Časť poslancov Európskeho parlamentu žiada od automobiliek ešte nižšie emisie. Chcú sprísniť navrhované normy o ďalších 20 %

Diskusia o emisiách ani zďaleka nekončí.
Vydané  Text: 
Podľa vyjadrenia holandského europoslanca, Jana Huitemu, **by Európska únia mala sprísniť svoje ciele v oblasti dekarbonizácie cestnej dopravy,** a to ešte predtým, ako sa do roku 2035 prestanú v nových autách využívať spaľovacie motory. Huitema z poslaneckej frakcie Obnovme Európu **navrhuje do roku 2030 znížiť emisie uhlíka z áut až o 75 percent,** pričom v súčasnosti sa diskutuje o 55-percentnom znížení, ktoré navrhla Európska komisia. *„Riešením nie je menšia mobilita, ale čistá mobilita,“* povedal Huitema počas zasadnutia parlamentného výboru. *„Pevne verím, že by sme mali vyrábať autá s nulovými emisiami.“* Riešenie emisií z dopravy je kľúčové pre naplnenie plánov EÚ stať sa klimaticky neutrálnym spoločenstvom do roku 2050. **Práve v dopravnom sektore totiž znečistenie v posledných rokoch rástlo.** Nájdu sa však aj poslanci s konzervatívnejším názorom, ktorí s ambicióznymi cieľmi Európskej komisie nesúhlasia. *„Nie je možné, aby sme do roku 2035 zakázali spaľovacie motory,“* povedal Jens Gieseke, tieňový spravodajca Európskej ľudovej strany, najväčšieho politického zoskupenia v parlamente. *„Ak sa chystáte zmeniť (sprísniť) všetky svoje doterajšie ciele a stratégiu, nedopadne to dobre.“* Členské štáty, prevažne z východného bloku, taktiež **vyjadrili obavy z nedostatočnej infraštruktúry a vysokých nákladov na elektrické vozidlá.**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »