GP Canada: Historický výsledok pre Kubicu a BMW

Seriál majstrovstiev sveta F1 si odskočil za veľkú mláku. Na pomerne úzkom okruhu v kanadskom Montreale nebýva núdza o dramatické situácie a kolízie. Inak to nebolo ani tento rok.
Vydané  Text: 

Nepríjemným prekvapením tohoročnej Veľkej ceny Kanady sa stal povrch trate. Po hrôzostrašnej minuloročnej havárii Roberta Kubicu organizátori urobili na trati viacero úprav, niektoré sa však minuli účinkom. Asfalt sa totiž vo viacerých zákrutách začal drobiť. Pri absencii trakčnej kontroly je podstatne náročnejšie udržať dostatočnú kontrolu nad autom pri výjazde zo zákruty a ak pilot trafí jamu alebo odstrelí spod kolesa kameň, môže to mať veľmi nepríjemné následky. Usporiadatelia tak ešte v sobotu večer plátali diery a upravovali trať. Kvalifikácia sa pre Vettela skončila ešte ráno, v treťom voľnom tréningu obe autá tímu Toro Rosso havarovali. Opraviť sa podarilo len Bourdaisov monopost, ktorý však mal istú penalizáciu o 5 miet za výmenu prevodovky. Technické problémy pokazili popoludnie aj Buttonovi, ktorý neprešiel prvým sitom. Inak bolo poradie relatívne tradičné. Slabší deň si vybrali Red Bully, Coulthard neprešiel do top 10 a Webber napodobnil jeho výkon z Monaka keď na konci druhej časti s istým postupom havaroval. Naopak mimoriadne dobre sa darilo Rosbergovi a Alonsovi, ktorí prekonali možnosti auta. Pole position si na poslednú chvíľu zobral Hamilton pred Massom a Raikkonenom. Viac ako polsekundový rozdiel však veľa naznačoval. Veľká cena Kanady – postavenie na štarte 7.6.2008**Circuit Gilles-Villeneuve, Montreal, 4,361 km**1.**Lewis Hamilton**1:16,9091:17,034 1:17,8862.**Robert Kubica**1:17,4711:17,6791:18,4983.**Kimi Räikkönen**1:17,3011:17,3641:18,7354.**Fernando Alonso**1:17,4151:17,4881:18,7465.**Nico Rosberg**1:17,9911:17,8911:18,8446. **Felipe Massa**1:17,2311:17,3531:19,0487. **Heikki Kovalainen**1:17,2871:17,6841:19,0898.**Nick Heidfeld**1:18,0821:17,7811:19,6339. **Rubens Barrichello**1:18,2561:18,0201:20,84810. **Mark Webber**1:17,5821:17,523-11. **Timo Glock**1:18,3211:18,031-12. **Kazuki Nakajima**1:17,6381:18,062-13. **David Coulthard**1:18,1681:18,238-14. **Jarno Trulli**1:18,0391:18,327-15. **Nelsinho Piquet**1:18,5051:18,393-16. **Adrian Sutil**1:19,108–17. **Giancarlo Fisichella** 1:19,165–18. **Sebastien Bourdais\***1:18,916–19. **Jenson Button\*\*** 1:23,565–20. **Sebastian Vettel\*\***— \* penalizácia o 5 miest za výmenu prevodovky \*\* štart z boxov Štart vyšiel Hamiltonovi podľa predstáv, za ním sa zoradili Kubica, Raikkonen a Rosberg, ktorý zvonka obehol Alonsa. Veľmi dobre vyrazil aj Barichello, ktorý však mal pomerne ťažké auto a musel po niekoľkých kolách pustiť pred seba Kovalainena aj Heidfelda. Hamilton, ktorý ako jediný zo špičky štartoval na mäkkších pneumatikách poľu suverénne unikal. Dalo sa však predpokladať, že do boxov zahne medzi prvými. V šestnástom kole sa po technickom defekte odporúčal Sutil. Svoje auto však odstavil na pomerne nešťastnom mieste a tak musel na trať vyraziť safety car. Podľa očakávania k mechanikom zamierili piloti z čela. Vedenie tak spadlo do rúk dovtedy ôsmemu Heidfeldovi. Čo sa však stalo v nasledujúcich sekundách, tomu hodnú chvíľu nikto nechcel veriť. Výjazd z boxovej uličky bol totiž ešte stále uzavretý kým okolo prejde kompletné pole. Kubica i Raikkonen tento fakt rešpektovali a zastavili pri červenom svetle. Hamilton to však odignoroval a na radosť všetkých Poliakov svoj monopost stočil doľava rovno Raikkonenovi na chrbát. Celú situáciu, ktorá sa nedá nazvať inak ako ľudská blbosť, korunoval Rosberg, ktorý si na Hamiltonovi zlomil nos. Fín aj Angličan však mali po pretekoch. Okrem toho Hamilton aj Rosberg majú zabité aj nasledujúce preteky v Magny-Cours, pretože po pretekoch dostali penalizáciu 10 miest na štarte nasledujúcej Veľkej ceny. Väčšina pilotov, ktorí ostali na trati, sa rozhodli pre stratégiu jednej zastávky v boxoch. Po Heidfeldovi sa tak vo vedení vystriedal Barrichello, Coulthard, Trulli