Renault Megane by ste nemali podceňovať! V tomto prekonáva konkurenciu:

Renault na svojom kompaktom hatchbacku neustále pracuje, posledná modernizácia navyše vyriešila niekoľko predchádzajúcich nedostatkov.
Vydané  Text: 
*TEST: Renault Megane R.S. Line TCe 160* Mám pocit, že Renault Megane hrá na slovenskom trhu tak trochu druhé husle. Mnohí na francúzsky kompakt pri výbere jednoducho zabudnú alebo mu nedajú ani šancu v rámci testovacej jazdy. Moja posledná skúsenosť s modernizovanou verziou ma však presvedčila, že Megane by ste rozhodne nemali podceňovať. Nenechajte sa odradiť ani pokročilým vekom aktuálnej generácie, **Renault totiž na svojich autách neustále pracuje a každý rok prichádza s drobnými vylepšeniami.** Najnovšie absolvoval Megane hĺbkovú modernizáciu, ktorá vyriešila niekoľko zásadných problémov. Auto získalo krajší, rýchlejší a hlavne intuitívnejší multimediálny systém Easy Link. Ešte viac však potešilo upustenie od dotykového ovládania klimatizácie, **po novom nájdete na stredovom paneli klasické ovládanie ventilácie prostredníctvom fyzických tlačidiel.** Za to si Renault zaslúži veľkú pochvalu!
Mnohým dnes vadia samostatne stojace displeje, v modeli Megane nájdete infotainment zabudovaný do palubnej dosky.
Prístrojový štít ukáže aj pokyny z navigácie s peknou grafikou mapových podkladov.
Veľkú radosť mám tiež zo štandardne dodávaných športových sedadiel pre verziu R.S. Line, ktoré sami o sebe zásadne zlepšujú celkový dojem z interiéru. **Fantasticky držia telo v zákrutách, no zároveň budú vyhovovať aj skutočne širokým postavám.** Disponujú totiž hrubou a mäkkou výplňou, ktorá sa prispôsobí tvaru vášho chrbta a telo prakticky pohodlne zafixujú. Za zmienku stojí aj ich spracovanie či povrchový materiál pripomínajúci brúsenú kožu.
Sedadlám len ťažko niečo vyčítať. Bočnice sú mäkké, takže budú vyhovovať aj širším postavám.
Perfektné bočne vedenie využijete najmä v zákrutách, ktoré Megane s vynikajúco naladeným podvozkom zvláda lepšie než by ste od konvenčnej verzie s jednoduchou zadnou nápravou očakávali. **Pochopiteľne nemôžete od auta chcieť výkony plnokrvného modelu R.S. a po prekročení limitov sa veľmi rýchlo ozve stabilizačný systém,** rýchlejšie prejazdy však zvláda stabilne, pričom prekvapuje najmä obratnosťou a priľnavosťou v zákrutách.
Priestor v druhom rade musíme označiť za stiesnený, čiastočne za to môžu hrubé športové sedadlá.
Podvozok bez problémov zvláda aj príplatkové osemnásťpalcové disky, s ktorými je Megane tuhý, no nie vyslovene nekomfortný. Kolesá krásne kopírujú terén a neodskakujú ani pri väčších nerovnostiach, ktoré navyše dokáže primerane utlmiť. **Renaultu sa v tomto prípade podaril dobrý kompromis medzi športovo-tuhým a komfortným naladením podvozka** pre každodenné použitie. Pokiaľ plánujete často jazdiť v meste, predsa len odporúčame skôr sériové sedemnásťpalcové disky kolies.
Bola by však škoda dusiť Megane na rozbitých mestských cestách. Oveľa viac autu vyhovujú okresné cesty či diaľnice, kde je kompaktný hatchback mimoriadne pohodlný, tichý a predovšetkým stabilný aj pri vysokých rýchlostiach nad diaľničným limitom. Žiadne výhrady nemám ani k samotnému štvorvalcovému benzínovému agregátu 1.3 TCe s výkonom 117 kW (160 k), ktorý **má veľmi príjemnú kultúru chodu a neustálu chuť zrýchľovať.**
V batožinovom priestore nás nepotešila vysoká nakladacia hrana ani schod, ktorý vznike po sklopení operadiel druhého radu.
Auto dokáže s týmto motorom promptne a bez námahy vystreliť vpred, pričom pôsobí takmer až ľahkonohým dojmom. Napriek tomu reálna kombinovaná spotreba v teste nepresiahla 6,7 l/100 km. **Príjemný jazdný zážitok občas prekazila automatická prevodovka EDC, ktorá sa prejavuje typicky dvojspojkovou charakteristikou pri rozbiehaní z križovatky** a pri nízkych rýchlostiach má nutkanie motor jemne podtáčať. [CENNÍK A TECHNICKÉ ÚDAJE](https://cdn.group.renault.com/ren/sk/pdf/pricelists/new-megane-price.pdf)

Pri neustálom vylepšovaní motorov je nevyhnutné inovovať aj palivá

Ako vo všetkých technologických odvetviach, aj v oblasti palív pre spaľovacie motory prebieha neustály vývoj. Špecialisti zo spoločnosti OMV v spolupráci s poprednými výrobcami áut, výskumnými centrami a univerzitami neustále pracujú na inováciách.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.