Aktualita
Najlacnejší elektromobil s týmto dojazdom? Nissan Micra štartuje na 27 990 €
Nový Nissan Micra sme vám predstavili už v máji tohto roku. Mnohí motoristi si Micru pamätajú ako malé mestské autíčko so spaľovacím motorom. Dnes je úplné iná. Micra dospela, narástla a naskočila na vlnu elektrifikácie. Nová generácia tohto modelu pomaly, ale isto prichádza na trhy. Teraz prichádza čas sa pozrieť na výbavu a ceny. Prvý trhom je Nemecko, kde tamojší importér spustil konfigurátor.
2 verzie pohonu
Nová Micra sa predáva v dvoch verziách. Prvou je elektromotor s výkonom 90 kW (122 koní), batériou s kapacitou 40kWh a s dojazdom 310 km podľa WLTP. Spotreba má hodnotu 14,2 kWh/100 km. Cena tejto verzie v základnej výbave začína na sume 27 990 euro. Druhou verziou je elektromotor s výkonom 110 kW (150 koní). Dojazd je podľa metodiky WLTP 480 kilometrov. Táto verzia disponuje s 52 kWh batériou a spotrebou 14,7 kWh/100 km. Cena bola stanovená na 32 900 €.
Obidve verzie budú ponúkane s stupňami výbav: Encage, Advance, Advance + Winter Packet a Evolve. Za necelých 28 tisíc euro dostane zákazník Micru s 90 kW srdcom v pomerne bohatej základnej výbave Encage, ktorá okrem iného obsahuje:
- 18″ oceľové disky kolies s plnými krytmi
- LED svetlomety s asistentom diaľkových svetiel
- informačný systém vodiča so 7″ farebným TFT displejom
- 10,1″ informačno-zábavný systém
- Apple CarPlay® a Android Auto
- 1 x 12V zásuvka, 2 x USB-C porty
- manuálne nastaviteľné predné sedadlá v 4 smeroch (vodič a spolujazdec)
So základným elektromotorom sa dajú kúpiť ešte výbavy Advance za 29 990 € a Advance + Winter Packet za 30 490 €. Tieto výbavy sú ponúkane zároveň aj s výkonnejším elektromotorom za 32 990 euro, resp. 33 490 €. Výbava Advance obsahuje oproti základnej výbave navyše:
- 14 farieb karosérie – z toho 8 farieb je v kombinácii dvojfarebného prevedenia (za príplatok 900 €, strecha čierna alebo šedá)
- systém MULTI-SENSE so 4 jazdnými režimami na prispôsobenie charakteristík vozidla
- integrované služby Google: Mapy Google, plánovanie trasy, Google Assistant, Google Play
- informačný systém vodiča s 10,1″ farebným TFT displejom
- E-pedál (akcelerácia aj brzdenie) + páčky
- inteligentný adaptívny tempomat s funkciou stop & go
- voliteľné 18-palcové disky z ľahkých zliatin s dizajnom „Iconic“
Najdrahšou verziou je výbava Evolve, ktorá je dodávaná výhradne so 110 kW elektromotorom za cenu 34 900 €. Za túto cenu dostane zákazník dojazd 480 kilometrov, vyššie spomenuté prvky výbavy + navyše:
- časť palubnej dosky a sedadlá potiahnuté umelou kožou s modrastým odtieňom a s oranžovým prešívaním
- 9 farbách karóserie s dvojfarebným lakovaním
- 18″ palcové disky z ľahkých zliatin s dizajnom „Iconic“
- prémiový audiosystém Harman/Kardon s 9 reproduktormi
- asistent ProPILOT s Navi-Link
- vyhrievané sedadlá vodiča a spolujazdca
- sedadlo spolujazdca nastaviteľne v 6 smeroch
- V2L adaptér
Predpokladáme, že slovenské ceny sa nebudú výrazne líšiť od nemeckých. Okrajom pripomíname, že nový Nissan Leaf, ktorý bol predstavený zároveň s novou Microu, dostal ceny pre britský trh. Jeho predaj sa začne na tamojšom trhu už v decembri a cena je v prepočte na sume 36 580 euro za základnú výbavu s 52 kWh batériou a dojazdom približne 430 km. Keď príde na slovenský trh, budeme vás o tom informovať. Nateraz si môžete pozrieť bližšie informácie o cenách na britskom portály Autoexpress.
Od útleho detstva ma fascinovali automobily tak osobné ako nákladné. Všetko to začalo, keď som sa ako 5-ročný motal popri starom otcovi v garáži, kde opravoval svoju krásnu oranžovú Škodu 105 L. Odvtedy môj záujem len a len rástol. Od kupovania motoristických časopisov, trávenie nespočetných hodín za klávesnicou hraní série Need For Speed, EuroTruckSimulátor 2 cez zberateľstvo modelov osobných a nákladných automobil až po prvé šoférske skúsenosti. Tie som získal za volantom legendy našich ciest Škoda Felícia. Neskôr to bola Škoda Fábia I a nakoniec Opel Astra H. Aj keď som mal nedávno príležitosť jazdiť s automatickými prevodovkami, manuálna prevodovka je u mňa jednoducho na prvom mieste.
Ako správny nadšenec s benzínom v krvi mám „slabosť“ pre motory V6 a V8. No nadchnúť sa viem aj pre full hybrid. Záľuba v automobiloch podmienila v roku 2004 výber strednej školy – maturoval som na SPŠ Dopravná z odboru Prevádzka a ekonomika dopravy. V apríli 2024 sa mi naskytla skvelá príležitosť, ktorú som nemohol odmietnuť – stal som sa externou súčasťou tímu Autoviny.sk


















