Zážitok: Jazda na Hungaroringu

Čítať o tom je pekná vec, skúšať to tam, kde to nie je legálne, možno ešte krajšia, ale nie vždy stojí za to riziko. Maximálna, cestnými zákonmi nelimitovaná, pritom však bezpečná skúsenosť na vlastnej koži, lepšie povedané doslova pod ňou.
Vydané  Text: 
Máloktorá automobilka má pestrejšiu ponuku rozličných vodičských tréningov a než Audi. Ich korunou pre tých, ktorým kolujú v žilách vysoké oktány, by mohol byť jazdný zážitok zo športových automobilov, teda Audi Sports Car Experience. Jeden taký sme nedávno okúsili v tesných zákrutách maďarského Hungaroringu. Naše náradie: Audi TTS, Audi RS6 a Audi R8. Pri pohľade na tri rady úhľadne zaparkovaných dravcov sa zúčastnenej skupinke celkom bezostyšne začínajú zbiehať slinky, všetko však má svoj poriadok a džentlmen si zachová chladnú hlavu aspoň navonok. Aspoň tak, ako naši inštruktori: usmiati pohodoví, skúsení profíci s nadhľadom. Prvou fázou je samozrejme trocha teórie, jednak o základe najzákladnejšom, teda o prechádzaní zákruty ideálnou stopou, ale aj o tom, čo robiť, keď sa vám to predsa len tak trochu vymkne z ruky. Nasleduje výzbroj povinnou prilbou a ide sa do akcie. Ešte stále však žiadna bezbrehá divočina, všetko má svoj čas a poriadok. Ďalšou fázou je postupné nacvičovanie techniky prejazdu zákruty a série niekoľkých zákrut. Začíname na malom mrštnom TTS, jeho dvojlitrový štvorvalec TFSI s výkonom 200 kW / 272 k povyšujeme na atmosférickú vé osmičku s parametrami 309 kW / 420 k. Ani tento prvý model značky Audi s ambíciou typu supercar však nie je vrcholom. Po výkonovej stránke ho predstavuje megasilný a gigarýchly „rodinný kombík“ RS6 Avant, ktorého desať valcov a dve turbá strašia slabšie povahy výkonom až 426 kW / 580 k. Zákruty sú nacvičené, ide sa na celý okruh. Ešte raz opakujem: celý! Prečo to toľko zdôrazňujem? Pretože sa nestáva často, aby vás automobilka pri podobnej akcii na okruhu pustila aj na cieľovú rovinku, tá sa väčšinou prechádza pomaly cez boxy. Tu je to však inak. Za vozidlom inštruktora, ktorý je vždy o máčny mak rýchlejší, než auto za ním, sa zoradí štvorčlenný vláčik, ktorý sa preženie po okruhu. Na cieľovej rovinke sa prvý za inštruktorom zaradí na koniec a šancu popreháňať majstra volantu má ďalší. Pre prípad, že ste z tých zábudlivejších, tento zážitok vám rozhodne pripomenie certifikát o jeho absolvovaní, ktorý dostáva každý účastník. Žiadne časy sa nemerajú a nevyhodnocujú, dôležitý je tu faktor zábavy. A môžete sa spoľahnúť, že ten vám vlezie hlboko pod kožu. Text: Ladislav Malák Foto: Audi








Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.