Juhokórejskí výrobcovia batérií varujú pred zvyšovaním cien o 30 až 40 percent. Hlavným dôvodom má byť kompenzácia vysokých nákladov na suroviny, ktoré sú nevyhnutné pre výrobu akumulátorov.
„Nedávno sme mali stretnutie s kórejskými výrobcami batériových článkov, po ktorom sme upravili výhľad cien batérií pre elektrické vozidlá na najbližšie roky,“ prezradil výkonný viceprezident konzultačnej firmy SNE Research, James Oh. „Hovorí sa, že ceny batérií do roku 2024 alebo 2025 s vysokou pravdepodobnosťou stúpnu."
Hoci spoločnosti nezverejnili presné čísla, záujemcovia o akumulátory využívajúce suroviny ako sú lítium, nikel, kobalt a mangán by mohli do roku 2025 pocítiť navýšenie cien až o 40 percent.
Podľa SNE Research, minulý rok sa priemerná trhová cena lítium-iónovej batérie pre elektromobily pohybovala medzi 147 a 153 dolármi za kilowatthodinu. Výrobcovia automobilov pritom očakávali postupné znižovanie cien akumulátorov, čo by im umožnilo postupne uvádzať na trh dostupnejšie modely elektromobilov. V súčasnosti tvoria batérie približne 30 až 40 percent z ceny vozidla.
Pôvodné plány predpokladali masový nástup lacných elektromobilov po roku 2026. Elektrická revolúcia však zrejme bude musieť ešte chvíľku počkať, čo naznačil aj šéf vývoja technológií pre Mercedes-Benz, Markus Schäfer.

Pre batériové elektrické vozidlá načrtol, minimálne z hľadiska cenovej dostupnosti, menej optimistickú budúcnosť. Podľa neho musí cena za kWh klesnúť na 50 dolárov, aby sa dostupnosťou elektromobily vyrovnali spaľovacím vozidlám. Momentálne však nevidí žiadny spôsob, ako by batérie mohli dosiahnuť túto cieľovú hodnotu alebo sa k nej v najbližšom období aspoň priblížiť. Ako potenciálny problém uvádza predovšetkým ťažobnú kapacitu. Vzhľadom na súčasnú situáciu hovorí Schäfer o úplnom zastavení znižovania cien akumulátorov v najbližšom období, čo koreluje so správou od SNE Research.
Rastúce ceny lítia ovplyvňujú aj polovodičové batérie, ktoré využívajú sulfidové elektrolyty, povedal viceprezident LG Energy Solution, Jay Kim.
„Solid-state batérie na báze sulfidových elektrolytov sú extrémne drahé v porovnaní s inými typmi polovodičových batérií a potrebujú veľa lítia," povedal Kim. „Ceny sulfidového elektrolytu by sa mohli v porovnaní s minuloročnou úrovňou zdvojnásobiť."