Volkswagen ID.6: Obrovské elektrické SUV ponúkne tradičnú techniku. Dostupné bude len na jednom trhu

Volkswagen oficiálne odhalil svoje najväčšie elektrické SUV ID.6. Týmto modelom sa rozširuje produktová rada rodiny ID., avšak zatiaľ len na jednom svetovom trhu.
Vydané  Text: 

O šanghajskom autosalóne sa tento rok príliš veľa nehovorí. Napriek tomu je na ňom predstavená jedna významná novinka za druhou. Po [Audi A6 e-tron](https://www.autoviny.sk/novinky/122313/audi-a6-e-tron-concept-extremna-aerodynamika-a-plus-300-kilometrov-dojazdu-uz-za-10-minut-nabijania) sme sa konečne dočkali aj svetovej premiéry úplne nového elektrického SUV Volkswagen ID.6. Ide tak už v poradí o tretí model, ktorý dopĺňa kľúčovú rodinu ID., ktorá je najmä pre budúcnosť Volkswagenu kľúčová. ### ID.6 je určené pre Čínu **Nové, na želanie až 7-miestne, SUV** prichádza hneď v dvoch verziách. **ID.6 CROZZ, ktorý bude vyrábaný v severnej časti Číny, konkrétne v továrni FAW-Volkswagen, je doplnený o ID.6 X, ktorý bude vyrábaný v závode SAIC v južnej časti krajiny**. Obe autá sú až na zopár dizajnových odlišností totožné. „*S novou ID.6 sme si vydláždili cestu k dosiahnutiu stanoveného cieľu, ktorý hovorí o tom, že 50% našich áut predaných v Číne do roku 2030 bude elektrických. Udržiavame dynamiku rastu a zároveň postupne rozširujeme našu ponuku modelov, ktoré sú postavené na platforme MEB. Od roku 2023 plánujeme v Číne predávať až 8 modelov rodiny ID., vďaka čomu sa stane platforma MEB jednou z najrozšírenejších. Zároveň nám úspory, ktoré vzniknú použitím modulárnej platformy umožnia udržiavať a ďalej rozširovať elektrickú ofenzívu.*“, uviedol Ralf Brndstätter, CEO Volkswagenu.
### Poriadny kus auta **Podobne ako ID.3 a ID.4, ide teda o ďalší model, ktorý je postavený na koncernovej stavebnici MEB**. **Oproti crossoveru ID.4 je ID.6 až o 30 centimetrov dlhšie**. Tento nárast rozmerov umožnil dizajnérom za druhý rad sedadiel implementovať ďalšie dve sedadlá. Celkovo je interiér možné vyskladať s piatimi, šiestimi alebo siedmymi sedadlami. Nový elektromobil ID.6 bude však predovšetkým určený pre čínsky trh. Jeho globálny charakter je nepravdepodobný. Volkswagen chcel novým modelom prepojiť dizajn, funkčnosť a užívateľský zážitok. **Aj preto je novinka dostupná s výkonom 225 kW, ktorý je možné skombinovať s dvoma rôznymi batériami. Základná kapacita je reálnych 58 kWh a vyššia kapacita bude 77 kWh**. **ID.6 by mal podľa čínskych noriem disponovať dojazdom medzi 436 až 588 km**. Batéria je už tradične umiestnená v podlahe, čím sa znižuje ťažisko a dosahujú lepšie jazdné vlastnosti. **Maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 160 km/h**.
### Na palube bude najnovšia technika **Celkovo 4,88 metra dlhé ID.6** bude na želanie dostupné s kompletne presklenou strechou. VW bude na tento čínsky elektromobil dodávať disky kolies c veľkosťou 19 až 21 palcov. Okrem toho sa na palube môže počítať s prémiovým spracovaním a kvalitnými materiálmi. **Vodič bude môcť s autom komunikovať prostredníctvom 12-palcovýho displeja infotainmenu. Ďalej sa na palube nebudú nachádzať žiadne hardvérové tlačidlá, presne tak, ako je to v súčasnosti v koncerne zaužívané**. K dispozícii bude aj hlasový asistent „Hello ID.“, ktorý umožní ovládať viaceré funkcie komfortu. Nebude chýbať ani možnosť rozšírenej reality, ktorú poznáme zo Škody Enyaq iV či z nedávno predstavenej[ Audi Q4 e-tron](https://www.autoviny.sk/novinky/122307/audi-q4-e-tron-a-q4-sportback-e-tron-lacnejsia-elektromobilita-v-podani-audi-prinasa-spickovu-techniku-a-rozsirenu-realitu). O pohodlie sa postarajú aj viaceré jazdné asistenty a to predovšetkým Travel Assist. Auto bude po kúpe možné pravidelne softvérovo aktualizovať.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.