Toyota investuje do batérií 12 miliárd, nové elektromobily budú oveľa praktickejšie ako dnes

Toyota použije kvantový počítač na vývoj nových batérií pre elektromobily. Spojila sa so spoločnosťou QunaSys so sídlom v Tokiu, ktorá vyrába softvér pre kvantové počítače, informuje Nikkei Asia. Do konca dekády mieni automobilky investovať okolo 12 miliárd eur do vývoja batérií pre elektromobily.
Vydané  Text: 

Špecialisti oboch spoločností využijú tieto najmodernejšie technológie na vývoj nových materiálov, ktoré zvýšia výkon batérií elektromobilov. Toyota takto ukazuje, že ani po uvedení inovatívnych batérií s pevným elektrolytom nemieni zaspať na vavrínoch a už teraz hľadá riešenia novej generácie. ### Batérie budúcnosti Kvantové počítače sú vynikajúce na modelovanie rôznych fyzikálnych a chemických procesov, ale ich programovanie je veľmi náročné. Vedci z Toyoty a japonského start-upu QunaSys sa rozhodli tento problém spoločne vyriešiť a nájsť najefektívnejšie materiály na konštrukciu trakčných batérií novej generácie pre hybridné a elektrické autá. Na tento účel použili **27-bitový kvantový počítač Q System One**, ktorý vyvinula spoločnosť **IBM** v spolupráci s Tokijskou univerzitou a ďalšími japonskými organizáciami a spoločnosťami. Jednou z nich bol **startup QunaSys**, ktorý má bohaté skúsenosti s kvantovou výpočtovou technikou, ako aj s tvorbou kvantových modelov, ktoré slúžia na vývoj nových materiálov s presne definovanými vlastnosťami. Vo svojej práci používa QunaSys **teóriu funkčnej hustoty** (DFT), ktorá považuje každú pevnú látku za veľký počet identických a interagujúcich elektrónov, ktoré drží pohromade sieť atómových jadier. Simulácia matematických modelov tohto druhu je veľmi vhodná pre moderné kvantové počítače. V prípade klasických počítačov by takáto simulácia vyžadovala mesiace, zatiaľ čo kvantový počítač dodá konečné výsledky mnohonásobne rýchlejšie a s väčšou presnosťou.
Koncepčný elektrický automobil LQ od značky Toyota
### Urýchľujú vývoj batérií s pevným elektrolytom Vlani Toyota oznámila, že má v úmysle v najbližších rokoch uviesť na trh elektromobil s pevným elektrolytom, považovaný za svätý grál elektromobility. Nový typ batérie bude mať vyššiu hustotu energie a kratšie časy nabíjania ako súčasné lítium-iónové batérie, takže jeho vstup na trh spôsobí, že **elektromobily budú oveľa praktickejšie, ako je to dnes**. ### Miliardové investície do batérí Spoločnosť Toyota investuje do roku 2030 až 13,5 miliardy dolárov (~11,9 miliardy eur) do vývoja a zintenzívnenia výroby batérií pre hybridy a elektrické autá. To umožní spoločnosti dosiahnuť svoj cieľ klimatickej neutrality do roku 2050. Spoločnosť má v úmysle vyčleniť tieto prostriedky na zavedenie batérií s pevným elektrolytom a na novú generáciu súčasných lítium-iónových batérií s tekutým elektrolytom. Toyota plánuje v druhej polovici dekády znížiť náklady na výrobu batérií pre elektromobily o polovicu.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.