Aktualita

Najlacnejší elektromobil s týmto dojazdom? Nissan Micra štartuje na 27 990 €

Nissan sa rozhodol vrátiť na trhy model Micra. Avšak už ako štýlový elektromobil. Je štýlový, sľubuje dojazd 480 km. Zaujme však aj cenou?

Nový Nissan Micra sme vám predstavili už v máji tohto roku. Mnohí motoristi si Micru pamätajú ako malé mestské autíčko so spaľovacím motorom. Dnes je úplné iná. Micra dospela, narástla a naskočila na vlnu elektrifikácie. Nová generácia tohto modelu pomaly, ale isto prichádza na trhy. Teraz prichádza čas sa pozrieť na výbavu a ceny. Prvý trhom je Nemecko, kde tamojší importér spustil konfigurátor.

2 verzie pohonu

Nová Micra sa predáva v dvoch verziách. Prvou je elektromotor s výkonom 90 kW (122 koní), batériou s kapacitou 40kWh a s dojazdom 310 km podľa WLTP. Spotreba má hodnotu 14,2 kWh/100 km. Cena tejto verzie v základnej výbave začína na sume 27 990 euro. Druhou verziou je elektromotor s výkonom 110 kW (150 koní). Dojazd je podľa metodiky WLTP 480 kilometrov. Táto verzia disponuje s 52 kWh batériou a spotrebou 14,7 kWh/100 km. Cena bola stanovená na 32 900 €.

Nissan sa rozhodol vrátiť na trhy model Micra. Avšak už ako štýlový elektromobil. Je štýlový, sľubuje dojazd 480 km. Zaujme však aj cenou?

Obidve verzie budú ponúkane s stupňami výbav: Encage, Advance, Advance + Winter Packet a Evolve. Za necelých 28 tisíc euro dostane zákazník Micru s 90 kW srdcom  v pomerne bohatej základnej výbave Encage, ktorá okrem iného obsahuje:

  • 18″ oceľové disky kolies s plnými krytmi
  • LED svetlomety s asistentom diaľkových svetiel
  • informačný systém vodiča so 7″ farebným TFT displejom
  • 10,1″ informačno-zábavný systém
  • Apple CarPlay® a Android Auto
  • 1 x 12V zásuvka, 2 x USB-C porty
  • manuálne nastaviteľné predné sedadlá v 4 smeroch (vodič a spolujazdec)

Nissan sa rozhodol vrátiť na trhy model Micra. Avšak už ako štýlový elektromobil. Je štýlový, sľubuje dojazd 480 km. Zaujme však aj cenou?

So základným elektromotorom sa dajú kúpiť ešte výbavy Advance za 29 990 € a Advance + Winter Packet za 30 490 €. Tieto výbavy sú ponúkane zároveň aj s výkonnejším elektromotorom za 32 990 euro, resp. 33 490 €. Výbava Advance obsahuje oproti základnej výbave navyše:

  • 14 farieb karosérie – z toho 8 farieb je v kombinácii dvojfarebného prevedenia (za príplatok 900 €, strecha čierna alebo šedá)
  • systém MULTI-SENSE so 4 jazdnými režimami na prispôsobenie charakteristík vozidla
  • integrované služby Google: Mapy Google, plánovanie trasy, Google Assistant, Google Play
  • informačný systém vodiča s 10,1″ farebným TFT displejom
  • E-pedál (akcelerácia aj brzdenie) + páčky
  • inteligentný adaptívny tempomat s funkciou stop & go
  • voliteľné 18-palcové disky z ľahkých zliatin s dizajnom „Iconic“

Nissan sa rozhodol vrátiť na trhy model Micra. Avšak už ako štýlový elektromobil. Je štýlový, sľubuje dojazd 480 km. Zaujme však aj cenou?

Najdrahšou verziou je výbava Evolve, ktorá je dodávaná výhradne so 110 kW elektromotorom za cenu 34 900 €. Za túto cenu dostane zákazník dojazd 480 kilometrov, vyššie spomenuté prvky výbavy + navyše:

  • časť palubnej dosky a sedadlá potiahnuté umelou kožou s modrastým odtieňom a s oranžovým prešívaním
  • 9 farbách karóserie s dvojfarebným lakovaním
  • 18″ palcové disky z ľahkých zliatin s dizajnom „Iconic“
  • prémiový audiosystém Harman/Kardon s 9 reproduktormi
  • asistent ProPILOT s Navi-Link
  • vyhrievané sedadlá vodiča a spolujazdca
  • sedadlo spolujazdca nastaviteľne v 6 smeroch
  • V2L adaptér

Nissan sa rozhodol vrátiť na trhy model Micra. Avšak už ako štýlový elektromobil. Je štýlový, sľubuje dojazd 480 km. Zaujme však aj cenou?

Predpokladáme, že slovenské ceny sa nebudú výrazne líšiť od nemeckých. Okrajom pripomíname, že nový Nissan Leaf, ktorý bol predstavený zároveň s novou Microu, dostal ceny pre britský trh. Jeho predaj sa začne na tamojšom trhu už v decembri a cena je v prepočte na sume 36 580 euro za základnú výbavu s 52 kWh batériou a dojazdom približne 430 km. Keď príde na slovenský trh, budeme vás o tom informovať. Nateraz si môžete pozrieť bližšie informácie o cenách na britskom portály Autoexpress.





Od útleho detstva ma fascinovali automobily tak osobné ako nákladné. Všetko to začalo, keď som sa ako 5-ročný motal popri starom otcovi v garáži, kde opravoval svoju krásnu oranžovú Škodu 105 L. Odvtedy môj záujem len a len rástol. Od kupovania motoristických časopisov, trávenie nespočetných hodín za klávesnicou hraní série Need For Speed, EuroTruckSimulátor 2 cez zberateľstvo modelov osobných a nákladných automobil až po prvé šoférske skúsenosti. Tie som získal za volantom legendy našich ciest Škoda Felícia. Neskôr to bola Škoda Fábia I a nakoniec Opel Astra H. Aj keď som mal nedávno príležitosť jazdiť s automatickými prevodovkami, manuálna prevodovka je u mňa jednoducho na prvom mieste.

Ako správny nadšenec s benzínom v krvi mám „slabosť“ pre motory V6 a V8. No nadchnúť sa viem aj pre full hybrid. Záľuba v automobiloch podmienila v roku 2004 výber strednej školy – maturoval som na SPŠ Dopravná z odboru Prevádzka a ekonomika dopravy. V apríli 2024 sa mi naskytla skvelá príležitosť, ktorú som nemohol odmietnuť – stal som sa externou súčasťou tímu Autoviny.sk