echo adrotate_group(61);Spoločnosť Scania eviduje už viac ako 640 objednávok na svoje nové elektricky poháňané ťahače. Označuje ich ako „regionálne“ a poukazuje na to, že o elektrické vozidlá je záujem aj na tej časti trhu, ktorá preferuje naftové pohony a perspektívne sa hovorí o vodíkovom pohone – teda o elektrickom pohone, ktoré namiesto trakčného akumulátora využíva vodíkové palivové články…. Prečítať celé
Spoločnosť Scania eviduje už viac ako 640 objednávok na svoje nové elektricky poháňané ťahače. Označuje ich ako „regionálne“ a poukazuje na to, že o elektrické vozidlá je záujem aj na tej časti trhu, ktorá preferuje naftové pohony a perspektívne sa hovorí o vodíkovom pohone – teda o elektrickom pohone, ktoré namiesto trakčného akumulátora využíva vodíkové palivové články. Scania však ponúka batériové riešenie:
Vozidlo má batérie s inštalovanou kapacitou 624 kWh a na jedno nabitie zvládne prejsť až 350 kilometrov s plným zaťažením. Pre porovnanie, mnohé elektrické osobné automobily sa predávajú s kapacitou batérie okolo 60 kWh, teda jedno nákladné vozidlo má batériu viac ako desať takýchto osobných elektromobilov.
Pre elektrické vozidlá ako také a možnosť ich nasadenia v regionálnej prevádzke to znamená zásadnú zmenu. Dobíjací výkon dosahuje až 375 kW, čo znamená, že jedna hodina nabíjania zvýši dojazd približne o 270 až 300 km, uvádza tlačová správa.
K dispozícii je tak ťahač 4 × 2 alebo podvozok 6 × 2 * 4 pre inštaláciu nadstavby. V ponuke budú lôžkové kabíny radu R a S a dve výkonové verzie: 40 s výkonom 400 kW a 45 so 450 kW.
Výroba regionálneho čisto elektrického vozidla Scania začne v štvrtom štvrťroku tohto roka.
Záujem o elektrické ťahače podľa Scanie poukazuje na výrazný príklon zákazníkov k bezemisným riešeniam.