Tunel Branisko je zatvorený, počítajte s dopravnými obmedzeniami na D1

Pravidelná jesenná údržba pre tunel Branisko zapríčinila dopravné obmedzenia. Diaľničiari pokračujú v pravidelnom servise diaľničných tunelov.

Rovnako ako v prípade ďalších diaľničných tunelov, jesenná údržba sa začala už aj pre tunel Branisko. Od soboty 18. októbra 2025 do stredy 22. októbra 2025 prebieha v tuneli Branisko pravidelná polročná údržba.

„Pozostávať bude napríklad z čistenia ostenia tunela, kanalizácie, vozovky, prehliadok technologickej a stavebnej časti tunela,“ uviedla Národná diaľničná spoločnosť. Súčasťou prác sú aj mimoriadne údržbové zásahy ako napr. zdrsňovanie vozovky a postupná výmena kanalizačných poklopov.

Úsek D1 Beharovce – Široké počas týchto dní úplne uzavreli. Obchádzková trasa vedia po ceste I/18, od križovatky D1-I/18 Beharovce po Branisko východ, resp. po križovatku D1-I/18 Široké.

tunel Višňové

Tunel Branisko otvorili v roku 2003

Diaľničný tunel Branisko na východnom Slovensku prepája Levočské vrchy medzi mestami Beharovce a Široké. Je súčasťou diaľnice D1 a predstavuje významný dopravný uzol, ktorý zjednodušil prepojenie medzi východným a západným Slovenskom.

Tunel má dĺžku približne 4,9 kilometra, čo z neho robí jeden z najdlhších tunelov na Slovensku. Jeho výstavba sa začala v roku 1996 a po viacerých technických a finančných komplikáciách bol sprevádzkovaný v roku 2003. Tunel výrazne skrátil cestu cez horské sedlo Branisko a zvýšil bezpečnosť dopravy v tomto náročnom úseku.

V tuneli sú bezpečnostné a ventilačné systémy, kamerový dohľad a únikové chodby, ktoré zabezpečujú potrebný štandard bezpečnosti – práve pravidelná údržba okrem iného zabezpečuje a kontroluje ich funkčnosť.

najdlhší cestný tunel

Druhá rúra v nedohľadne

Problémom je, že tunel Branisko má len jednu tunelovú rúru s obojsmernou premávkou. Už dlho sa preto plánuje výstavba druhej rúry. Štart jej výstavby je však v praxi naďalej v nedohľadne.

Druhá rúra by doplnila existujúcu a umožnila oddelenie smerov jazdy, čím by sa zvýšila bezpečnosť aj plynulosť dopravy. V súčasnosti totiž cez tunel prechádza doprava obojsmerne v jednej rúre, čo zvyšuje riziko nehôd a spôsobuje obmedzenia pri údržbe.

Po dokončení druhej rúry by tunel Branisko fungoval v plnom profile, čím by sa stal ešte spoľahlivejšou súčasťou diaľnice D1 spájajúcej Bratislavu a Košice.

Zdroj: Národná diaľničná spoločnosť