Automobilka vymení všetky svoje existujúce modely a investuje miliardy eur do nového výrobného plánu.
### Päť platforiem pre elektromobily
Na dosiahnutie vysokých ambícií, ktoré sa týkajú počtu a objemu výroby elektromobilov, sa Renault, Nissan a Mitsubishi zameriavajú na **päť rôznych podvozkových platforiem elektromobilov**. Je tu už známa platforma **CMF-EV**, na ktorej sú postavené **Nissan Ariya** a **Renault Mégane E-TECH Electric**. Ide o najdôležitejšiu platforma, pretože do roku 2030 sa na ňu podľa predstaviteľov aliancie postaví „viac ako 15 modelov“.
O triedu nižšie je **platforma CMF-B-EV** určená pre nový **Renault 5** a nástupcu **Nissanu Micra**. Ešte pod ňou nájdeme platformu **CMF-A-EV**, na ktorej spočíva napríklad **Dacia Spring**. A napokon sú tu **platforma Kei-EV**, ktorá je určená pre **ultra kompaktné modely** hlavne pre ázijský trh, a platforma **LCV-EV** pre autá ako **Renault Kangoo E-TECH Electric** .
Nissan Qashqai prešiel zásadným estetickým vylepšením zvonka, avšak naďalej si zachováva svoj doterajší charakter. Oplatí sa kupovať novú tretiu generáciu, keď je drahšia až o 4 000 eur?
### Spolupráca je nevyhnutná
Aby sa znížili náklady na vývoj a výrobu, značky spolupracujú ešte intenzívnejšie. V súčasnosti je nový technický základ dostupný u približne 60 percent modelov, no v roku 2026 by to už malo byť 80 percent. Samotné značky budú naďalej zodpovedné za detaily špecifické pre daný trh a dizajnové oddelenia budú môcť ísť svojou vlastnou cestou v rámci toho, čo je s ohľadom na platformu technicky prípustné.
Platformy pre automobily s elektrickým hnacím ústrojenstvom napríklad umožňujú kratšie previsy a kratšie predné karosérie, čo môže priniesť paradoxne viac vnútorného priestoriu – príkladom je revolučná **platforma MEB od Volkswagen Group**, na ktorej stoja automobily značiek ako Volkswagen, Audi či Škoda.
Zatiaľ Renault vedie v Európe, Mitsubishi posilňuje svoju prítomnosť v Európe dvoma novými modelmi založenými na Renaulte. Pôjde napríklad aj o očakávaný celkom nový model ASX. Automobilka už zverejnila aj prvú vizualizáciu novinky:
Outlander novej generácie sa u nás už predávať nebude, ale za pozornosť stojí novinka od Mitsubishi, ktorá sa ešte týka aj nášho trhu - 7-ročná záruka na L200 a výkonnostný balíček PLUS.
Inzercia

Inzercia

Kľúčové pojmy tejto témy:
### [Cena batérií](https://autoviny.sk/obsah/znacka/baterie)
### [Batérie pre elektromobily](https://autoviny.sk/obsah/znacka/baterie)
### Aliancia [Renault](https://autoviny.sk/obsah/znacka/renault)-[Nissan](https://autoviny.sk/obsah/znacka/nissan)-[Mitsubishi](https://autoviny.sk/obsah/znacka/mitsubishi)
### [Nové Mitsubishi ASX](https://autoviny.sk/obsah/znacka/mitsubishi-asx)
### [Cena akumulátorov pre elektromobily](https://autoviny.sk/obsah/znacka/elektromobily)
### [Výmena batérie](https://autoviny.sk/obsah/znacka/servis)
### [Platforma pre elektromobil](https://autoviny.sk/obsah/znacka/elektromobil)
### Štátny rozpočet SR
### [Batérie novej generácie](https://autoviny.sk/obsah/znacka/baterie)
### [Renault Blog](https://autoviny.sk/obsah/znacka/renault-blog)
### [Mitsubishi Blog](https://autoviny.sk/obsah/znacka/Mitsubishi-blog)
### [Nissan Blog](https://autoviny.sk/obsah/znacka/Nissan-blog)