Trh s kompaktnými SUV je pre automobilky naďalej lukratívnym priestorom a éra elektrifikácie pohonov autám tejto karosérie prospieva tiež. Novým modelom medzi kompaktnými esúvečkami je aj Jeep Avenger, úplne nový model automobilky, ktorej názov sa stal synonymom pre jeden celý typ automobilov: džíp.
Pre značku ide o dôležitý model aj preto, lebo je prvým elektromobilom v jej portfóliu. Ponúkne však aj pohon na benzín, a to so známym trojvalcovým motorom 1,2 PureTech, hovorí sa tiež o skorej dostupnosti plug-in hybridnej verzie.

Jeep si od modelu Avenger sľubuje veľa. V poľskom závode v Tychách plánuje vyrábať na 300-tisíc kusov týchto vozidiel ročne. Je pravda, že táto kategória áut je populárna, pretože v sebe kombinuje vlastnosti hatchbackov aj väčších SUV na pôdoryse, ktorý je vhodný do mestského prostredia. Nie je naivné predpokladať, že v dohľadnej dobe pôjde o najžiadanejší Jeep.
Dĺžka esúvečka je pomerne malá, iba niečo vyše štyroch metrov. Proporčne by mohol byť konkurentom napríklad pre Hyundai Kona Electric alebo Opel Mokka-e, ale práve odlišný charakter vozidla je to, čo ho dramaticky odlíši.


Pohon a podvozok
Stojac na rovnakej podvozkovej platforme e-CMP ako Peugeot e-2008 a Opel Mokka-e má neskôr ponúkať aj pohon všetkých štyroch kolies 4xe, zvýšenú robustnosť, netypicky veľké 18-palcové disky kolies, svetlú výšku podvozka 20 centimetrov a mimoriadne krátke previsy vpredu aj vzadu, čo umožňuje veľké nájazdové uhly. Napokon Avenger ponúkne jazdný systém Select Terrain, ktorý zlepšuje trakciu v blate či na snehu.
Jeep Avenger je ako elektromobil poháňaný jedným elektrickým motorom vpredu, ktorý dosahuje max. výkon 115 kW a krútiaci moment do 400 Nm. Trakčný akumulátor umiestnený v podlahe disponuje brutto kapacitou 54 kWh, z ktorých je reálne využiteľných 51 kWh. Vďaka integrovanému tepelnému čerpadlu má Jeep Avenger dosahovať elektrický dojazd priemerne 400 km, v mestskom cykle až 550 km. V rámci platformy e-CMP druhej generácie džíp podporuje nabíjanie výkonom 100 kW, teoreticky by tak batéria mala byť nabitá z 20 na 80 % za 25 minút.

Automobilka okrem toho avizuje aj iný veľmi zaujímavý výpočet: 3 minúty dobíjania predĺžia jazdu o 30 minút. Keď sa nabíjanie vloží do takéhoto kontextu, nevyznieva vôbec zle. Nabíjanie na domácej elektrickej sieti bude pochopiteľne pomalšie, palubná nabíjačka dosajhuje výkon 11 kW.
Na autosalóne v Paríži Jeep odprezentoval aj koncept verzie 4×e. Túto technológiu využívajú aj iné modely značky a ide o plug-in hybridy, ktorých predné kolesá sú poháňané benzínovým motorom (v prípade Avengera 1,2 Pure Tech) a zadné pomocou elektromotora.


Interiér, kufor a technika
Interiér Jeepu Avenger z fotografií pôsobí moderným a pomerne hodnotným dojmom, našiel sa tu priestor pre farebnú prístrojovú dosku korešpondujúcu s lakom karosérie. Minimalistický prístup k dizajnu je síce evidentný, no v miere, ktorá sa dá považovať za praktickú - na stredovej konzole je stále niekoľko mechanických tlačidiel.


Zaujímavosťou je, že na stredovom 10,25-palcovom displeji sa zobrazuje infotainment Uconnect, ktorý je postavená na operačnom systéme Android. Očakávame však bezproblémovú konektivitu aj s iPhonmi. Každý, kto sa dnes rád posťažuje na neprehľadnosť moderných infotainmentov, nepochybne ocení funkciu vlastnej konfigurácie až 12 widgetov na hlavnej obrazovke - vodič teda bude mať na očiach a na dosah prsta práve to, čo sám chce.

Druhý displej je priamo pred vodičom, digitálny prístrojový panel má 7 a 10,25 palcov.
Batožinový priestor dosahuje kapacitu 380 litrov a pre predných pasažierov sú vyhradené odkladacie priestory s celkovým objemom 34 litrov.

Cena a dostupnosť
O cene nového Jeep Avenger zatiaľ nemáme informácie, elektrická verzia by sa mala pohybovať v cenovej relácii 30 000 až 40 000 eur. V predaji by mal byť najneskôr počas budúceho roka.
