Novinka

Nová Honda CMX1100 Rebel SE je továrenský custom, ktorý sa nebojí porovnať s najlepšími

Honda CMX1100 Rebel 2026 prináša nové farby, lepšiu ergonómiu, vylepšený motor a verziu SE so štýlovým továrenským príslušenstvom.

Keď v roku 2017 prišla Honda s modelom CMX500 Rebel, len málokto tušil, že sa z tohto stroja stane celá línia motocykov s vlastnou dušou a charakterom. Odvtedy prešla séria dlhú cestu, od kompaktného mestského bobbera až po výkonný a technicky vyspelý Honda CMX1100 Rebel, ktorý v modelovom roku 2026 prináša nové farby, vylepšený komfort a verziu SE s výrazným štýlom. Rebel sa tak opäť hlási o slovo, a to s typickou hrdosťou a dávkou individuality.

Pôvodný CMX500 Rebel spájal tradície klasických bobberov s moderným pohľadom na motocyklový dizajn. Jednoduché línie, nízke sedlo a uvoľnená jazdná pozícia oslovili novú generáciu jazdcov, pre ktorých motorka nie je len dopravný prostriedok, ale aj prejav životného štýlu. Honda pochopila, že ide o úspešný recept, a preto v roku 2021 uviedla Honda CMX1100 Rebel – stroj, ktorý zachoval filozofiu „menšieho brata“, no pridal viac výkonu, viac technológií a oveľa silnejší charakter. O dva roky neskôr pribudla cestovná verzia CMX1100T Rebel s polokapotážou a kuframi, pripravená na dlhé cesty. V roku 2025 sa Honda pustila do ďalšieho vývoja – zlepšila motor, ergonómiu aj techniku – a pridala špeciálnu edíciu CMX1100SE Rebel s továrenskými doplnkami a neprehliadnuteľným štýlom.

Honda CMX1100 Rebel 2026 prináša nové farby, lepšiu ergonómiu, vylepšený motor a verziu SE so štýlovým továrenským príslušenstvom.

Pre modelový rok 2026 zostáva hlavnou hviezdou Honda CMX1100 Rebel, ktorá sa prezentuje novými farebnými kombináciami a množstvom detailov doladených podľa spätnej väzby od jazdcov. Novinkou je matná strieborná metalíza Mat Beta Silver Metallic pre základnú verziu, zatiaľ čo CMX1100T SE Rebel prichádza v perleťovej sivej Pearl Deep Mud Gray. Zmeny však nie sú len vizuálne. Honda upravila pozíciu riadidiel a stúpadiel pre uvoľnenejšie sedenie, čím spravila z modelu Honda CMX1100 Rebel ešte pohodlnejší stroj na dlhé výlety aj každodenné jazdy. Hrubšie sedadlo, posunuté riadidlá a nová ergonómia dávajú jazdcovi pocit väčšej istoty a kontroly.

Motor, ktorý znie ako poézia dvojvalca

Srdcom každého Rebela je motor – a pri Honda CMX1100 Rebel ide o radový dvojvalec s objemom 1 084 cm³, ktorý vychádza z legendárnej Africy Twin. Pre rok 2025 (a teda aj 2026) prešiel úpravami kompresného pomeru a časovania ventilov, aby ponúkal lepší záťah v nízkych a stredných otáčkach. Motor teraz poskytuje výkon 65 kW pri 7 250 ot./min. a krútiaci moment 98 Nm pri 4 750 ot./min. – hodnoty, ktoré zaručujú svižnú reakciu v každej rýchlosti. Honda prepracovala aj výfuk, ktorý ladí so surovým, pulzujúcim charakterom stroja. Zvuk pri nízkych otáčkach je hlboký a „rebelský“, no s rastúcimi otáčkami sa mení na ostrý tón pripomínajúci pretekárske motocykle.

Honda CMX1100 Rebel 2026 prináša nové farby, lepšiu ergonómiu, vylepšený motor a verziu SE so štýlovým továrenským príslušenstvom.

