Magazín

Na týchto sedem jazdeniek si dajte pozor - pre ich poruchovosť

Opel Astra H 1.3 CDTI
Opel Astra H 1.3 CDTI

Poznáte tie zázračné jazdené autá s nízkou cenou? Ak nie, prečítajte si autorský príspevok od kolegu, ktorý sa im venoval a veľmi trefne uviedol všetky tie chyby, ktorých sa dopúšťajú neznalí, naivní alebo benevolentní záujemcovia o kúpu jazdených áut. Jazdené autá sa na Slovensku aj napriek tvrdej regulácii predávajú doslova veksláckymi praktikami a nový majiteľ vozidla po vyplatení dohodnutej čiastky zisťuje, akej fatálnej chyby sa dopustil. A možností dovolať sa spravodlivosti má málo.

Prečítajte si aj:


Porovnanie vernostných programov čerpacích staníc! Oplatí sa vôbec zbierať body?

Redakcia (p)


Nie každý predajca jazdeného auta je ale podvodník. Nie každý sa snaží kupcu oklamať, skrátka si robí svoju prácu a konečné rozhodnutie o kúpe je na samotnom kupcovi. A aj on môže spraviť zlé rozhodnutie, ak si predtým dostatočne neoveril reálie trhu s jazdenými vozidlami a neinformoval sa viac o konkrétnom vozidle, pretože sa spoliehal na jeho dobrý vzhľad a zaujímavý charakter.

Toto je sedem jazdených áut, ktoré vynikajú krásnym vzhľadom a nepochybne výbornými jazdnými vlastnosťami, ale náročnosť údržby a častá poruchovosť niektorých motorizácií ich odkázali na umiestnenie sa v rebríčkoch poruchových a problematických jazdeniek.

Pripomíname, že rebríček nie je zoradený podľa množstva porúch, ale abecedne.

Audi A5 3.2 FSI Multitronic

Kombinácia silného atmosférického motora a variátorovej prevodovky Multitronic sa ukázala ako za určitých okolností nevhodná. Dnes sú automobily vybavené variátormi a zvládajú veľké porcie výkonu s nadhľadom, pred niekoľkými rokmi sa však riešenie od Audi ukázalo ako technicky problémové. Zdroje uvádzajú, že kombinácia tohto motora a prevodovky málokedy vydrží viac ako 100 000 kilometrov. A výmena prevodovky nie je lacný špás.

BMW 320d E90 (do 2011)

Verzia s označením N47D20 údajne trpela na problematické rozvody, kvôli ktorým bolo potrebné meniť aj ďalšie súčasti, čo si vyžadovalo rozobratie celého motora. Častým problémom mal byť tiež prasknutý blok motora, čo sa prejavuje postupným ubúdaním chladiacej kvapaliny. Začiatkom roka 2011 však BMW pripravilo pre modelový rad 3 modernizáciu a s ňou odstránilo aj technické nedostatky, ktoré súviseli s motorom.

Citroën C5 1.6 THP

Krásny, ale problémový Francúz. Častým problémom verzií s motorom 1.6 THP je poruchové turbo, ktorého oprava býva finančne náročná. Riešením môže byť jeho repas, vtedy sa však porucha úplne nevyrieši, skôr odloží na neskôr. Okrem toho sa po kúpe jazdeného C5 očakáva potreba častejších výmien rozvodov. Vyskytuje sa tiež nadmerná spotreba oleja a s ňou súvisiace nové problémy.

Ford Focus II 1.6 TDCI 16V

Že sa do tohto rebríčka umiestnil aj Ford Focus II, bolo prekvapením aj pre nás. Zvyčajne sa stretávame s majiteľmi starších Focusov, ktorí na svoje auto nedajú dopustiť práve pre jeho spoľahlivosť. Problémom verzie 1.6 TDCI je údajne skutočnosť, že auto sa vyskytovalo prevažne vo vozových parkoch firiem a zamestnanci ich vôbec nešetrili. Následné šetrenie na servisoch sa malo premietnuť do celkovej kvality náhradných dielov a práce, čo v konečnom dôsledku vyústilo do častejších porúch jazdených modelov. Tieto motory údajne skončili svoj životný cyklus ešte pred dosiahnutím nájazdu 100 000 kilometrov, reč je však o verzii motora so 16 ventilmi. Ak zvažujete kúpu tohto Focusu, mali by ste venovať pozornosť predovšetkým servisnej knížke a tomu, ako často sa menil olej. Ak je interval medzi výmenami okolo 12-tisíc km a Focus nemal viac ako dvoch majiteľov, máte šancu na dobrú kúpu. Ale oplatí sa riskovať?

Opel Astra H 1.3 CDTI

Opel Astra H 1.3 CDTI
Opel Astra H 1.3 CDTI

Opel Astra vôbec nie je zlé auto, ale verzia s motorom 1.3 CDTI môže byť nočnou morou motoristu. Motor je od značky FIAT, čo je pre mnohých prvým vztýčeným varovným prstom. 1.3 CDTI bol problematický agregát, pretože mal poruchy vstrekovania, závady EGR ventilov, turba a údajne sa vyskytovalo aj fatálne poškodenie rozvodov.

Čo ale motor doslova dorazilo, bolo odporúčanie od výrobu meniť olej každých 50 000 kilometrov! Dá sa tomu vôbec uveriť? Keď sa niektoré motory nedožili ani nájazdu 40 000 km, výrobca skrátil interval na stále dlhých 30 000 km. Vinou nepochopiteľne dlhých intervalov výmeny oleja sa motory ničili a zdroje tvrdia, že ani výmeny pri 10 000 kilometroch neboli zárukou bezproblémovej prevádzky. Skrátka, tento motor sa nevydaril.

Renault Laguna II 2.2 dCi

Pekná jazdenka, na našich cestách sa vyskytuje veľmi často, ale trpí na mnohé technické nedostatky. Často sa kazí elektronika a naftový motor vykazuje problémy so zadieraním kľukového mechanizmu. Generálne opravy motora prichádzali už po nájazde 100 000 km, neúmerne často sa kazila aj manuálna prevodovka. Laguna II 2.2 dCi dokázala, že naftový motor nemusí byť nutne nezmar, ako sa to zvykne hovoriť o nemeckých TDI.

Škoda Octavia RS 2.0 TDI-PD 16V

Škoda Octavia RS 2.0 TDI-PD 16V

Problematická motorizácia Octavie RS bola údajne tak zlá, že sa ani nedočkala modernizácie. Skrátka ju výrobca vyradil. Problémom motora TDI-PD 16V bolo vstrekovanie na všetkých valcoch, filter pevných častíc, kolabujúce rozvody, hlavy valcov prasklali, spojka sa rýchlo opotrebovala a oprava zotrvačníka takisto nie je lacnou záležitosťou. Nedostatkom týchto Octavii vraj obyčajne býva aj ich neprehľadná história.

Prečítajte si aj:


Spoveď majiteľa Alfa Romeo 159: Štokholmský syndróm ako z učebnice

ERIK STRÍŽ