Aktuality

FIAT F595 ABARTH výkonom prekonáva väčšinu naftových kombi, pritom má ešte na viac

Automobilka FIAT odhalila špeciálnu edíciu svojho modelu Abarth 595 s názvom F595 Abarth. Využíva technológie z Formuly 4 a podľa slov výrobcu koncentruje nielen maximálny možný výkon pohonu a zábavy za volantom, a to bez obetovania technológií infotainmentu. Čo to znamená? Zrejme to, že aj napriek výrzne športovému charakteru má byť ovládanie doplnkových funkcií na úrovni, ktorú vyžaduje moderný zákazník, teda napríklad ide o podporu Android Auto a Apple CarPlay, prehrávanie digitálneho rádia na 7-palcovej dotykovej obrazovke systému UConnect a podobne

Pôsobivé technické údaje, aj keď nie najlepšie možné

Nový Fiat F595 Abarth si po estetickej stránke zachováva svoj „tradičný športový“ charakter, oficiálny lak karosérie tejto verzie je matný šedý, doplnený je o modré akcenty, ktoré decentne pripomínajú aerodynamické prvky monopostu F4. V prípade prerobenej päťstovky ide o modré vonkajšie spätné zrkadlá a horizontálne línie na prednom a zadnom nárazníku. Ponuka farebných vyhotovení je vskutku zaujímavá: štyri šedé varianty, biela a čierna.

Vzhľad ale nie je to, čo by malo budúceho majiteľa tohto vozidla zaujímať. Model púta pozornosť pre vysoký maximálny dostupný výkon 1,4-litrového benzínového motora T-Jet, ktorý dosahuje až 123 kW (165 k). Tento motor spĺňa európske emisné štandardy Euro 6D-Final-compliant, pohonný systém dosahuje celkový max. krútiaci moment 230 Nm pri 2 250 ot./min.

Je potrebné uviesť, že rovnako výkonný motor, práve 1,4 T-Jet, už dnes ponúkajú aj verzie 595 TURISMO či YAMAHA MONSTER. Verzie 595 COMPETIZIONE či ESSEESSE ponúkajú výkon až do 180 koní, teda ešte vyšší ako tento formulový špeciál.

Agregát s turbom od Garrett umožňuje akceleráciu z nuly na rýchlosť 100 km/h už za 7,4 sekundy pri sekvenčnej automatickej prevodovke, resp. 7,3 sekudy pri manuálnej prevodovke.

Ak by sa vám zdal štandardný Abarth 595 málo hlučný, táto špeciálna verzia je vybavená aktívnym výfukom Record Monza Sovrapposto so štyrmi potrubiami. Stlačením tlačidla so symbolom škorpióna (Scorpion button) sa otvorí výfuková klapka a zdôrazní zvukový prejav, ale aj upraví účinok posilňovača riadenia a akceleračný pedál zvýši citlivosť. Fiat ďalej pripomína prítomnosť zadných tlmičov Frequency Selective Damping (FSD), ktorých zmysel tkvie v zlepšovaní jazdných výkonov a stability vozidla.

Dostupnosť a cena

Fiat je na akékoľvek informácie o cenách a dostupnosti modelu FIAT F595 ABARTH strohý. Vlastne nespomína nič. Predpokladáme, že F595 ABARTH sa dostane do predaja počas tohto roka. Ide o jednu z mnohých edícií modelu, čo je štandardná marketingová stratégia značiek FIAT/ABARTH.

Na Slovensku dnes kúpite ABARTH 595 od 19 500 eur, respektíve od 25 500 eur vo verzii 595C (s otvorenou strechou). Potom si môžete vybrať z niektorej edície, a to TURISMO (23 000 eur), COMPETIZIONE (25 500 eur), ESSENSE (28 200 eur), YAMAHA MONSTER (24 300 eur) či 70TH ANNIVERSARIO (31 700 eur).

Nová verzia F595 zatiaľ v slovenskom konfigutáre nie je - ak bude, očakávame, že cena prekoná momentálne najdrahší variant 70TH ANNIVERSARIO, teda 31 700 eur.

Erik Stríž - auto motor a šport, Autoviny.sk
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie