Zákazníci značky CUPRA budú elitou: spúšťa vlastné metaverzum MetaHype a chce revolúciu v motošporte

Automobilka si dobre uvedomuje, že ľudia považujú elektromobily za nudné, preto chce ponúknuť podstatne viac.
Vydané  Text: 
Španielská automobilka CUPRA v týchto dňoch oslavuje štvrté výročie svojho vzniku a pri tejto príležitosti zverejnila svoje plány na tento rok. Automobilka pristúpila k úprave svojej marketingovej komunikácie, takže po novom sa má s pojmom CUPRA spájať nielen emotívnosť, ale aj technologický pokrok. Značka sa chce evidentne profilovať ako technologický líder, čomu zodpovedal aj obsah včerajšej tlačovej konferencie, ktorá sa konala čiastočne v takzvanom metaverze. ### Viac áut a viac priestoru – virtuálneho Štvrté výročie automobilky pripadlo na zaujímavý dátum 22. 2. 2022, čo ľudia v značke považovali za vhodné spojiť s kampaňou **CUPRA X 2**. Španieli mienia v nasledujúcom období znásobiť počet modelov vo svojom portfóliu, avizujujú predovšetkým skorý príchod **komplaktné SUV-kupé s názvom Tavascan** a ďalšie modelu, zrejme výkonnostného kombi alebo shooting brake. Tavascan bude druhý elektromobil značky, prvým je **[CUPRA Born](https://autoviny.sk/obsah/znacka/cupra-born)**. [CUPRA](https://www.autoviny.sk/obsah/znacka/cupra) si už dnes uvedomuje, že emotívnosť, čo má byť jedna z kľúčových vlastností jej výkonnostných automobilov, bude v časoch elektromobility značne obmedzená. Fanúšikovia športovo ladených automobilov totiž popri dizajne karosérie a interiéru oceňujú predovšetkým prejav motora. Elektrické pohony sú nepochybne dostatočne výkonné a umožňujú vozidlám dosahovať mimoriadnu dynamiku, **na druhej strane sú podľa niektorých nudné**. Relatívne tichý pohon s lineárnymi charakteristikami a prudkým nástupom maximálneho krútiaceho momentu v akejkoľvek rýchlosti nepotrebuje prevodovku a otáčky v ňom nezohrávajú významnú úlohu. Preto chce byť CUPRA emotívna najmä po stránke dizajnu, ale podľa vlastných slov zásadne mieni ovplyvniť motoršport ako taký.
Vodič výkonnostného automobilu s headsetom virtuálnej reality na očiach - aj takto si CUPRA predstavuje revolúciu v motoršporte.
V prezentácii, ktorej súčasťou bolo aj **predstavenie vlastného metaverza MetaHype** (prostredie virtuálnej reality), značka odhalila svoju predstavu o šoférovaní áut s pomocou okuliarov virtuálnej alebo rozšírenej reality. Či sa jej naozaj podarí spojiť reálny svet s tým virtuálnym aj na poli motoršportu, alebo či ide len o divoké predstavy marketingových špecialistov, zatiaľ nevieme. Vyzerá to však tak, že automobilka skutočne chce byť považovaná za technologického lídra. MetaHype má však byť aj virtuálnym priestorom, v ktorom sa budú stretávať fanúšikovia značky ako takí, môžu v ňom diskutovať, organizovať spoločenské podujatia alebo jazdiť na autách – vlastne ako vo videohre.
Predstavitelia automobilky však neprezradili všetko, viaceré témy ponechávajú otvorené. Ani do prostredia MetaHype sa zatiaľ nemožno prihlásiť, na stránke metahype.com je iba registračný formulár s prísľubom skorej dostupnosti. ### Dôraz na kybernetickú bezpečnosť Počas virtuálnej konferencie s CEO značky CUPRA **Wayne Griffiths** nás zaujímalo, do akej miery je pre značku dôležitá kybernetická bezpečnosť. **V skutočnosti sú naše investície do kybernetickej bezpečnosti rovnako veľké a dôležité, ako investície do samotnej elektromobility**, potvrdil Griffiths pre Autoviny.sk.
CEO značky CUPRA Wayne Griffiths počas prezentácie CUPRA X 2
Všetky spoločnosti, najmä tie globálne, musia akceptovať investície spojené s ochranou pred kybernetickými hrozbami za kľúčové, predovšetkým v čase všadeprítomnej digitalizácie. Ak má CUPRA úspešne prevádzkovať vlastné metaverzum s tokenmi NFT a blockchainom, musí sa sústrediť aj na zabezpečenie. V hre sú nielen osobné údaje používateľov a zákazníkov, ale aj existencia firmy ako takej.
V rámci metaverza MetaHype bude CUPRA využívať aj tokeny NFT. Čo to presne bude znamenať, zatiaľ nevieme - zrejme pôjde o vstupenky do lukratívneho virtuálneho sveta zákazníkov značky.
Podľa slov Griffithsa CUPRA síce je závislá na technologických riešeniach od materského koncernu Volkswagen, ale bezpečnosť rieši aj po vlastnej linke. V praxi to má znamenať, že priamo v Barcelone má tím softvérových špecialistov, ktorí sa zaoberajú práve kyberbezpečnosťou.
Virtuálne prostredie metaverzia MetaHype je v podstate ostrov s vyznačenými lokalitami




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Dopravná poradňa

Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.