Legendárne Iveco Campagnola je späť

V rokoch 1951 až 1987 ho vyrábal Fiat, vďaka ktorému sa stal legendou… model Campagnola od talianskeho úžitkového špecialistu Iveco, patriaci do koncernu Fiat, chce po 20 rokoch späť svoju slávu.
Vydané  Text: 
Nový model Iveco Campagnola je odvodený od off-roadu Massif, ktorý bol verejnosti predstavený v marci 2008. Novým off-roadom, turínsky výrobca úžitkových automobilov, rozšíril paletu svojej produkcie o špecifický model na prepravu osôb, pričom úlohou auta je zachovať si charakteristiku autentického terénneho vozidla. Posledné auto s názvom Campagnola zišlo z výrobnej linky v roku 1987 a model, ktorý sa po viac ako dvadsiatich rokoch vrátil na trh, má úspešne nadviazať na legendárnu povesť svojho predchodcu. Na svoju misiu má všetky potrebné zbrane: robustné šasi a pohon všetkých kolies. Tie by vozidlo mali robiť obratné a odolné v ťažkom teréne. Automobilka Iveco, patriaca do gigantu Fiat, si vybrala na predstavenie nového off-roadu prostredie, v ktorom by sa malo auto cítiť ako doma, extrémny terén na úpätí masívu Mont Blanc. Pomyslenému stiahnutiu plachty asistovala špeciálna alpská jednotka talianskej armády, ktorá sprístupnila svoj testovací polygón a uzavreté horské cesty. Motoristickí novinári si tak mohli na vlastnej koži vyskúšať, či sa Campagnola na off-road iba hrá, alebo ním aj skutočne je. Vozidlo počas predstavenia operovalo v nadmorskej výške 2300 m.n.m., na trati dlhej 17 km, počas ktorej sa musela pobiť aj s takmer 100 % klesaním. Na rozdiel od modelu Massif, z ktorého je nový model odvodený, bude Campagnola k dispozícii len v trojdverovej verzii a v štvormiestnom prevedení, s rázvorom 2452 mm a v dvoch retro farbách (šalviovo zelenej a slonovinovej). Auto meria na dĺžku 4248 mm, na šírku zaberie 1750 mm a do garáže nižšej ako 2050 mm sa nezmestí. Tieto rozmery by mohli zabezpečiť off-roadu pomerne slušnú obratnosť na kľukatých nespevnených cestách a nemali by zavadzať ani v mestskej premávke. Pre pohyb na spevnených komunikáciach je pripravené vypínanie pohonu predných kolies, čo vedie aj k zníženiu priemernej spotreby paliva. Po masívnou prednou kapotou si svoju prácu vykonáva 16 ventilový vznetový agregát 3,0 HPT, ktorý spĺňa emisnú normu Euro 4. Konštruktéri ho vybrali z dodávky Iveco Daily, pričom mu zachovali jeho pôvodnú charakteristiku. S výkonom 129,5 kW (176 k) pri 3200 – 3500 ot/min. a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm pri 1250 – 3000 ot./min, by mala mať Campagnola dostatočnú dynamiku. Výkon si za svoju prácu vypýta 11 litrov nafty na 100 km. Vďaka tejto pohonnej jednotke sa maximálna rýchlosť vyšplhá na 170 km/h a do ovzdušia vypustí 294 g/km CO2. Pre slovenských zákazníkov bude Campagnola k dispozícii od roku 2009. Taliani si Iveco Campagnola môžu kúpiť od 28 900 eur (+ DPH). V štandardnej výbave bude v závislosti od trhov ABS, uzávierka diferenciálu, kožený interiér, automatická klimatizácia, elektrické ovládanie okien či GPS navigácia.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.