Kríza ich nezastavila: Obľúbená automobilka Slovákov tasí silné zbrane, nové modely
Globálna automobilová scéna sa mení v poslednom období veľmi rýchlo – výkyvy v dopyte po elektromobiloch, nové emisné normy, obchodné bariéry a tlak čínskej konkurencie menia celé odvetvie. Kým mnohé značky reagujú opatrne, na Slovensku obľúbená automobilka Hyundai ide do ofenzívy.
S ambicióznou stratégiou, miliardovými investíciami a novými modelmi chcú Kórejci zaútočiť na vedúce pozície značiek Volkswagen a Toyota.
Hyundai ako piaty najväčší výrobca sveta rastie
V roku 2024 dosiahla Hyundai Motor Company celosvetový predaj na úrovni 4,1 milióna vozidiel a tržby vo výške 123,2 miliardy USD, čím si zabezpečila piate miesto v globálnom rebríčku výrobcov áut.
Cieľ je však jasný – obľúbená automobilka sa nechce uspokojiť s pozíciou v Top5ke. Podľa generálneho riaditeľa José Muñoza má firma „jedinečnú kombináciu presvedčivých produktov, flexibilnej výroby, technologickej vyspelosti a silných partnerstiev“. Práve tento mix má značke pomôcť preraziť tam, kde iní váhajú.
Európa v centre pozornosti: Malé elektromobily aj hybridy
Starý kontinent je pre Hyundai kľúčovým trhom. Po úspechu modelov IONIQ 5 a IONIQ 6 chystá obľúbená automobilka aj menšie a dostupnejšie elektromobily – napríklad IONIQ 3 či mestský model Inster, ktorý si už našiel miesto aj na našom trhu.
Do roku 2030 chce Hyundai predávať viac než 5,5 milióna vozidiel ročne, pričom viac ako polovica z nich bude elektrifikovaná. Do roku 2027 má zároveň pribudnúť 18 nových hybridných modelov a verzie s range extenderom, ktoré zvládnu dojazd až 900 kilometrov na úrovni porovnateľnej s dieselovými autami.
Kia pridáva plyn a expanduje výrobu v Európe
Sesterská značka Kia zdieľa rovnakú filozofiu. V európskom závode v Žiline sa má výroba elektromobilov do roku 2027 takmer strojnásobiť. Modely Kia EV2 a EV4 majú spoločne dosiahnuť ročnú produkciu vyše 180 000 vozidiel, zatiaľ čo nový úžitkový model Kia PV5 chce osloviť zákazníkov cenou až o 20 000 eur nižšou než u konkurenčných moelov od VW, Opelu či Fordu.
Hyundai Motor Group plánuje do konca dekády investovať viac než 45 miliárd eur. Cieľom je posilniť výrobu, rozšíriť ponuku elektromobilov a znížiť výrobné náklady. Kým mnohé európske automobilky zápasia s poklesom ziskov, Hyundai aj Kia zvyšujú svoje prognózy. Očakávajú rast tržieb o 5 % a stabilnú ziskovosť.
Aký je ich recept na úspech? Rozmanitosť pohonov a technológií, rýchla adaptácia a globálna výrobná sieť. Obľúbená automobilka dokazuje, že aj v čase neistoty sa dá rásť, a to nielen vďaka cenám, ale najmä vďaka odvahe. Boj o vedúcu pozíciu v globálnom automobilovom rebríčku sa vyostruje.
Už v najbližších rokoch môžeme byť svedkami toho, že sa tradičná európsko-japonská dominancia v automobilovom svete definitívne naruší. Obľúbená automobilka má našliapnuté na to, aby zamiešala kartami.
Zdroj: Merkur