AKTUALITA

Nové Audi A6 e-tron. Nemci predstavili novú konkurenciu pre BMW i5 a Mercedes EQE

Nemecká automobilka oficiálne odhalila nový elektromobil Audi A6 e-tron a jeho športovú verziu S6 e-tron.

Novinka bude od počiatku dostupná v dvoch karosárskych verziách: Sportback a Avant.
Vydané  Text: 

Nemecká automobilka predstavila nové Audi A6 e-tron a s ním i prvé fotografie a technické údaje. Poďme sa na ne pozrieť. Novinka bola navrhnutá a postavená výlučne ako elektromobil. Konštruktéri využili novú modulárnu platformu PPE, ktorú dostalo tiež nedávno predstavené SUV Q6 e-tron, ale tiež nové batériové Porsche Macan.

Podobne ako pri novej A5, aj v prípade „šestky“ Nemci predstavili dve karosárske verzie. Liftback s oficiálnym označením Sportback a praktické kombi Avant. Už na prvý pohľad vidno, že A6 sa štylisticky veľmi podobá konceptom z rokov 2021 a 2022. Novinka prišla o klasické spätné zrkadlá. Namiesto nich dostala kamerový systém a po vzore najnovších Volkswagenov má červenými diódami podsvietené zadné logo.

Podľa vyjadrení ingolstadtskej automobilky má Sportback koeficient aerodynamického odporu len 0,21. To okrem iného znamená, že A6 e-tron má najmenší odpor vzduchu zo všetkých doteraz predstavených sériových modelov značky Audi. Avant je na to málinko horšie, má Cd 0,24. 

Interiér

Interiér novinky v mnohom pripomína pred pár týždňami predstavený model A5.  A6 dostala 11,9-palcový digitálny prístrojový panel, stredovú dotykovú obrazovku s uhlopriečkou 14,5 palca a spolujazdec má pred sebou menší 10,9-palcový dotykový displej.

Elektrické Quattro

Základná verzia A6 e-tron využíva elektromotor s výkonom 367 koní a lítiovo-iónový akumulátor s celkovou kapacitou 100 kWh. Využiteľných z toho je 94,4 kWh. Liftback i kombi vďaka tejto technike zrýchlia z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy a automobilka uvádza maximálnu rýchlosť 210 km/h. Verzia s pohonom všetkých kolies, teda S6 e-etron je na tom logicky lepšie. Má dva elektromotory, tým pádom elektrické Quattro a systémový výkon 503 koní. Pri rozjazdoch môže vodič aktivovať systém launch control, ktorý krátkodobo zvýši výkon až na 551 koní, s ktorými S6 vypáli z miesta na stovku za 3,9 sekundy

Nabíjanie? Automobil vďaka 800-voltovej architektúre zvládne jednosmerné nabíjanie s výkonom až 270 kW.  V takom prípade bude trvať 21 minút, kým sa batéria nabije z 10 na 80 percent.

Podľa WLTP a automobilky by mala nová A6 Sportback e-tron prejsť na jedno nabitie až 756 km. V prípade Avantu to bude 720 kilometrov. Verzia S6 má oficiálny dojazd 675 km a S6 Avant 647 km. Výrobca bude A6 predávať v dvoch variantoch: s pohonom zadných kolies, Quattro. A poznáme tiež ceny, ale zatiaľ len pre Nemecko. Základný model stojí 75 600 eur. Vrcholný S6 Avant bude za 101 150 eur. Ceny pre slovenský trh sa dozvieme najneskôr v septembri tohto roku, kedy by mal byť spustený objednávkový systém. 





Od útleho detstva ma fascinovali automobily tak osobné ako nákladné. Všetko to začalo, keď som sa ako 5-ročný motal popri starom otcovi v garáži, kde opravoval svoju krásnu oranžovú Škodu 105 L. Odvtedy môj záujem len a len rástol. Od kupovania motoristických časopisov, trávenie nespočetných hodín za klávesnicou hraní série Need For Speed, EuroTruckSimulátor 2 cez zberateľstvo modelov osobných a nákladných automobil až po prvé šoférske skúsenosti. Tie som som získal za volantom legendy našich ciest Škoda Felícia. Neskôr to bola Škoda Fábia I a nakoniec Opel Astra H. Aj keď som mal nedávno príležitosť jazdiť s automatickými prevodovkami, manuálna prevodovka je u mňa jednoducho na prvom mieste.

Ako správny nadšenec s benzínom v krvi mám „slabosť“ pre motory V6 a V8. No nadchnúť sa viem aj pre full hybrid.  Záľuba v automobiloch podmienila v roku 2004 aj výber strednej školy – maturoval som na SPŠ Dopravná z odboru Prevádzka a ekonomika dopravy.  Jedného pekného aprílového dňa 2024 sa mi naskytla skvelá príležitosť, ktorú som nemohol odmietnuť – stal som sa externou súčasťou tímu Autoviny.sk