Prvé SUV od Lamborghini nebol Urus. Rambo Lambo sa označovalo ešte ako SUT
Manuálna prevodovka, 444 koní a luxusný interiér so stereo rádiom. Aj toto charakterizovalo najbrutálnejšie Lamborghini všetkých čias.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Lamborghini LM002 (1986-1993) bolo na prelome 80. a 90. rokov 20. storočia predchodcom, prípadne alternatívou ku klasickému a známejšiemu Hummeru H1 (1992-2006).
Konštrukčným základom pre civilný model sa stal LM001 z roku 1977, takzvaný Cheetah. Za sedem rokov výroby vzniklo iba 328 kusov LM002 a vraj niečocez 300 kusov je dodnes pojazdných. To nie je tak zlá bilancia, ak uvážime, že ide o 30-ročné autá a nepochybne sa s nimi nejazdilo v rukavičkách.
Rambo Lambo nachádzalo odbyt predovšetkým na Blízkom východe, kde ho vyhľadávali bohatí a nároční Arabi. Napriek primitívnemu dizajnu karosérie a zdanlivému purizmu bolo toto Lamborghini považované za luxusné a prémiové, oceňované boli jeho silné motory, technologické funkcie v interiéri a komfortné sedenie. Medzi vtedajšie technologické vychytávky sa zaraďovalo aj také stereo rádio! Na autosalóne v Bruseli v roku 1986 Lamborghini predviedlo toto vtedy nové vozidlo v okázalej forme, ktorá mala stavať do výrazného kontrastu vonkajší vzhľad s interiérom vozidla. Táto stratégia bola očividne rozumná, ocenili ju zákazníci, hoci v porovnaní s inými podobnými automobilmi sa LM002 nevyrábalo v tisícoch.
Pod kapotou Rambo Lambo pracoval šialený 12-valcový koncernový motor s objemom valcov 5,1 litra alebo 7,2. 331 kW (~444 koní) mohol vodič skrotiť pomocou manuálnej 5-stupňovej prevodovky. V roku 1988 vznikla špeciálna verzia Lamborghini LM002 Paris Dakar Rally, ktorá obsiahla motor s výkonom zvýšeným až na 600 konských síl. Palivová nádrž dosahovala objem až 290 litrov!
Naposledy sa Lamborghini LM002 Rambo Lambo dražilo v aukčnom dome RM Sotheby’s v januári 2015. Model z roku 1989 sa predalo za krásnych 170 500 amerických dolárov.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Porovnali sme nový a odchádzajúci Tucson
Test Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 7DCT 4×4: Oplatí sa kúpiť, aj keď medzičasom prišiel úplne nový Tucson?
Nový Tucson je už ohlásený a čoskoro príde do slovenského predaja. Medzitým majú zákazníci možnosť vykúpiť skladové vozidlá s tisícovými zľavami.
TEST: Peugeot 5008 dostal ku koncu životnosti skvelý hybridný pohon
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.SERVIS / PORADŇA
Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.Na diaľnici D1 zažijeme čosi nevídané, cestu zdvihnú počas plnej premávky a vybudujú 18 mostov
Diaľnicu D1 pri Bratislave čakajú výrazné dopravné obmedzenia. Je to dôsledok stavebných prác, ktoré ju majú prepojiť s diaľnicou D4.
Súčasťou prác bola aj demolácia mostu pri Čiernej vode. K zdvihnutiu D1 má dôjsť počas plnej premávky.AUTO ROKA SLOVENSKO
Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.Od výroby šijacích strojov k špičkovým autám: Opel oslavuje 125 rokov, patrí medzi najstaršie automobilky sveta
Automobilka začala vyrábať autá v roku 1899, firmu však založil ešte v roku 1862 Adam Opel.
Opel oslavuje 125 rokov aj limitovanou edíciou populárnych modelov.Autopriemysel / Čínske automobilky
Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.Prvá jazda
Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.DACIA DUSTER
Prelomové lacné SUV už kúpite na Slovensku za menej ako 18-tisíc. Vyberáme z cenníka TOP verziu
Nová Dacia Duster prekonala významný generačný skok vpred, najmä technologicky.
Predáva sa s klasickým benzínovým motorom, ako hybrid, s pohonom LPG a tiež vo verzii 4x4. Ešte pred zopár rokmi bola základná cena Dacie Duster 9 990 €, dnes je to 17 490 €.Dopravná poradňa
Zázračná tabuľka ZÁSOBOVANIE umožní ísť a parkovať aj tam, kde iní nesmú. Ako ju získať?
Vytvoriť a vyložiť si nápis „ZÁSOBOVANIE“ na čelné okno auta môže každý. Aké výhody to prináša?
Neznalosť zákona neospravedlňuje, ale kto sa v ňom orientovať vie, ten je považovaný za špekulanta. Ako to teda je?