Aktuality

Prvý elektromobil od Toyoty deklaruje životnosť batérie až 1 000 000 kilometrov! A to je len začiatok:

Toyota pri vývoji batérie/akumulátora pre nový elektromobil bZ4X čerpala z viac než 25-ročných skúseností s batériovými technológiami pre hybridné vozidlá. Nová lítiovo-iónová trakčná batéria modelu bZ4X tak má vykazovať maximálnu trvanlivosť a spoľahlivosť. Teplota batérie sa napríklad kontroluje na úrovni jednotlivých článkov, čo minimalizuje riziko ich prehriatia a tým pádom zvyšuje životnosť článkov.

Dôkazom dôvery výrobcu v použitú technológiu je program predĺženej starostlivosti, ktorý garantuje, že batéria bude aj po 10 rokoch prevádzky (s obmedzením na 1 milión kilometrov) vykazovať 70 % pôvodnej kapacity; podmienkou je každoročná prehliadka vozidla v autorizovanom servisnom centre Toyota. Aby mohla spoločnosť poskytovať uvedenú garanciu, vyvíjala batériu s cieľom zachovať po 10 rokoch (240 tisíc km) až 90 % pôvodnej kapacity.

Momentálne uvádza Toyota na slovenskej stránke štandardnú garanciu 8 rokov/70 % zostatkovej kapacity, čo svedčí o tom, že presné podmienky záručných lehôt sa môžu medzi krajinami líšiť.

Toyota bZ4X

Slovenské ceny

V rámci predpredajného cenníka štartuje elektromobil Toyota bZ4X na 47 000 eurách v bohatej základnej výbave Comfort. V porovnaní s konkurenciou (nebudeme menovať) ponúka až 150 kW DC rýchlonabíjanie už v základnej výbave, ako aj tepelné čerpadlo. Japonci nešetria ani na kapacite batérií. Zatiaľ čo konkurencia ponúka v nižších výbavových stupňoch len 50 kWh akumulátor, každá Toyota bZ4X disponuje veľkou 71 kWh batériou. Tá by mala zaistiť dojazd s nulovými emisiami do vzdialenosti vyše 500 km (podľa skúšobnej metodiky WLTP).

V najvyššej výbave Premiere Edition prichádza Toyota aj so solárnou strechou, vďaka ktorej môžete ročne prejsť až 1 800 km na energiu zo slnka. Drahšie modely disponujú tiež pohonom 4x4, zatiaľ čo základný model prichádza len s pohonom prednej nápravy.

Toyota bZ4X

Technické údaje: Toyota bZ4X

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Erik Stríž je motoristický novinár, editor magazínu Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie