Renault Megane E-TECH vyniká v ochrane detí, ukázali nárazové testy EuroNCAP

VIDEO. Elektrický Megane E-TECH má najlepšiu ochranu detí spomedzi všetkých áut testovaných v tomto roku.
Vydané  Text: 

**Sú elektromobily bezpečnejšie ako bežné autá?** To je veľmi zle položená otázka, hoci sa s ňou občas stretávame. Elektromobily ako také nemožno zovšeobecniť ani z pohľadu jazdných vlastností, ani z pohľadu bezpečnosti. Niektoré dosahujú vynikajúce výsledky, iné len priemerné – teda práve tak ako autá s benzínovým či naftovým pohonom. Najnovšie bezpečnostné testy organizácie Euro NCAP ale poukázali na to, že elektrický crossover Renault Megane E-TECH vyniká nielen bezpečnosťou ako takou, ale najmä ochranou detskej posádky.
### Päť hviezdičiek nikdy nie je istých Aktuálne zverejnené hodnotenie [bezpečnostných testov Renault Megane E-Tech od EuroNCAP](https://www.euroncap.com/en/results/renault/megane-e-tech/45241) je pre automobilku úspechom. Zisk maximálneho počtu piatich hviezdičiek sa už považuje za nevyhnutnosť, hoci niektoré vozidlá ešte stále dosahujú aj menej. Napríklad nové BMW radu 2 Coupé [dosiahlo štyri hviezdičky](https://www.euroncap.com/en/results/bmw/2-series-coup%C3%A9/45236) ([prvý test BMW M240i xDrive](https://www.autoviny.sk/testy/123401/prvy-test-bmw-m240i-xdrive-coupe-technicky-zazitok-so-sestvalcom-v-malom-kupe)), rovnako ako Hyundai Bayon, Nissan Townstar či FIAT 500e. [Lacný elektromobil Dacia Spring](https://www.autoviny.sk/novinky/122316/mame-cennik-elektrickej-dacie-spring-pre-slovensko-doslova-sokuje-nizkou-cenou) [získal iba jednu hviezdičku](https://www.euroncap.com/en/results/dacia/spring/44197) a [Renault Zoe](https://www.autoviny.sk/testy/121623/najvyssi-vykon-ma-pri-11-tisic-otackach-test-renault-zoe-intens-r135-ze-50) dokonca [nula hviezdičiek](https://www.euroncap.com/en/results/renault/zoe/44206). Mohlo by sa tak skutočne zdať, že sú elektromobily menej bezpečné, lenže v týchto dvoch prípadoch ide predovšetkým o kombináciu rozsiahlej optimalizácie nákladov, aby boli autá lacné, a ich subkompaktných rozmerov.
### Obsahuje aj pokyny pre hasičov „Fireman Access“ Renault Megane E-TECH sa zaradil do výberu najbezpečnejších áut, aké boli tento rok otestované, pritom bol testovaný v štandardnej výbave – to znamená bez príplatkových bezpečnostných funkcií. Výborne nový elektrický Megane obstál najmä v ochrane detí, a to na 88 percent. To je viac ako dosiahli Lexus NX, VW Taigo, BMW iX či Ford Mustang Mach-E, hoci rozdiely predstavujú jedno či dve percentá. Veľmi dobré výsledky tiež nový Renault dosiahol v testoch bezpečnostných funkcií, ktoré boli EuroNCAP vyhodnotené na 79 percent. Tento rok sa lepšie skóre podarilo dosiahnuť iba Lexusu NX. Nový Renault Megane E-TECH ponúka aj zopár zaujímavých bezpečnostných doplnkov navyše. Na okne je umiestnený QR kód, ktorý môžu použiť záchranné zložky. V prípade nehody tak môžu rýchlo rozpoznať, že ide o elektromobil a majú prístup k informáciám o konštrukcii vozidla (najmä o umiestnení batérie a airbagov, o miestach, kde je možné rýchlo a bez rizika vystrihnúť otvor atď.), čo je cenná pomôcka, ktorá môže ušetriť až 15 minút času potrebného na vyslobodenie cestujúceho. ### VIDEO: Nárazové testy Renault Megane E-TECH (2022)




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.