Zákazníci značky CUPRA budú elitou: spúšťa vlastné metaverzum MetaHype a chce revolúciu v motošporte

Automobilka si dobre uvedomuje, že ľudia považujú elektromobily za nudné, preto chce ponúknuť podstatne viac.
Vydané  Text: 

Španielská automobilka CUPRA v týchto dňoch oslavuje štvrté výročie svojho vzniku a pri tejto príležitosti zverejnila svoje plány na tento rok. Automobilka pristúpila k úprave svojej marketingovej komunikácie, takže po novom sa má s pojmom CUPRA spájať nielen emotívnosť, ale aj technologický pokrok. Značka sa chce evidentne profilovať ako technologický líder, čomu zodpovedal aj obsah včerajšej tlačovej konferencie, ktorá sa konala čiastočne v takzvanom metaverze. ### Viac áut a viac priestoru – virtuálneho Štvrté výročie automobilky pripadlo na zaujímavý dátum 22. 2. 2022, čo ľudia v značke považovali za vhodné spojiť s kampaňou **CUPRA X 2**. Španieli mienia v nasledujúcom období znásobiť počet modelov vo svojom portfóliu, avizujujú predovšetkým skorý príchod **komplaktné SUV-kupé s názvom Tavascan** a ďalšie modelu, zrejme výkonnostného kombi alebo shooting brake. Tavascan bude druhý elektromobil značky, prvým je **[CUPRA Born](https://autoviny.sk/obsah/znacka/cupra-born)**. [CUPRA](https://www.autoviny.sk/obsah/znacka/cupra) si už dnes uvedomuje, že emotívnosť, čo má byť jedna z kľúčových vlastností jej výkonnostných automobilov, bude v časoch elektromobility značne obmedzená. Fanúšikovia športovo ladených automobilov totiž popri dizajne karosérie a interiéru oceňujú predovšetkým prejav motora. Elektrické pohony sú nepochybne dostatočne výkonné a umožňujú vozidlám dosahovať mimoriadnu dynamiku, **na druhej strane sú podľa niektorých nudné**. Relatívne tichý pohon s lineárnymi charakteristikami a prudkým nástupom maximálneho krútiaceho momentu v akejkoľvek rýchlosti nepotrebuje prevodovku a otáčky v ňom nezohrávajú významnú úlohu. Preto chce byť CUPRA emotívna najmä po stránke dizajnu, ale podľa vlastných slov zásadne mieni ovplyvniť motoršport ako taký.
Vodič výkonnostného automobilu s headsetom virtuálnej reality na očiach - aj takto si CUPRA predstavuje revolúciu v motoršporte.
V prezentácii, ktorej súčasťou bolo aj **predstavenie vlastného metaverza MetaHype** (prostredie virtuálnej reality), značka odhalila svoju predstavu o šoférovaní áut s pomocou okuliarov virtuálnej alebo rozšírenej reality. Či sa jej naozaj podarí spojiť reálny svet s tým virtuálnym aj na poli motoršportu, alebo či ide len o divoké predstavy marketingových špecialistov, zatiaľ nevieme. Vyzerá to však tak, že automobilka skutočne chce byť považovaná za technologického lídra. MetaHype má však byť aj virtuálnym priestorom, v ktorom sa budú stretávať fanúšikovia značky ako takí, môžu v ňom diskutovať, organizovať spoločenské podujatia alebo jazdiť na autách – vlastne ako vo videohre.
Predstavitelia automobilky však neprezradili všetko, viaceré témy ponechávajú otvorené. Ani do prostredia MetaHype sa zatiaľ nemožno prihlásiť, na stránke metahype.com je iba registračný formulár s prísľubom skorej dostupnosti. ### Dôraz na kybernetickú bezpečnosť Počas virtuálnej konferencie s CEO značky CUPRA **Wayne Griffiths** nás zaujímalo, do akej miery je pre značku dôležitá kybernetická bezpečnosť. **V skutočnosti sú naše investície do kybernetickej bezpečnosti rovnako veľké a dôležité, ako investície do samotnej elektromobility**, potvrdil Griffiths pre Autoviny.sk.
CEO značky CUPRA Wayne Griffiths počas prezentácie CUPRA X 2
Všetky spoločnosti, najmä tie globálne, musia akceptovať investície spojené s ochranou pred kybernetickými hrozbami za kľúčové, predovšetkým v čase všadeprítomnej digitalizácie. Ak má CUPRA úspešne prevádzkovať vlastné metaverzum s tokenmi NFT a blockchainom, musí sa sústrediť aj na zabezpečenie. V hre sú nielen osobné údaje používateľov a zákazníkov, ale aj existencia firmy ako takej.
V rámci metaverza MetaHype bude CUPRA využívať aj tokeny NFT. Čo to presne bude znamenať, zatiaľ nevieme - zrejme pôjde o vstupenky do lukratívneho virtuálneho sveta zákazníkov značky.
Podľa slov Griffithsa CUPRA síce je závislá na technologických riešeniach od materského koncernu Volkswagen, ale bezpečnosť rieši aj po vlastnej linke. V praxi to má znamenať, že priamo v Barcelone má tím softvérových špecialistov, ktorí sa zaoberajú práve kyberbezpečnosťou.
Virtuálne prostredie metaverzia MetaHype je v podstate ostrov s vyznačenými lokalitami




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.