x4 S-AWC (2022)

Najmodernejší asistenti a konektivita

Už v základnej výbave je 7 airbagov, udržiavanie v pruhu či parkovacia kamera.

V Mitsubishi Ecplise Cross PHEV 4x4 si môžete byť istí, že je o vás postarané aj z pohľadu bezpečnosti a komfortu. K dispozícii sú najmodernejšie systémy v podobe adaptívneho tempomatu, 360° kamerového systému, head-up displeja, asistenta zmeny jazdného pruhu či konektivity Apple CarPlay a Android Auto. Nezabudnime tiež na dostupnosť LED osvetlenia, koženého čalúnenia, automatickej dvojzónovej klimatizácie so zadnými výduchmi či 8-reproduktorového audiosystému a 8-palcovej navigácie.
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 4x4 S-AWC (2022)

Prehľadná ponuka

1 pohon, 3 stupne výbavy a 7 paketov

Zvlášť oceňujeme prehľadnú ponuku výbav, dovedna osem farieb karosérie (z nich je šesť metalických a jedna perleťová) a kombinovateľné dizajnové a funkčné pakety už od 400 eur. Sú nimi Sport (+), Elegance (+), Protection, Utility a Light, pričom Sport a Elegance základový Eclipse Cross PHEV viditeľne odlíšia. 

Viac o Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 4x4 nájdete priamo na stránkach EclipseCrossPHEV.sk.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 4x4 S-AWC (2022)

 

Azubi Cars Škoda
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk