Fotogaléria:Nový Seat Ibiza Cupra má 180 k

Továreň v Longbridge opäť zatvorí svoje brány.


Po 100 rokoch od spustenia závodu Herbertom Austinom sa výroba automobilov v Longbridge definitívne končí. Do histórie sa zapíše ako rodisko legendárnych športových vozidiel Autsin. Neskôr tam našli svoje miesto aj automobilky Rover, MG či Mini, patriace do skupiny British Leyland.

Vo veľkom sa v Longbridge naposledy vyrábalo pred rokom 2005. Po tom, čo sa BMW rozhodlo pustiť MG aj Rover k vode, prevzali obe značky Číňania a výrobu presunuli. Iskra nádeje vzplanula v roku 2011. Materská spoločnosť SAIC vtedy presunula do Longbridge produkciu liftbacku MG6, neskôr prišiel na rad aj malý hatchback MG3. V továrni však dochádzalo len ku kompletizácii a po ukončení výroby modelu 6 sa v SAIC z ekonomických dôvodov rozhodli presunúť kompletnú výrobu späť do Číny.

Veľké prepúšťanie sa konať nebude a o prácu príde len 25 zamestnancov. Čínska automobilka dnes produkuje vedľa modelu MG3 aj SUV MG GS, v priebehu budúceho roka chce automobilka predstaviť nový model, s ktorým chce konkurovať Nissanu Juke.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Pokračujte na ďalší príspevok »