Na celoročné pneumatiky sú kladené vyššie nároky ako na tie sezónne. Naozaj sa však oplatia viac?
### Neprezúvať vôbec tiež nie je riešenie
**Až 11 % vodičov na letné pneumatiky pritom neprezúva vôbec, a to aj z dôvodu „dojazďovania“ zimných plášťov**, upozornila [pred dvomi rokmi značka Continental](https://www.autoviny.sk/reportaze/119497), ktorá ešte rok predtým realizovala prieskum medzi slovenskými motoristami. Toto riešenie však odborníci neodporúčajú. **Motoristi majú zámer totálne vyjazdiť pneumatiky**, ktoré majú hĺbku dezénu menšiu ako 3 milimetre a nemôžu ich tak použiť pri nadchádzajúcej zimnej sezóne.
Podľa interných prieskumov spoločnosti **slovenský vodič v priemere najazdí 15 500 kilometrov za rok, a to na pneumatikách starých zhruba tri a pol roka.** Väčšia časť najazdených kilometrov pripadá na letnú sezónu, ktorá je dlhšia a pekné počasie láka viac vodičov na výlety.
Na začiatku sme uviedli citáciu zo Zákona o cestnej premávke č. 8/2009 Z.z., časti Osobitosti premávky na diaľnici a ceste pre motorové vozidlá, toto je plné znenie paragrafu č. 38:
**§ 38 Osobitosti premávky v zimnom období**
(1) Ak sa na vozovke nachádza súvislá snehová vrstva, ľad alebo námraza, vodič motorového vozidla kategórie M1 a N1 môže také vozidlo použiť v cestnej premávke, len ak je toto vozidlo na všetkých nápravách vybavené pneumatikami na jazdu na snehu označené horským symbolom alebo pneumatikami s označením „M+S“, „M.S“ alebo „M&S“;20b) motorové vozidlá kategórie M2, M3, N2 a N3 musia byť vybavené takými pneumatikami aspoň na jednej z hnacích náprav v čase od 15. novembra do 31. marca a v prípadoch, ktoré sú uvedené v časti vety pred bodkočiarkou.
Už v máji 2021 sa do platnosti zavedenie novinka, ktorú sme avizovali ešte minulý rok. Nové pneumatiky budú vybavené novými značeniami, ktoré budú ešte lepšie upresňovať ich vlastnosti.