FORD KUGA PLUG-IN HYBRID: Najlepší Ford súčasnosti?
2,5-litrový atmosférický štvorvalec a spotreba 1,2 l/100 km? Znie to skoro ako sen, ale Ford Kuga vo verzii plug-in hybrid tak jazdí aj v realite. Ba čo viac, bežná denná prevádzka môže byť aj celkom bezplatná.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Elektrifikovaná Kuga žne úspechy
Keď na internete vyhľadáte recenzie a videá o novom Forde Kuga, možno vás prekvapí, koľko chvály si na toto SUV prečítate a vypočujete. Znie to tak podozrivo, akoby si Ford za všetky tieto pozitívne nadpisy a zhrnutia platil, lenže keď sme Kugu otestovali my, tiež sme týždeň jazdenia nemohli bilancovať inak ako veľmi pozitívne. Kolega Peter Orosz dokonca napísal, že Kuga Hybrid prekonala všetky naše očakávania.Model Kuga síce nie je žiadnou horúcou novinkou, ale iba nedávno do ponuky slovenského predajcu pribudli aj konfigurácie s hybridným pohonom, ktorú sme testovali, a tiež plug-in hybridným pohonom. Ten je, zdá sa, tým najlepším, čo môže súčasný autopriemysel ponúknuť ľuďom, ktorí ešte stále stopercentne nedôverujú elektromobilite, zároveň si uvedomujú, že je perspektívna. Ako vždy, správnou cestou je tá stredná, zlatá, plug-in hybridná. A že je Kuga práve SUV – to je ďalší bod k dobru, pretože práve tento druh karosérie stále zažíva svoj boom. Nie sú to ale iba slovenskí novinári, kto Kugu oceňuje. Britský WHAT CAR? v súťaži CAR OF THE YEAR 2021 ocenil Ford Kuga 2.5 PHEV ako najlepší plug-in hybrid na dlhé trasy.
Wallbox na rýchlejšie nabíjanie teraz Ford dáva zadarmo
Kuga je vybavená akumulátorom s kapacitou 14,4 kWh, nabíja sa cez nabíjací konektor v prednom blatníku. Počas jazdy sa automaticky nabíja sám pomocou technológie rekuperačného nabíjania, pri ktorom sa využíva kinetická energia, ktorá by sa normálne stratila počas brzdenia. Úplné nabitie akumulátora na domácej sieti s napätím 230 V bude trvať menej ako 6 hodín.Ford dnes na samotné vozidlo ponúka zľavu až 6 000 eur pre výbavu Titanium X a 6 500 eur pre výbavu ST-Line X, čím podstatne prekonáva aj toľko skloňované štátne dotácie a Wallbox na 400 voltov dokonca dodáva zadarmo. Tento wallbox umožní vozidlo nabiť pri úplnom vybití za tri a pol hodiny. Pripomeňme, že elektrifikované autá sa nabíjajú vtedy, keď sa nepoužívajú, čo je väčšina dňa.
Plug-in je štandardne vybavený nadštandardne
Kúpa Kugy s plug-in hybridným pohon je rozumným rozhodnutím aj z finančného hľadiska nielen pre aktuálne ponúkané zľavy do 6 500 eur a wallbox zdarma. Racio je postavené na nižších prevádzkových nákladoch a tiež na tom, že už v základnej výbave je Kuga PHEV vybavená vskutku nadštandardne. Nemusíte si teda doplácať za položky výbavy, za ktoré by ste u iných výrobcov museli doplácať.Ide napríklad o nasledovné položky:
- adaptívny tempomat,
- kontrola mŕtveho uhla (systém BLIS),
- asistenčné systémy pre jazdu v jazdných pruhoch (LDW + LKA),
- automatický parkovací asistent,
- FULL LED svetlomety s LED hmlovkami,
- prepojenie vozidla so smartfónom FORD PASS,
- navigačný systém, ktorý avizuje aj dostupnosť nabíjacích staníc,
- digitálny prístrojový panel s 12,3″ dotykovým displejom,
- 17″ alebo 18″ zliatinové disky kolies (podľa zvolenej výbavy);
- KeyFree bezkľúčové štartovanie, odomykanie/zamykanie vozidla,
- strešné lyžiny,
- predná a zadná parkovacia kamera + predné a zadné parkovacie senzory,
- elektrické otváranie 5. dverí s virtuálnym pedálom,
- polokožené sedadlá s elektricky nastaviteľným sedadlom vodiča.
Najlepší Ford súčasnosti? Prečo nie?
Vieme, že každý môže mať iný názor na to, aké by malo byť najlepšie auto. Športový Mustang, reprezentatívne Mondeo, brutálny Raptor či veľký Explorer? Ak by sme chceli nájsť model, ktorý bude takým tým rozumným kompromisom a zároveň nestrácal na spoločenskej hodnote, vybavenosti a komforte, jednoznačne sa prikláňame práve ku Kuge. Je totiž krásna, praktická, s elektrifikovaným pohonom veľmi perspektívna na celé 20. roky 21. storočia a navyše skvele jazdí.Akčný cenník Ford Kuga plug-in hybrid
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
TEST: Peugeot 5008 dostal ku koncu životnosti skvelý hybridný pohon
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.SERVIS / PORADŇA
Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.Na diaľnici D1 zažijeme čosi nevídané, cestu zdvihnú počas plnej premávky a vybudujú 18 mostov
Diaľnicu D1 pri Bratislave čakajú výrazné dopravné obmedzenia. Je to dôsledok stavebných prác, ktoré ju majú prepojiť s diaľnicou D4.
Súčasťou prác bola aj demolácia mostu pri Čiernej vode. K zdvihnutiu D1 má dôjsť počas plnej premávky.AUTO ROKA SLOVENSKO
Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.Od výroby šijacích strojov k špičkovým autám: Opel oslavuje 125 rokov, patrí medzi najstaršie automobilky sveta
Automobilka začala vyrábať autá v roku 1899, firmu však založil ešte v roku 1862 Adam Opel.
Opel oslavuje 125 rokov aj limitovanou edíciou populárnych modelov.Autopriemysel / Čínske automobilky
Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.Prvá jazda
Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.DACIA DUSTER
Prelomové lacné SUV už kúpite na Slovensku za menej ako 18-tisíc. Vyberáme z cenníka TOP verziu
Nová Dacia Duster prekonala významný generačný skok vpred, najmä technologicky.
Predáva sa s klasickým benzínovým motorom, ako hybrid, s pohonom LPG a tiež vo verzii 4x4. Ešte pred zopár rokmi bola základná cena Dacie Duster 9 990 €, dnes je to 17 490 €.Dopravná poradňa
Zázračná tabuľka ZÁSOBOVANIE umožní ísť a parkovať aj tam, kde iní nesmú. Ako ju získať?
Vytvoriť a vyložiť si nápis „ZÁSOBOVANIE“ na čelné okno auta môže každý. Aké výhody to prináša?
Neznalosť zákona neospravedlňuje, ale kto sa v ňom orientovať vie, ten je považovaný za špekulanta. Ako to teda je?Lacná elektrická dodávka
TEST BYD ETP3: Prvý raz sme testovali čínsky BYD, je veľkým lákadlom pre firmy
Elektrické autá nemusia byť technologicky ohromujúce, aby ich zákazníci ocenili. Elektrické LCV BYD ETP3 je toho príkladom, predáva sa za menej ako 30-tisíc.
Základné údaje: 3,5 m³, 100 kW, 100 km/h a reálny dojazd presahujúci 200 km. Jednoduchšie elektrické LCV oslovuje cenou 29 990 € bez DPH.