OFICIÁLNE: Volkswagen bude meniť šéfa! Zmeny sa dotknú aj Škody a tiež aj samotného koncernu

V koncerne Volkswagen nastali veľké personálne zmeny. Dotknú sa aj Škodovky…
Vydané  Text: 

## Aktualizácia 9.12.2021 **Thomas Schäfer od 1.7.2022 oficiálne preberá miesto šéfa značky Volkswagen**. Do tej doby sa však bude aj naďalej venovať aktivitám, ktoré sú spojené s riadením českej automobilky. Zmeny, ktoré dnes schválilo predstavenstvo koncernu Volkswagen sa týkajú predovšetkým automobilky Volkswagen na európskom a čínskom trhu a taktiež aj českého zástupcu v koncerne. ### Od 1.7.2022 Zmenu [podľa ČTK](https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/sef-skoda-auto-thomas-schafer-povede-nove-vw-hlavni-znacku-koncernu/2129964) potvrdil aj samotný Schäfer, ktorý adresoval dopis svojim zamestnancom. *„K 1. júlu 2022 preberiem funkciu predsedu predstavenstva značky Volkswagen vo Wolfsburgu. Rád by so vás ale uistil o jednej veci: Do tej doby budem naďalej s plným nasadením pracovať pre našu spoločnosť, máme pred sebou veľa výziev,“* uvádza Schäfer v samotnom dopise. Schäfer sa tak oficiálne stáva novým šéfom hlavnej značky koncernu Volkswagen. **V tejto pozícii nahradí doterajšieho šéfa Ralfa Brandstättera, ktorý sa sťahuje do Číny**, aby viedol tamojšiu dcérsku spoločnosť Volkswagenu a upevňoval tak postavenie automobilky na čínskom trhu.
Miesto riaditeľa Volkswagenu v Číne spolu so všetkými aktivitami spojenými s týmto trhom preberá Ralf Brandstätter
### Diess zostáva, ale prichádza o právomoci **Zmeny sa však nedotkli hlavného muža koncernu Volkswagen, Herberta Diessa**. Ten aj napriek tvrdej kritike z vnútra koncernu zostáva na svojej doterajšej stoličke. **Príde však o aktivity spojené s Čínou**, ktoré prevezme práve Brandstätter. Brandstätter sa okrem iného stáva aj novým členom predstavenstva koncernu.
Herbert Diess 31. augusta 2022 končí vo funkcii šéfa koncernu Volkswagen. Jeho úlohu preberie aktuálny šéf Porsche Oliver Blume
### Česi si voľbu nového šéfa postrážia **Na celú situáciu ohľadom personálnych zmien v koncerne už samozrejme reagovali aj predstavitelia Škoda Auto**. **Jaroslav Povšík**, predseda odborov a člen dozornej rady Škoda Auto, **[vydal pri tejto príležitosti pre ČTK prehlásenie](https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/sef-skoda-auto-thomas-schafer-povede-nove-vw-hlavni-znacku-koncernu/2129964)**: *„Nezoberieme človeka, ktorý bude proti Škode a nezoberieme človeka, ktorý bude slabý. To si postrážim. Pán Schäfer je dobrý predseda, férový, gentleman, dobre sa s ním jedná. Pre neho to bude kariérny postup s vyhliadkou na ešte vyššiu pozíciu.“* Druhým dychom však dodáva, že podľa neho bude Schäfer aj v novej pozícii stále na strane českej automobilky. *„Pre Škodu je dôležité mať niekoho v koncerne na svojej strane,“* uvádza Povšík s tým, že vedenie Škody pravdepodobne prevezme niekto, kto už v koncerne aktuálne pôsobí. Pred samotným zvolením za nového šéfa automobilky z Českej republiky však bude musieť kandidát najprv prejsť pohovormi s vlastníckymi rodinami koncernu VW, teda s rodinami Wolfganga Porscheho a Ferdinanda Piëcha. ### Masívne investície do elektromobility **Okrem personálnych zmien sa na dnešnom zasadnutí rady koncernu odsúhlasili aj investície vo výške 158 miliárd eur. Až 56% z týchto peňazí bude smerovať na elektromobilitu a digitalizáciu**. Volkswagen plánuje, že už v roku 2025 sa stane globálnym lídrom na trhu s elektromobilmi, a že už v roku 2026 bude každé štvrté predané auto elektromobilom. ## Pôvodná správa **Ralf Brandstaetter**, generálny riaditeľ značky Volkswagen, podľa správ nemeckej tlače bude poverený riadením aktivít koncernu Volkswagen v Číne a na jeho miesto nastúpi aktuálny šéf automobilky Škoda Auto, **Thomas Schaefer** (Schäfer). [Informuje o tom denník Automotive News Europe](https://europe.autonews.com/automakers/vw-brand-chief-brandstaetter-become-china-boss-skodas-schaefer-will-take-his-role) na svojej titulnej stránke. **Brandstaetter** (53) sa kvôli novej pracovnej pozícii presťahuje do Pekingu, informoval v stredu nemecký titul Frankfurter Allgemeine Zeitung. Brandstaetter má byť povýšený do správnej rady Volkswagenu, pričom jednou z jeho úloh bude reagovať na dôležitosť Číny ako najdôležitejšieho trhu koncernu VW. Čína dnes predstavuje 40 percent objemu aktivít koncernu VW Group, ale predaj na tomto najväčšom svetovom trhu je údajne hlboko pod cieľmi, ktoré si stanovil. Dopyt po modeloch plne elektrických modelov VW ID je oveľa slabší, než sa očakávalo, a to v dôsledku polovodičovej krízy a silnej konkurencie zo strany **Tesly** a miestnych elektrických značiek, ako je napríklad **Nio** a **Xpeng**. Brandstaetter, ktorý momentálne pôsobí v centrále automobilky v nemeckom Wolfsburgu, sa bude musieť kvôli svojej novej úlohe presťahovať do Pekingu, pretože obmedzenia súvisiace s koronavírusom sťažujú cestovanie medzi Nemeckom a Čínou, uviedol Frankfurter Allgemeine Zeitung . **Schäfer** (51) nastúpil do VW v roku 2012 a v roku 2020 prevzal vedenie značky Škoda, pričom k českej značke prešiel z Južnej Afriky, kde bol generálnym riaditeľom miestnych prevádzok. Súčasný čínsky šéf Volkswagenu, **Stephan Woellenstein**, dostane v automobilke novú, zatiaľ neidentifikovanú pracovnú pozíciu, informovali minulý mesiac v denníku [Automotive News Europe](https://europe.autonews.com/automakers/vw-replace-china-boss-amid-slow-ev-rollout). O zmenách vo vedení má predstavenstvo rokovať práve dnes. Očakáva sa, že Diess si udrží svoju pozíciu generálneho riaditeľa skupiny VW napriek výzvam na jeho odvolanie od silných zástupcov pracovnej sily automobilky, ktorí sú nahnevaní na jeho návrh, že v súťaži s Teslou môže byť potrebné masívne znižovanie počtu pracovných miest.

Meno nového šéfa Škody Auto je prekvapením: je ním človek z Mercedesu a VW

Po nečakanom odchode Bernharda Maiera sa novým predsedom predstavenstva stal Thomas Schäfer.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.