Bosch pracuje na automatickej prevodovke pre elektromobily. Priniesť má zlepšenia v akcelerácii, maximálnej rýchlosti aj spotrebe elektrickej energie.

Až donedávna bola v prípade dojazdu hlavou témou kapacita akumulátorov. Až by sa mohlo zdať, že technici na iné súčasti pohonu zabudli. Bosch nás presviedča, že cesta k dlhšiemu dojazdu nemusí viesť iba cez kapacitu batérie. Posunie ich prevodovka elektromobily na novú úroveň?
Vydané  Text: 

– Nová CVT prevodovka nie je úplnou novinkou, vznikla modifikáciu prevodovky určenej pre spaľovacie motory. – Použitie prevodovky má priniesť dlhší dojazd a lepšie výkony. – Efektívnejšie využitie energie umožní použitie menších batérií. Elektromobily štandardne, až na pár výnimiek, používajú jednoduchú jednostupňovú prevodovku. Elektromotory totiž prevodovku, ako ju poznáme z automobilov so spaľovacími motormi, jednoducho nepotrebovali. Zdá sa ale, že hľadanie efektívnejšej prevádzky ukázalo, že hoci sa bez prevodovky elektromobily zaobídu, v prípade znižovania spotreby, a teda predlžovania dojazdu, môže zohrať významnú úlohu.
Nová prevodovka Bosch CVT4EV by mohla priniesť zásadné zlepšenie vo všetkých dôležitých parametroch.
**Nová CVT prevodovka vznikla modifikáciu prevodovky určenej pre spaľovacie motory** Prvé testy CVT prevodovky, ktorú Bosch označuje ako CVT4EV, ukázali, že môže priniesť veľmi zaujímavé benefity. Na jednej strane zabezpečí lepšie zrýchlenie a vyššiu maximálnu rýchlosť elektromobilov a súčasne, čo je možno ešte dôležitejšie, pri rovnakej kapacite batérie bude mať elektromobil dlhší dojazd. A to je kombinácia benefitov, ktoré prevodovke CVT4EV, otvárajú dvere do sveta elektromobilov. **Menšia batéria znamená nižšiu cenu pri rovnakom dojazde** Hlavným benefitom teda bude, že pri zachovaní rovnakého dojazdu budú môcť byť elektromobily osadené kapacitne menšími batériami. A menší batérie znamenajú nielen nižšiu pohotovostnú hmotnosť vozidiel, ale aj nižšiu cenu. **Sľuby verzus realita** Takmer každý deň nás firmy bombardujú sľubmi o novej generácii batérií a ich revolučnom prínose. Reálne sa však sľuby, nech boli prezentované sebaistejšie, zatiaľ realitou nestali. A to ani v prípade značky Tesla, o neznámych startupoch nehovoriac. Naproti týmto sľubom vyzerá cesta, ktorou sa vybrala spoločnosť Bosch, oveľa reálnejšie. **Bude po testoch nasledovať sériová výroba?** Tak na odpoveď na túto otázku si ešte musíme počkať. Aktuálne firma prevodovku CVT4EV osadila do Volkswagenu e-Golf a sústavu usilovne testuje. Hoci o výsledkoch môžeme iba špekulovať, významné úspory v spotrebe by neboli prekvapením. Neoficiálne zdroje informujú, že výsledky testov vyzerajú sľubne, a tak by nasadenie prevodovky do sériových elektromobilov mohlo nasledovať čoskoro.

Pri neustálom vylepšovaní motorov je nevyhnutné inovovať aj palivá

Ako vo všetkých technologických odvetviach, aj v oblasti palív pre spaľovacie motory prebieha neustály vývoj. Špecialisti zo spoločnosti OMV v spolupráci s poprednými výrobcami áut, výskumnými centrami a univerzitami neustále pracujú na inováciách.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.