Aj keď má Honda CMX1100 Rebel old-school vzhľad, technicky patrí medzi najmodernejšie cruisery súčasnosti. Elektronicky riadená škrtiaca klapka (Throttle By Wire) umožňuje výber z troch jazdných režimov – Standard, Rain a Sport – doplnených o dva používateľské režimy. Každý z nich upravuje výkon, brzdenie motorom aj zásahy systému kontroly trakcie (HSTC) a systému Wheelie Control, ktorý bráni nadmernému zdvíhaniu predného kolesa. Všetky tieto systémy spolupracujú plynule, bez toho, aby rušili prirodzený pocit z jazdy.

Pre Honda CMX1100 Rebel je k dispozícii aj dvojspojková prevodovka DCT, ktorú si zvolilo viac ako polovica majiteľov tohto modelu. Pre rok 2025 Honda vylepšila jej správanie v nízkych rýchlostiach – rozjazdy sú teraz jemnejšie, radenie plynulejšie a reakcie prirodzenejšie. Systém ponúka automatický aj manuálny režim, pričom mapy radenia sú prepojené s jazdnými režimami. V režime Sport motor drží vyššie otáčky pre dynamickú jazdu, zatiaľ čo režim Rain radí skôr, aby bola jazda plynulá a bezpečná.

Podvozok Honda CMX1100 Rebel tvorí robustný oceľový rám s typickou bobber geometriou – dlhý rázvor 1 520 mm, nízke ťažisko a široké pneumatiky dodávajú motocyklu nezameniteľný vzhľad aj stabilitu. Predná 43 mm kazetová vidlica a dvojité zadné tlmiče ponúkajú možnosť nastavenia predpätia. Brzdy zabezpečuje radiálne uchytený štvorpiestový strmeň s 330 mm plávajúcim kotúčom vpredu a 256 mm kotúč vzadu. Výsledok? Motocykel, ktorý pôsobí ťažko na pohľad, ale na ceste reaguje ľahko a presne.

Technológia pre moderného jazdca

Honda nezabudla ani na digitálnu stránku veci. Rebel využíva 5-palcový TFT displej s vylepšenou čitateľnosťou na slnku a možnosťou prepínať medzi viacerými režimami zobrazenia. Systém Honda RoadSync umožňuje prepojenie so smartfónom cez Bluetooth, takže jazdec môže jednoducho prijímať hovory, počúvať hudbu či navigovať podľa hlasových pokynov. Praktické detaily, ako USB-C port na ľavej strane, odkladací priestor pod sedadlom či jednoduché odnímanie sedadla spolujazdca, robia z Rebela nielen štýlový, ale aj praktický motocykel.

Honda CMX1100 Rebel 2026 prináša nové farby, lepšiu ergonómiu, vylepšený motor a verziu SE so štýlovým továrenským príslušenstvom.

Najvýraznejším prírastkom je Honda CMX1100SE Rebel, ktorá prináša továrenský „custom look“. Zrkadlá na koncoch riadidiel, kapotáž okolo svetlometu, krátky športový blatník, špeciálne manžety prednej vidlice a eloxovaný kryt chladiča dávajú stroju jedinečný výraz. Sedadlo s lichobežníkovým prešívaním je nielen pohodlné, ale aj dizajnovo výrazné – SE jednoducho vyžaruje rebelskú eleganciu.

Honda pripravila aj tri oficiálne sady originálneho príslušenstva – Style Pack, Comfort Pack a Travel Pack – ktoré umožňujú prispôsobiť motocykel podľa potrieb. Od zrkadiel, cez opierky a vyhrievané rukoväte až po bočné kufre s objemom 35 litrov – každý jazdec si tak môže vytvoriť svoj vlastný štýl Rebela.





Autá ma sprevádzajú už od detstva – začalo to otcovou garážou a pokračovalo cez testy, rozhovory a nekonečné hodiny strávené za volantom (aj klávesnicou). Dnes som šéfredaktorkou portálu Autoviny.sk a stále si myslím, že najlepší zvuk je ten, ktorý ide spod kapoty. Aj články by mali byť dobré ako niektoré autá – musia mať tempo, rytmus, pointu… a ak zanechajú stopu, o to lepšie. A hoci mám slabosť pre poriadny osemvalec, viem sa nadchnúť aj pre elektromobil. Ale musí byť naozaj dobrý!