Ford Kuga Hybrid prekonala všetky naše očakávania! Je to výborne jazdiace a úsporné SUV, ktoré robí vodičovi radosť

Ford si pre nás pripravil jedno veľké prekvapenie! Nikto v redakcii netušil, ako sa nám nová Kuga Hybrid zapáči.
Vydané  Text: 
Ford Kuga už nie je úplnou novinkou, nedávno však do ponuky pribudol jej hybridný variant, ktorý stojí za pozornosť. Čo to ale v skutočnosti znamená? Poznáme predsa auto spaľujúce CNG aj benzín, skôr pomocný mild-hybrid so štartér-generátorom alebo ťažký plug-in s možnosťou nabíjania. **Testovanú Kugu môžeme svojou koncepciou zaradiť k full-hybridným vozidlám,** ktoré sa dobíjajú samočinne cez rekuperáciu, no zároveň dokážu využiť uskladnenú energiu v batériách aj k samotnému pohonu.
### Úsporný aj na diaľnici Ford v tomto prípade stavil na kombinácie elektromotora s veľkým 2,5-litrovým atmosférickým štvorvalcom pracujúcim v Atkinsonovom cykle. Ten po zahriatí poteší vodiča aj pekným zvukovým prejavom, pričom jeho otáčky drží prevodovka eCVT príjemne nízko. V meste ho však nebudete počuť často, práve tam totiž Kuga naplno využíva potenciál elektromotora a rekuperácie, vďaka čomu **môžete v pomalej premávke jazdiť takmer stále na čisto elektrický pohon. Najnižšia mestská spotreba, ktorú sa nám v teste podarilo dosiahnuť, spadla na neuveriteľných 5,0 l/100 km**. S ohľadom na veľkosť a hmotnosť modelu Kuga ide o skutočne skvelý výsledok. Dlhodobý priemer v kombinovanej prevádzke potom môže stúpnuť na stále akceptovateľných 6,0 až 6,5 l/100 km.
Najťažšiu skúšku pre tento druh pohonu však predstavujú diaľnice, kde sa hybridná sústava musí predovšetkým spoliehať len na klasický spaľovací motor. V tomto prípade urobil Ford veľmi dobré rozhodnutie a pod kapotu umiestnil dostatočne silný benzínový motor, ktorému diaľničné tempo nerobí vrásky na čele. **Pri maximálnej diaľničnej rýchlosti si štvorvalec pod kapotou len v tichosti pradie a nerobí mu problém ani vyššia stavba karosérie.** Ako dôkaz nám môže poslúžiť aj diaľničná spotreba na úrovni len 7,1 l/100 km.
### Absolútne ticho Kuga sa ani pri vyššej rýchlosti netrápi a posádku rozmaznáva akustickým komfortom. **Odhlučnenie kabíny je jednoducho špičkové,** môžu za to najmä dvojité sklá a materiály, ktoré majú schopnosť pohlcovať zvuk. K tomu všetkému sa pridáva ešte systém aktívneho potláčania hluku cez reproduktory skvelého audiosystému Bang & Olufsen, čo môže oklamať vaše zmysly do takej miery, že podvedome začnete tlačiť na akcelerátor. Aj pri 170 km/h totiž máte stále pocit, že idete pomaly. Tak dobré je odhlučnenie a pohonné ústrojenstvo v novej Kuge!
**Na dlhé diaľničné výlety je navyše Kuga ako stvorená.** Každého určité poteší 54-litrová palivová nádrž, vďaka čomu dojazd na jedno natankovanie pohodlne presiahne hranicu 700 kilometrov, čo je dnes už pomaly vzácnosť. Za seba sa pri dlhšej ceste posadia aj vyšší ľudia, zadná lavica navyše poskytuje tiež nastavenie sklonu operadla a možnosť posúvania tak, aby mali cestujúci vzadu ešte viac miesta. Samozrejmosťou sú tiež USB porty vpredu aj vzadu.
### Pekný interiér Tak sa nám to páči! Žiadne módne výstrelky, ale jednoduchosť, funkčnosť a pragmatizmus. Nechýbajú klasická kaplnka prístrojov, veľké otočné ovládače hlasitosti a prehľadný panel klimatizácie s gombíkmi, do ktorých sa trafíte aj naslepo. Samotné materiály síce na prvý pohľad nepôsobia vyslovene prémiovo, ale takmer všetky sú mäkčené a pôsobia trvácnym dojmom. Ford si zaslúži pochvalu aj za to, že nepoužil priveľa lesklých čiernych plastov, na ktorých by bolo vidieť odtlačky či škrabance.
Vyšší ľudia vpredu ocenia tiež mäkčenú opierku pre pravú nohu, vodič ani spolujazdec sa vďaka tomu nemusia opierať o tvrdý plast. Za volantom sa sedí pomerne vzpriamene, polohu si nájde každý a v meste sa nám páčil dobý výhľad z auta cez veľké čelné aj bočné sklá. Niekomu však môžu vadiť pomerne viditeľné výhrevné vlákna, ktoré pôsobia pomerne rušivo. **Samotné sedadlá by tiež mohli mať v tejto cenovej hladine k dispozícii aj možnosť predĺženia sedacej časti.** Ich základný tvar je síce v poriadku, no v porovnaní s konkurenciou v ničom zásadne nevynikajú.
Mechanicky výsuvný chránič dverí nás v priebehu týždňa niekoľkokrát zachránil. Pri otváraní dverí sa sám vysunie a pri zatváraní opäť zmizne, aby nekazil dizajn vozidla.
### Jazdí ako hatchback Napriek tomu, že Ford Kuga je pomerne veľké SUV, na ceste jazdí ako kompaktný hatchback. Cítiť vysokú tuhosť karosérie (o 10 % vyššia než predtým) a starostlivo naladený podvozok, ktorý **brilantne kombinuje komfort, krásne vyvážené jazdné vlastnosti a precízne reakcie na povely vodiča.** Inžinierom sa dokonca podarilo ušetriť až 80 kg hmotnosti v porovnaní so starším, menším modelom.
DNA Fordu sa tu skrátka nezaprie a práve Ford je jeden z mála výrobcov, ktorí dokážu svoje SUV modely „vycvičiť“ rovnako dobre ako sedany či hatchbacky. Pozor, to neznamená, že sa Kuga v zákrutách nenakláňa. Nakláňa, predvídateľne, a lineárne. V zákrutách na nerovnostiach neodskakuje. **Utlmenie rázov je vynikajúce a rovnako to platí aj o odhlučnení podvozka.** V tomto ohľade jazdí Kuga vyslovene ako prémiové auto, v niektorých smeroch dokonca ešte o kúsok lepšie. Veľmi príjemne prekvapovali tiež promptné reakcie auta na pridanie plynu, takže s Kugou sa dalo jazdiť za každých okolností naozaj svižne. **Pohon všetkých štyroch kolies je už iba taká čerešnička na torte,** ktorá ešte zväčšuje pole pôsobnosti tohto SUV.
Ford ponúka k modelu Kuga aj aplikáciu Ford Pass Connect. Podobnú aplikáciu, kde si môžete na diaľku zistiť stav paliva v nádrži, zamknutie dverí, okien a podobne, ponúkajú aj iné automobilky. Ford je však medzi prvými, ktorý ponúka aj možnosť štartu vozidla na diaľku a teda zohriatie/vychladenie auta pred nastúpením.




Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.





Pokračujte na ďalší príspevok »