či Glock. Posledný menovaný zamieril do boxov až v 42. kole, čím uvoľnil priestor pre Kubicu. Na druhom mieste sa usadil Heidfeled pred Alonsom. Španiel s touto situáciou nebol spokojný, no našťastie to nedopadlo ako pred dvoma týždňami v Monaku. Alonso však nevydržal dlho a po vlastnej chybe sa odporúčal v kole číslo 45. Kubica mal poriadne našliapnuté, aby mohol absolvovať ešte jednu zastávku v boxoch a výjsť z nej pred svojim tímovým kolegom. V 48. kole mu táto taktika vyšla. Mal však na mále, pretože tesne pred tým Nakajima po kolízii s Barrichellom zablokoval vjazd do boxovej uličky. Traťoví komisári auto stihli včas odstrániť. O menší zázrak sa snažil aj Massa, ktorý vošiel do boxov na prvú zastávku spolu s Raikkonenom a po jednom kole sa do boxov ešte raz vrátil. Brazílčana to prirodzene stálo pomerne veľa času, no jeho stíhacia jazda bola potešením pre oči. Hlavne manéver, ktorým naraz predbehol Kovalainena aj Barrichella. Do konca chýbalo 17 kôl, keď sa o ďalší výjazd safety caru takmer postaral Fisichella. Jeho otlčený monopost však komisári dokázali upratať aj bez pomoci Bernda Maylandera. Situáciu vyžil na zastávku v boxoch Massa a niektorí ďalší piloti, no očakávanú výhodu im to neprinieslo. No nemali na výber, druhá zastávka by ich čakala aj tak. Obe BMW sa tak celkom pohodlne usadili na čele, tretí flek pripadol Coulthardovi. Za nimi však vôbec nebolo rozhodnuté, pretože Barrichello, Glock, Trulli, Massa, Vettel a Kovalainen vystrájali jednu chybu za druhou a poradie sa vcelku často menilo. Výsledné poradie by bolo ťažké aj natipovať. Kubica doviezol domov double pre BMW Sauber, tretí prišiel Coulthard pred Glockom, Massom, Trullim, Barrichellom, Vettelom a Kovalainenom. Veľká cena Kanady – preteky 8.6.2008**Circuit Gilles-Villeneuve, Montreal, 4,361 km, 70 kôl = 305,270 km**1. **Robert Kubica** BMW Sauber 1:36:24,447 2. **Nick Heidfeld** BMW Sauber +16,4 s. 3. **David Coulthard** Red Bull-Renault +23,3 s. 4. **Timo Glock** Toyota +42,6 s. 5. **Felipe Massa** Ferrari +43,9 s. 6. **Jarno Trulli** Toyota +47,7 s. 7. **Rubens Barrichello** Honda +53,5 s. 8. **Sebastian Vettel** STR-Ferrari +54,1 s. 9. **Heikki Kovalainen** McLaren-Mercedes +54,4 s. 10. **Nico Rosberg** Williams-Toyota +57,7 s. 11. **Jenson Button** Honda +67,5 s. 12. **Mark Webber** Red Bull-Renault +71,2 s. 13. **Sebastien Bourdais** STR-Ferrari +1 koloDNF **Giancarlo Fisichella** Force India-Ferrari nehodaDNF **Kazuki Nakajima** Williams-Toyota nehodaDNF **Fernando Alonso** Renault nehodaDNF **Nelsinho Piquet** Renault brzdyDNF **Kimi Räikkönen** Ferrari nehodaDNF **Lewis Hamilton** McLaren-Mercedes nehodaDNF **Adrian Sutil** Force India-Ferrari prevodovka Najrýchlejšie kolo: Kimi Räikkönen, Ferrari, 1:17.387 Školácke zaváhanie favoritov využil Kubica viac ako dobre, pretože sa ujal vedenia v priebežnej klasifikácii šampionátu. Tučný bodový zisk pomohol aj jeho tímu BMW Sauber, no vo vedení pohára konštruktérov ostáva Ferrari. Svoje pozície podstatným spôsobom zlepšili Red Bull a Toyota. Naopak veľmi zlý víkend mali McLaren a Williams. Priebežné poradie MS F1**MS jazdcov**1.**Robert Kubica** 422.**Lewis Hamilton** 383.**Felipe Massa** 384.**Kimi Räikkönen** 355.**Nick Heidfeld** 286.**Heikki Kovalainen** 157.**Mark Webber** 158.**Jarno Trulli** 129.**Fernando Alonso** 910.**Nico Rosberg** 811.**Kazuki Nakajima** 712.**David Coulthard** 613.**Timo Glock** 514.**Sebastian Vettel** 515.**Rubens Barrichello** 516.**Jenson Button** 317.**Sebastien Bourdais** 218.**Giancarlo Fisichella** 019.**Nelsinho Piquet** 020.**Anthony Davidson** 021.**Takuma Sato** 022.**Adrian Sutil** 0**MS tímov**1.**Ferrari** 732.**BMW Sauber**703.**McLaren-Mercedes** 534.**Red Bull-Renault** 215.**Toyota** 176.**Williams-Toyota** 157.**Renault** 98.**Honda** 89.**STR-Ferrari** 710.**Force India-Ferrari** 011.**Super Aguri-Honda** 0








Pokračujte na ďalší príspevok »



Aktualizované

Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?