Aktuality

MG končí s výrobou vo Veľkej Británii

Po 100 rokoch od spustenia závodu Herbertom Austinom sa výroba automobilov v Longbridge definitívne končí. Do histórie sa zapíše ako rodisko legendárnych športových vozidiel Autsin. Neskôr tam našli svoje miesto aj automobilky Rover, MG či Mini, patriace do skupiny British Leyland.

Vo veľkom sa v Longbridge naposledy vyrábalo pred rokom 2005. Po tom, čo sa BMW rozhodlo pustiť MG aj Rover k vode, prevzali obe značky Číňania a výrobu presunuli. Iskra nádeje vzplanula v roku 2011. Materská spoločnosť SAIC vtedy presunula do Longbridge produkciu liftbacku MG6, neskôr prišiel na rad aj malý hatchback MG3. V továrni však dochádzalo len ku kompletizácii a po ukončení výroby modelu 6 sa v SAIC z ekonomických dôvodov rozhodli presunúť kompletnú výrobu späť do Číny.

Veľké prepúšťanie sa konať nebude a o prácu príde len 25 zamestnancov. Čínska automobilka dnes produkuje vedľa modelu MG3 aj SUV MG GS, v priebehu budúceho roka chce automobilka predstaviť nový model, s ktorým chce konkurovať Nissanu Juke.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie