Legendárne Iveco Campagnola je späť

Nový model Iveco Campagnola je odvodený od off-roadu Massif, ktorý bol verejnosti predstavený v marci 2008. Novým off-roadom, turínsky výrobca úžitkových automobilov, rozšíril paletu svojej produkcie o špecifický model na prepravu osôb, pričom úlohou auta je zachovať si charakteristiku autentického terénneho vozidla.
Posledné auto s názvom Campagnola zišlo z výrobnej linky v roku 1987 a model, ktorý sa po viac ako dvadsiatich rokoch vrátil na trh, má úspešne nadviazať na legendárnu povesť svojho predchodcu. Na svoju misiu má všetky potrebné zbrane: robustné šasi a pohon všetkých kolies. Tie by vozidlo mali robiť obratné a odolné v ťažkom teréne.
Automobilka Iveco, patriaca do gigantu Fiat, si vybrala na predstavenie nového off-roadu prostredie, v ktorom by sa malo auto cítiť ako doma, extrémny terén na úpätí masívu Mont Blanc. Pomyslenému stiahnutiu plachty asistovala špeciálna alpská jednotka talianskej armády, ktorá sprístupnila svoj testovací polygón a uzavreté horské cesty. Motoristickí novinári si tak mohli na vlastnej koži vyskúšať, či sa Campagnola na off-road iba hrá, alebo ním aj skutočne je. Vozidlo počas predstavenia operovalo v nadmorskej výške 2300 m.n.m., na trati dlhej 17 km, počas ktorej sa musela pobiť aj s takmer 100 % klesaním.
Na rozdiel od modelu Massif, z ktorého je nový model odvodený, bude Campagnola k dispozícii len v trojdverovej verzii a v štvormiestnom prevedení, s rázvorom 2452 mm a v dvoch retro farbách (šalviovo zelenej a slonovinovej). Auto meria na dĺžku 4248 mm, na šírku zaberie 1750 mm a do garáže nižšej ako 2050 mm sa nezmestí. Tieto rozmery by mohli zabezpečiť off-roadu pomerne slušnú obratnosť na kľukatých nespevnených cestách a nemali by zavadzať ani v mestskej premávke. Pre pohyb na spevnených komunikáciach je pripravené vypínanie pohonu predných kolies, čo vedie aj k zníženiu priemernej spotreby paliva.
Po masívnou prednou kapotou si svoju prácu vykonáva 16 ventilový vznetový agregát 3,0 HPT, ktorý spĺňa emisnú normu Euro 4. Konštruktéri ho vybrali z dodávky Iveco Daily, pričom mu zachovali jeho pôvodnú charakteristiku. S výkonom 129,5 kW (176 k) pri 3200 – 3500 ot/min. a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm pri 1250 – 3000 ot./min, by mala mať Campagnola dostatočnú dynamiku. Výkon si za svoju prácu vypýta 11 litrov nafty na 100 km. Vďaka tejto pohonnej jednotke sa maximálna rýchlosť vyšplhá na 170 km/h a do ovzdušia vypustí 294 g/km CO2.
Pre slovenských zákazníkov bude Campagnola k dispozícii od roku 2009. Taliani si Iveco Campagnola môžu kúpiť od 28 900 eur (+ DPH). V štandardnej výbave bude v závislosti od trhov ABS, uzávierka diferenciálu, kožený interiér, automatická klimatizácia, elektrické ovládanie okien či GPS navigácia.