Doprava a parkovanie u nás neboli lepšie ani pred takmer 50 rokmi, dokazuje TV reportáž z roku 1977

Dopravu a parkovanie v 70. rokoch v Bratislave dokumentuje reportáž Česko-slovenskej televízie, ktorú sa oplatí vidieť.
Vydané  Text: 
Parkovanie automobilov je dnes problémom snáď každého mesta na Slovensku a centrá väčších miest sú na tom výrazne horšie. Motoristi parkujú kde sa dá, vytláčajú tak často domácich a tí musia svoje vozidlá odstaviť aj o niekoľko ulíc od svojho bydliska. Situáciu do istej miery rieši nová parkovacia politika hlavného mesta, avšak aj tá obnáša početné nuansy, ktoré motoristom-rezidentom spôsobujú vrásky na čele Zdá sa, že podstatou tohto problému je čoraz väčšie množstvo ľudí, ktorí chcú alebo potrebujú mať vlastné auto. Krátka reportáž od Česko-slovenskej televízie poukazuje na problémy s parkovaním už v roku 1977, teda pred 46 rokmi! Za štyri desaťročia sa však situácia prevažne zhoršila, no zdá sa, že dôvody sú stále rovnaké, ako tie uvádzané vo videu. Reči starých Bratislavčanov o tom, že pred rokmi sa parkovalo ľahko, teda treba brať s nadhľadom.
**Text z reportáže:** *Motorizovaní obyvatelia našej Bratislavy si už neraz povzdychli nad problémom s parkovaním v centre mesta. Parkovísk je málo a preto mnohí vodiči odstavia svojich štvorkolesových tátošov i na miestach, kde je to zakázané: na chodníkoch, v úzkych uličkách. Využívajú každé voľné miesto, hoci aj za križovatkou. Ba nájdu sa aj motorizovaní milovníci prírody, ktorí nadovšetko milujú vôňu trávy a tichý šum stromov. Taká je situácia v centre väčších miest a nie je ľahké ich vyriešiť.* *Na nových sídliskách však na motoristov nezabudli a vystavali pre nich priestranné parkovacie plochy. Tieto sú však väčšinou prázdne; ani nie tak preto, že by v nových panelákoch bývalo málo majiteľov áut. Kde potom parkujú ich vozy? Stačí pohľad na druhú stranu vežiakov a odpoveď nájdeme vo farebnej šnúre áut pri chodníku. Títo šoféri si už tak zvykli na kolesá svojich áut, že i dvadsať krokov od parkoviska ku vchodu do schodiska je pre nich veľká vzdialenosť.* *Nejde nám len o fyzickú kondíciu našich spoluobčanov, ale i o benzínové výpary, ktoré sa takto dostávajú bližšie k našim oknám a cez ne do bytov.* *Čo keby sme už zajtra zaparkovali svoje auto na voľnom miesta parkoviska na našich nových sídliskách?* ### Ďalšie video: Doprava v Bratislave v roku 1966 Na záberoch môžete vidieť napríklad aj Račianske mýto bez svetelnej signalizácie, Račiansku či Štefánikovu ulicu:




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX! 
  • Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.