
Škoda 760, zdroj: hhsite.webgarden.cz
### **Škoda 760**
Na projekt 720 na začiatku sedemdesiatych rokov priamo nadviazal projekt nazývaný interne Škoda 760, vznikajúci podľa novo nastoleného obdobie. Časovo síce Škoda 760 nadviazala na predchádzajúce 720, koncepčne išlo ale o úplne odlišný automobil. Základom bol totiž **pohon prednej nápravy a motor vpredu**. Motory mali byť škodovácke, podvozky zase východonemecké, išlo o systém platforiem známy z dnešnej doby.
**Giugiaro sa opäť podieľal na návrhu vozidla**, tentoraz bola podpísaná zmluva na 10 miliónov československých korún. Ale zatiaľ čo 720 je dodnes oceňovaná pre svoj dizajn, návrhy projektu 760 už tak zaujímavé neboli.
Napriek tomu postupne vznikol sedan so stupňovitou zadnou časťou, dvojdverový model, kupé, hatchback i kombi. Ten bol dokonca zhotovený s dvoma rázvormi – predĺžený návrh z Vrchlabí mal byť základom pre sanitku alebo pohrebné vozidlo. Návrhy sa od seba líšili, počas toho, ako sa na nich postupom času pracovalo. Tie posledné už si dokonca v AZNP vytvárali sami. O ich tvary sa postarali Josef Brokeš a Ladislav Veverka. Dokonca došlo aj k zmene koncepcie na pohon zadných kolies, s ktorým mali v Mladej Boleslavi bohatšie skúsenosti.
Nakoniec sa však ani Škoda 760 nedočkala realizácie. V priebehu sedemdesiatych rokov z projektu vycúvala východonemecká strana a v roku 1979 bola spolupráca definitívne ukončená. Ukázalo sa, že dve **socialistické krajiny** na tak rozsiahlom medzinárodnom projekte **nedokážu spolupracovať**. Ďalším dôvodom bolo, že automobilky na takýto projekt nemali financie. **Finančne vyčerpané** socialistické štáty museli vtedy investovať skôr do zbrojného priemyslu, a tak na vývoj spotrebného tovaru vrátane áut nemali toľko prostriedkov.