Najlepší plug-in hybrid je Lexus NX 450H+, získal britské ocenenie What Car

Redaktori magazínu What Car? Ďalej označili Lexus LC 500 Convertible za najlepšie luxusné vozidlo so skladacou strechou.
Vydané  Text: 

Lexus NX 450h+ bol v prestížnej súťaži magazínu What Car? vo Veľkej Británii zvolený za **plug-in hybrid roku 2021**. Ide o prvý cenný titul pre úplne nové prémiové SUV strednej triedy a súčasne prvý plug-in hybridný model značky Lexus. Redaktori magazínu What Car? Ďalej označili Lexus LC 500 Convertible za najlepšie luxusné vozidlo so skladacou strechou. Lexus NX 450h+ vďaka výkonnej lítiovo-iónovej batérii a všeobecne hospodárnemu pohonnému ústrojenstvu tiež ponúka výrazne dlhší dojazd na elektrinu, a to 70 až 74 km v kombinovanom cykle podľa WLTP, teda 89 až 97 km v mestskom cykle, čo je až dvojnásobok v porovnaní s konkurentmi v tomto segmente. Lexus pripravil pre NX 450h+ nové pohonné ústrojenstvo. Plug-in hybridná verzia s elektromotormi a batériou vykazuje celkový systémový výkon 309 k (227 kW), z miesta zrýchli na 100 km/h za 6,3 sekundy. Súčasne emisie CO2 na úrovni 21 – 25 g/km a spotreba paliva iba 0,9 – 1,1 l/100 km patria k najlepším v danej triede.
„*Lexus NX je doteraz jedným z najpresvedčivejších dôvodov, prečo sa vydať ekologickou cestou. Vzhľadom na jeho dlhý dojazd na elektrinu, čo by malo nielen znížiť prevádzkové náklady na cestovanie. NX tiež ponúka skvelé riadenie a má interiér, na ktorom len ťažko nájdete chybu. Skrátka povedané, Lexus dokázal, že prevádzkovanie elektrifikovaného vozidla bez kompromisov nemusí byť len čírou fantáziou*,“ uviedol **Steve Huntingford**, **redaktor magazínu What Car?**.

LEXUS LC dostane lepší podvozok a nové limitované edície pre Slovensko

Na rok 2022 pripravil Lexus zlepšenia modelov Lexus LC Coupé a LC Convertible

### Nový Lexus NX Stredne veľké SUV, ktoré jazdí na benzín aj elektrinu, dá sa nabíjať doma pomocou elektrického kábla na 230-voltovej sieti a ponúka pohon všetkých štyroch kolies. Nový Lexus NX je majstrovským kúskom, ktoré sa bude snažiť zabojovať o pozornosť zákazníka v náročnom trhovom segmete. Prémiové SUV stredne veľkých proporcií sú zastúpené v hojnej miere. Model NX sa v porfóliu značky Lexus nachádza medzi menším modelom UX a veľkým RX. Písmená X sú v nomenklatúre Lexusu vyhradené pre esúvečka a crossovery, v zahraničí sa pritom predáva aj na naše pomery obludný LX s 5,7-litrovým motorom konštrukcie V8. Na Slovensku si najväčší Lexus môžete zadovážiť model RX L, teda RX v predĺženej verzii. Práve model NX má ale na to stať sa lídrom predajov pre svoje stále „primerane mestské“ proporcie a súčasne veľkorysý vnútorný priestor. Nová verzia modelu NX s označením motorizácie 450h+ završuje 15 rokov trvajúci vývoj automobilky na poli hybridných pohonov. Riešenie, ktoré sa nachádza v novinke, je hybridný pohon štvrtej generácie a umožňuje čisto elektrický dojazd na úrovni až 63 kilometrov a rýchlosť do 135 km/h. Kapacita akumulátora je uvedená ako 18 kWh, pričom samotné batérie nemajú vplyv na veľkosť palivovej nádrže. Tá má veľkosť 55 litrov. Primárnou pohonnou jednotkou je totiž benzínový motor, 2,5-litrový agregát má štyri valce a maximálny výkon viac ako 150 kW (204 k). Celkový systémový výkon plug-in hybridného systému pritom dosahuje maximálne V prípade tejto verzie je zabezpečený pohon všetkých štyroch kolies AWD. Odhadované emisie CO2 (kombinovaný cyklus WLTP) na úrovni menej ako 40 g/km a spotreba paliva menej ako 3 l/100 km by mali byť v triede vozidiel, kam patrí Lexus NX, najlepšie (to tvrdí výrobca).
Zaujímavosťou je aj to, že sa nezmenšoval objem batožinového priestoru, pod podlahou batožinového priestoru je ešte 21-litrový priestor, ktorý umožňuje usporiadané uloženie nabíjacích káblov. Jazdné vlastnosti by mali byť v porovnaní s predchodcom ešte lepšie aj z toho dôvodu, že výrobca nový NX postavil na novú podvozkovú architektúru GA-K s ťažiskom nižším o 20 milimetrov. Tá zabezpečuje nižšie ťažisko (-20 mm), zväčšenie rozchodu predných i zadných kolies a vyváženejšie rozloženie hmotnosti medzi prednou a zadnou časťou.
Okrem toho sa zvýšila torzná tuhosť karosérie. V konštrukcii sa po prvý raz na svete použila oceľ s pevnosťou v ťahu 1 180 MPa na vystuženie vahadla a oceľ s pevnosťou 1 470 MPa na vystuženie strechyredné krídla a kapota sú vyrobené z hliníka, v konštrukcii sa po prvý raz na svete použila oceľ s pevnosťou v ťahu 1 180 MPa na vystuženie vahadla a oceľ s pevnosťou 1 470 MPa na vystuženie strechy a tiež sa využila konštrukcia dvojitej západky kapoty s priečnou výstužou medzi dvoma zámkami, ktorá okrem celkovej tuhosti karosérie ešte zvyšuje tuhosť kapoty. ### NX 350h Spoločne so špičkovou konfiguráciou 450h+ Lexus odhalil aj dostupnejšiu alternatívu NX 350h. Je to hybrid, ktorý nie je potrebné nabíjať. [GALLERY id=31587] Model NX 350h poháňa štvrtá generácia hybridného systému od spoločnosti Lexus, ktorý zvyšuje výkon o 25 % a znižuje emisie o 10 %. Vozidlo teraz dosahuje maximálny výstupný výkon 244 k (DIN), pričom zrýchlenie z nuly na 100 km/h sa zvýšilo o 15 % a dosahuje 7,7 sekundy. Zároveň došlo k očakávanému zníženiu emisií CO2 približne o 10 %. Model NX 350h bude v ponuke s pohonom predných kolies (FWD) a všetkých kolies (AWD). Ťažná kapacita modelu s pohonom FWD sa zvýšila na 1 500 kg, čo zodpovedá schopnosti verzie AWD. ### 4×4 s elektromotorom Elektrický systém pohonu všetkých kolies v novom plug-in hybridnom modeli NX 450h+ a hybridnom modeli NX 350h bol inovovaný tak, aby bol zadný elektromotor stále v prevádzke, čo dodáva viac krútiaceho momentu a vodičovi poskytuje lepší pocit spojenia vozidla s vozovkou.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Výrazný facelift

Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov.

     Nový Spring zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu. Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče.
  • Aktualizované

    Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?