Motoristi pozor! Slovenské cesty zaplavia rýchlostné radary za viac než 40 miliónov eur

Vyzerá to tak, že západné krajiny predsa len v niečom dobehneme. Na kvalitné cesty však zabudnite, Slovensko chce nakúpiť rýchlostné radary a kamery za viac než 40 miliónov eur. Informoval o tom portál [Aktuality.sk](https://www.aktuality.sk/clanok/868657/slovensko-ma-pokryt-siet-radarov-za-40-milionov-eur/?fbclid=IwAR26SojkmSefglnKewkKWs9XpbgCmJqfkXWqBc8xtEy_7qUZ2AfWmVaFNZo) Rozhodne nejde o novú iniciatívu. Už v roku 2016 malo bývalé vedenie rezortu vnútra pripravovať megatender, v ktorom chceli za vyše 140… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Vyzerá to tak, že západné krajiny predsa len v niečom dobehneme. Na kvalitné cesty však zabudnite, Slovensko chce nakúpiť rýchlostné radary a kamery za viac než 40 miliónov eur. Informoval o tom portál [Aktuality.sk](https://www.aktuality.sk/clanok/868657/slovensko-ma-pokryt-siet-radarov-za-40-milionov-eur/?fbclid=IwAR26SojkmSefglnKewkKWs9XpbgCmJqfkXWqBc8xtEy_7qUZ2AfWmVaFNZo) Rozhodne nejde o novú iniciatívu. Už v roku 2016 malo bývalé vedenie rezortu vnútra pripravovať megatender, v ktorom chceli za vyše 140 miliónov eur nakúpiť viac ako 700 radarov, kamery či dynamické váhy. Tento plán však zastavila vtedajšia koaličná strana SNS. **Dnes je podobný projekt opäť na stole s podporou ministra vnútra Romana Mikulca,** pričom nový systém objektívnej zodpovednosti by sa mohol začať rozbiehať už v priebehu budúceho roka.
Príslušníci PZ budú mať po spustení nových radarov viac času na plnenie iných povinností. Zdroj: FB Polícia Slovenskej republiky
*„Šesť rokov dozadu tu bola snaha nastaviť automatizované systémy, boli na to určené peniaze. My to dnes vnímame ako rovnako potrebné ako kolegovia vtedy,“* uviedol pre Aktuality.sk súčasný šéf polície, Peter Kovařík. *„Ak ako vodič viem, že mám na diaľnici úsekové meranie, tak si nastavím tempomat, lebo viem, že inak mi automaticky príde pokuta. Nevnímam to ako šikanovanie,“* myslí si Kovařík. Pripomína, že obdobné systémy fungujú už v celej Európe. *„Všade to funguje, len u nás čakáme, či bude nejaký policajt s radarom pri ceste a ešte počúvame rádiá, kde hlásia, kde sú hliadky.“* Motoristov by na nové radary mali upozorniť značky vopred tak, aby mal každý šancu upraviť rýchlosť svojho vozidla pred bodom merania rýchlosti. Pri rozmiestňovaní radarov a kamier by mali vychádzať z pôvodných podkladov, ktoré boli vytvorené ešte v roku 2016. **Pôjde o miesta, kde pravidelne dochádza k tragickým dopravným nehodám, kontrolované by pritom mali byť najmä cesty 1. triedy.** *„Teraz všetko záleží na tom, ako bude schválený rozpočet a musíme sa pozrieť na technické podmienky. Už vtedy mali vytypované rizikové miesta a ja si myslím, že to naozaj musí byť základ, ktorý zaktualizujeme,“* avizuje Kovařík. **Samotný projekt by mal byť financovaný z peňazí Európskej únie,** zaoberať by sa ním mali v apríli. „Máme podporu ministra a vo fonde obnovy na to máme aj balík peňazí. Možno neurobíme všetko tak, ako sa vtedy plánovalo, ale myslím si, že to za tú sumu postavíme. Rádovo sa dnes rozprávame o 40 miliónoch eur na tento účel,“ vysvetľuje Kovařík.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia