Šéf VW kritizuje lídrov G7: Nechať elektromobily jazdiť na elektrinu z uhlia je regulačný nezmysel!

Generálny riaditeľ tvrdí, že elektromobily majú zmysel iba vtedy, keď budú napájané zelenou energiou.
Vydané  Text: 
Ilustračná fotografia: Zatiaľ čo elektrické vozidlá neprodukujú žiadne lokálne emisie CO2 a aj uhlíková stopa pri ich výrobe je nízka (či dokonca nulová u niektorých modelov), nemožno ignorovať spôsob výroby elektrickej energie. Ak sa vyrába z fosílnych palív, dostávame sa k obrazu na ilustrácii: elektráreň spaľujúca uhlie v pozadí nabíjacej stanice s elektromobilom.
Generálny riaditeľ koncernu Volkswagen **Herbert Diess verejne kritizuje lídrov G7** za to, že nestanovili **pevný dátum ukončenia výroby energie z uhlia**, a uviedol, že je nezmyselné nechať elektrické vozidlá jazdiť na energiu, ktorá nie je získavaná čistým spôsobom. „*To nestačí, @G7. Výsledok sklamal*,“ [tweetoval Diess v utorok 15. júna 2021](https://twitter.com/Herbert_Diess/status/1404696473833553922). „*Musíme uhlie zanechať oveľa skôr! EV sú kľúčové pre dosiahnutie klimatických cieľov do roku 2030. Avšak EV majú zmysel iba pre zelenú energiu, nechať EV jazdiť na uhlie je regulačný nezmysel*,“ dodáva Diess na margo [aktuálneho samitu lídrov G7 v Cornwalle](https://t.co/mOpqn2pJTW). V záverečnom komuniké, ktoré vyplynulo z minulotýždňového samitu, sa skupina G7 **zaviazala čo najskôr ukončiť medzinárodné financovanie energie z fosílnych palív** náročných na uhlíkovú stopu a **urýchliť ich odchod z energie získavanej z uhlia** – lenže bez konečného termínu. Všeobecne sa má za to, že **dekarbonizácia energetického priemyslu** má prebehnúť najneskôr počas 30. rokov tohto storočia. Lídri ale neboli schopní dohodnúť sa na pevnom termíne kvôli odporu jedného člena skupiny. Neschopnosť G7 stanoviť presný termín prechodu na čistejšie formy získvania energie je podľa mnohých dôkazom, že hoci sú verejnosti predkladané veľkolepé plány, vo vnútri skupiny nie je skutočná ambícia dekarbonizovať vyspelú časť sveta. Otvoreným problémom pritom naďalej ostáva predpoklad, že prechod európskeho priemyslu na uhlíkovo neutrálnu výrobu spôsobí príliv „špinavej výroby“ do menej vyspelých častí sveta. V konečnom dôsledku by sa tak dekarbonizácia stala iba nástrojom populizmu a dočasným riešením bez premyslenia globálnych dôsledkov. Diess vedie spoločnosť, ktorá rozhodne patrí medzi najagresívnejších výrobcov elektromobilov a plánuje do konca tohto desaťročia uviesť na trh zhruba 70 modelov napájaných z batérií. Minulý rok kritizoval Nemecko za to, že je „príliš pomalé a plaché“ pri ústupe od uhoľných elektrární, [uvádza Automotive News Europe](https://europe.autonews.com/automakers/vws-diess-criticizes-g-7-leaders-not-setting-coal-phase-out-date). G7 je skupina siedmich najvyspelejších krajín sveta: Francúzsko, Japonsko, Kanada, Nemecko, Spojené kráľovstvo, Spojené štáty a Taliansko. Do apríla 2014 bolo ôsmym členom (vtedy Skupiny G8) aj Rusko.

Daimler a VW skracujú pracovný čas, automobilky majú problém s nedostatkom súčiastok pre nové autá

Spoločnosti Daimler a Volkswagen skracujú pracovný čas v niektorých svojich závodoch, pretože automobilky naďalej trpia nedostatkom dodávok čipov, ktorý počas tohto roka významne brzdí výrobu nových automobilov. Informoval o tom [Automotive News Europe](https://europe.autonews.com/automakers/daimler-and-vw-cut-working-hours-chip-shortage). Spoločnosť Daimler, ktorá vyrába aj automobily značky Mercedes-Benz, tento týždeň skracuje pracovný čas vo svojich nemeckých závodoch v Brémach a Rastatte, uviedla hovorkyňa pre Automotive... Prečítať celé

Herbert Diess, VW, kritizuje lídrov G7 za to, že nie sú schopní stanoviť jednoznačný termín skoncovania s výrobou energie z fosílnych palív, uhlia. Reprofoto twettu z Twittera








Pokračujte na ďalší príspevok »