Mitsubishi Eclipse Cross PHEV: Vyššia liga plug-in hybridov

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV má evidentný náskok v estetike aj technologickej vybavenosti.
Vydané  Text: 

Pripravené v spolupráci s Mitsubishi Nový Eclipse Cross PHEV je neprehliadnuteľný, pre svoj výrazný vzhľad vskutku zatieni každé iné vozidlo vo svojom okolí. Mali sme si to možnosť overiť počas našich redakčných testov. Japonci veľmi dobre vedeli, že anglické slovo eclipse, teda zatmenie, bude pre model príznačné. Rovnako ako cross, ktoré odkazuje ako na úspechy v motoristickom športe, tak na momentálne veľmi žiadané karosárske vyhotovenie SUV-kupé. Napokon akronymom PHEV výrobca označuje svoj najvyspelejší plug-in hybridný pohon s rýchlym nabíjaním, rezervným tokom energie a výkonnou bezúdržbovou batériou.

Bolo by ale naivné myslieť si, že je len moderný pohon a estetika, čo robí z Mitsubishi Ecplise Cross PHEV výnimočné vozidlo. Je to aj jeho všestrannosť a technologické vybavenie na palube.

V nasledujúcom príspevku sumarizujeme 7 oblastí, ktoré posúvajú Eclipse Cross PHEV do vyššej ligy aj našej priazne.

Zmysluplný a perspektívny pohon

Ak plug-in hybrid používate správne, môže byť ekonomicky veľmi racionálnym rozhodnutím. Mitsubishi Eclipse Cross PHEV sa predáva výhradne ako plug-in hybrid, a nie hocijaký. Pohon kombinuje 2,4-litrový benzínový agregát s dvomi synchrónnymi elektromotormi, pričom už v základnej cene zákazník dostáva najvyšší možný výkon 138 kW (188 k) a pohon všetkých kolies 4×4 S-AWC. Vozidlo dokáže jazdiť výlučne na elektrinu na dlhej trase, dojazd dosahuje až 55 kilometrov. Výhodou tohto systému je, že vodič môže hospodáriť s dostupnou energiou a palivom podľa vlastného uváženia, ale aj sa spoľahnúť na automatiku, ktorá pripravuje ten ideálny mix pohonov. Kto jazdí prevažnú časť denných kilometrov v meste, pre toho bude Eclipse Cross PHEV predovšetkým elektromobilom.

Rýchle nabíjanie

Nabíjanie tromi spôsobmi, s káblom i bez neho.

Inzercia

Advertisement

Inzercia

Čím viac sa plug-in hybrid nabíja, tým jazdí lacnejšie a ekologickejšie. V porovnaní s hybridmi tak ponúka nielen možnosť dobíjania z elektrickej siete, ale aj jazdu na elektrinu „normálnymi“ rýchlosťami. Vyššia rýchlosť sa týka aj samotného nabíjania, batériu s kapacitou 13,8 kWh na rýchlonabíjacej stanici nabijete do 80% už za 25 minút. Z kávy v nákupnom centre tak odchádzate s energiou na celý deň jazdy ešte aj dnes celkom zadarmo.

Mitsubishi ku každej výbave (Intense+, Instyle a Instyle+) pribalí aj nabíjací kábel s 230 V adaptérom, takže nabíjať môžete doma aj v práci. Nabitie batérie z nuly na 100% zo zásuvky trvá 6 hodín a pri prúde 16 ampérov len 4 hodiny.

Naďalej pritom platí, že elektrická energia je podstatné lacnejšia ako ekvivalentné množstvo fosílneho paliva. Tretím spôsobom nabíjania je to automatické počas jazdy princípom rekuperácie – pri brzdení a spomaľovaní sa z elektrického motora stáva generátor elektrickej energie, ktorú posiela priamo do akumulátora v podlahe.

Všestrannosť

Eclipse Cross PHEV je ideálny do mesta, na dlhé trasy aj do terénu. Mitsubishi techniku plug-in hybridného pohonu do vozidla integrovalo tak, že nie je obmedzený vnútorný priestor či veľkosť kufra. Pri obsadení piatimi osobami vrátane vodiča tak SUV-kupé ponúka využiteľných až 471 litrov batožinového priestoru, pretože akumulátor je uložený v podlahe.

Univerzálnosť Eclipse Cross PHEV ale spočíva aj v pohone 4×4 S-AWC, teda schopnosti vydať sa z ciest do terénu. Na internete nájdete množstvo ukážok schopností tohto modelu, ktoré ťažia z účinného rozdeľovania hnacej sily medzi jednotlivé kolesá. Zadné kolesá sú poháňané výlučne elektricky. Okrem štandardného jazdného režimu ponúka aj režimy pre štrk, sneh, asfalt a jeden ekologický – off-road legenda Mitsubishi sa teda nezaprie ani v takejto štýlovke.

Pojazdný elektrický generátor

Silná stránka modelu: akumulátor môžete použiť na napájanie elektrospotrebičov.

Akumulátor s kapacitou 13,8 kWh je nepochybne dostatočný pre použitie v plug-in hybridnom SUV, ale zároveň je dosť výkonný, aby napájal bežné elektrické spotrebiče. Jednoducho do vstavanej 230 voltovej zásuvky pripojíte akýkoľvek spotrebič s príkonom do 1 500 wattov a môžete ho používať. Len pre predstavu, plne nabitý akumulátor zabezpečí:
  • 9 hodín prevádzky motorovej píly;
  • 9 hodín prevádzky elektrického grilu;
  • 170 hodín svietenia 80 W zdrojom svetla;
  • nabitie 1300 smartfónov alebo tabletov
  • a napájanie celého domu vďaka technológii V2H.

Jedno z najdostupnejších plug-in hybridných SUV na trhu

Na Slovensku to znamená ceny od 36 490 eur v prípade výbavy INTENSE+.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia
To hovorí za všetko. K tomu je potrebné pripočítať si nízku spotrebu paliva aj v reálnych podmienkach: podľa metodiky WLTP je to priemerne 2,0 l/100 km, ale keď budete akumulátor nabíjať pravidelne, môžete jazdiť aj za rovných 0,0 l/100 km. Tu do celého výpočtu nákladov vstupujú aj nízke servisné náklady a dlhé záruky. Záruka na 80-článkovú batériu je až 8 rokov alebo 160 000 km.

Najmodernejší asistenti a konektivita

Už v základnej výbave je 7 airbagov, udržiavanie v pruhu či parkovacia kamera. V Mitsubishi Ecplise Cross PHEV 4×4 si môžete byť istí, že je o vás postarané aj z pohľadu bezpečnosti a komfortu. K dispozícii sú najmodernejšie systémy v podobe adaptívneho tempomatu, 360° kamerového systému, head-up displeja, asistenta zmeny jazdného pruhu či konektivity Apple CarPlay a Android Auto. Nezabudnime tiež na dostupnosť LED osvetlenia, koženého čalúnenia, automatickej dvojzónovej klimatizácie so zadnými výduchmi či 8-reproduktorového audiosystému a 8-palcovej navigácie.

Prehľadná ponuka

1 pohon, 3 stupne výbavy a 7 paketov Zvlášť oceňujeme prehľadnú ponuku výbav, dovedna osem farieb karosérie (z nich je šesť metalických a jedna perleťová) a kombinovateľné dizajnové a funkčné pakety už od 400 eur. Sú nimi Sport (+), Elegance (+), Protection, Utility a Light, pričom Sport a Elegance základový Eclipse Cross PHEV viditeľne odlíšia.

Viac o Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 4×4 nájdete priamo na stránkach EclipseCrossPHEV.sk.

 




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.