Alternatíva existuje! Toyota na pretekoch prevetrala Corollu spaľujúcu vodík

Toyota zanovito tvrdí, že elektromobily nie sú ani zďaleka jedinou alternatívou, ako výrazne znížiť emisie v osobnej doprave. Predstavená alternatíva znie rozumne aj lákavo. Bude však vhodná aj pre bežné autá?
Vydané  Text: 

O tom, že sa Toyota odhodlala k veľmi zaujímavému testu sme už písali. Do pretekárskej verzie modelu Corolla namontovala trojvalcový motor s objemom 1,6 litra, ktorý poznáme z modelu Yaris GR. Rozdiel bol v tom, že tento motor spaľoval vodík. Aby automobilka upriamila pozornosť na projekt, rozhodla sa motor upraviť minimálne. Nádrže na vodík pochádzali z modelu Mirai, v prípade motora sa zmenili zapaľovacie sviečky a samozrejme aj palivové potrubie. Bude to stačiť na to, aby auto dokázalo obsolvovať náročné preteky na 24 hodín? Dnes už poznáme odpoveď.

Pri neustálom vylepšovaní motorov je nevyhnutné inovovať aj palivá

Ako vo všetkých technologických odvetviach, aj v oblasti palív pre spaľovacie motory prebieha neustály vývoj. Špecialisti zo spoločnosti OMV v spolupráci s poprednými výrobcami áut, výskumnými centrami a univerzitami neustále pracujú na inováciách.

**Auto sa zúčastnilo pretekov Fuji Speedway v Japonsku, na trati však nevydržalo plnú porcie času.** Podľa informácií automobilky, však minimálne upravené auto dokázalo absolvovať 358 kôl, čo predstavuje vzdialenosť 1 634 kilometrov. Vodiči na trati strávili 11 hodín a 54 minút. Zo zostávajúcich 12 hodín a 6 minút bolo asi 8 hodín venovaných opravám a bezpečnostným kontrolám v boxoch, pričom na doplnenie vodíka boli potrebné asi 4 hodiny. Vzhľadom na to, že úprave auta venovali v automobilke veľmi málo času, sú tieto výsledky mimoriadne sľubné. Zostáva nám veriť, že technici Toyoty budú na technológií naďalej pracovať, vďaka čomu by sa mohla objaviť aj v sériových modeloch.
Test teda v konečnom dôsledku potvrdil dlhodobo prezentovaný názor, že k znižovaniu emisií v osobnej doprave nevedie iba jediná cesta. Toyota verí, že spaľovacie motory na vodík môžu v budúcnosti zohrať významnú úlohu v dosiahnutiu emisného cieľa do roku 2050, kedy majú emisie CO₂ v porovnaní s rokom 2010 klesnúť o 90 percent.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.