Toto sa stane s batériou v elektromobile po prejdení 100 000 km! Auto je prakticky nepoužiteľné

Na internete sa pred niekoľkými dňami objavilo video, ktoré odhaľuje krutú realitu každodenného života s elektromobilom. **Prezentovaný Nissan Leaf bol vyrobený ešte v roku 2011 so štandardnou batériou o veľkosti 24 kWh,** vďaka ktorej mohlo nové auto prejsť na plné nabitie maximálne 120 kilometrov. Majiteľ však svoje auto rozhodne nešetril, čo sa odzrkadlilo aj na celkovom stave vozidla…. Prečítať celé
Vydané Text: 
Na internete sa pred niekoľkými dňami objavilo video, ktoré odhaľuje krutú realitu každodenného života s elektromobilom. **Prezentovaný Nissan Leaf bol vyrobený ešte v roku 2011 so štandardnou batériou o veľkosti 24 kWh,** vďaka ktorej mohlo nové auto prejsť na plné nabitie maximálne 120 kilometrov. Majiteľ však svoje auto rozhodne nešetril, čo sa odzrkadlilo aj na celkovom stave vozidla. Po celom aute nájdete škrabance či preliačiny, pričom za osem rokov s autom najazdil viac ako 108 000 kilometrov. Po takomto čase je bežné, že kapacita batériových článkov už nebude dosahovať rovnakú úroveň ako v prípade nového auta a vo výsledku na jedno nabitie prejdete menej kilometrov. **V tomto prípade však došlo k výraznejšej degradácii a Nissan Leaf sa tak v reálnom živote stal takmer nepoužiteľným.** Diagnostické zariadenie odhalilo niekoľko zaujímavých údajov o stave batériových článkov. Aj keď po nabití akumulátora ukazoval palubný počítač 100 % stav, v skutočnosti batériu už nie je možné nabiť na viac ako 86 %. O niečo horšie je na tom však samotné zdravie batérie. **Jej kapacita totiž klesla o závratných 51 %, čo poukazuje na oveľa výraznejšiu mieru degradácie než predpokladal výrobca.** Auto tak na jedno plné nabitie môže teoreticky zvládnuť len niečo cez 50 km. ### VIDEO Takéto problémy už v dnešnej dobe riešia automobilky prostredníctvom samostatnej záruky na akumulátory. **Nie všetci však do zmluvy zahŕňajú aj neštandardnú degradáciu batérie a v praxi sa môže výrobca odvolať na zlé zaobchádzanie s vozidlom či časté využívanie rýchlonabíjacích staníc,** ktoré výrazne zaťažujú batériové články a ovplyvňujú ich životnosť. Aj preto je dobré si pri kúpe elektromobilu overiť, akú mieru degradácie alebo životnosť garantuje výrobca počas prevádzky vozidla. **V prípade kompletnej výmeny batérie za novú by totiž majiteľ musel zaplatiť z vlastného vrecka niekoľko tisíc eur,** mnohí sa preto budú v podobnej situácii snažiť takéhoto auta radšej zbaviť. Netreba zabúdať na to, že vývoj batérií ide stále dopredu a moderné elektromobily s vyššou energetickou hustotou akumulátorov a lepším dojazdom by nemali degradovať tak rýchlo ako prvogeneračný Nissan Leaf. Je tak pravdepodobné, že súčasné elektrické vozidlá bez väčších problémov zvládnu stovky tisíc kilometrov s pôvodnými akumulátormi, ktoré si zachovajú stále použiteľnú kapacitu aj po rokoch používania.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Bestsellery ešte výhodnejšie