Aktuality

Značka Lucid chystá vstup na burzu, aj keď zatiaľ nepredala jediné auto

Kalifornský výrobca elektromobilov má dnes polovičnú hodnotu ako dlhodobo etablované BMW, tvrdí nemecký auto motor und sport. Dôvodom je nadchádzajúce IPO spoločnosti, ktoré by malo byť dokončené v druhom štvrťroku 2021.

Vo výsledku dohody známej v odbornom žargóne ako SPAC (Special-Purpose Acquisition Companies) sa Lucid zlúči s Churchill Capital IV (CCIV). Jedná sa o spoločnosť založenú iba za účelom získavania kapitálu od investorov. Firmy typu SPAC začínajú procesom IPO a ponúkajú akcie investorom. Výnosy z IPO sú spravidla dôverné, kým SPAC hľadá kandidáta na prevzatie. Podmienky SPAC určujú daný časový rámec, v ktorom musí byť zlúčenie dokončené. Ak toto obdobie uplynie bez nadobudnutia, SPAC zvyčajne vráti svoj kapitál svojim investorom, uvádza Forexox.

Lucid Air (2021)

Automobilová spoločnosť, ktorá bola založená v roku 2007, v súčasnosti zhromažďuje hotovosť zhruba 4,4 miliardy dolárov v podobe nového kapitálu, ale zvýši aj jeho hodnotu na 24 miliárd dolárov (takmer 20 miliárd eur).

Pre porovnanie: Spoločnosť BMW Group má v súčasnosti na burze hodnotu 45,13 miliárd eur. Mníchovská automobilka má ale viac ako 100 rokov a len v roku 2020 predala po celom svete viac ako 2,3 milióna automobilov so svojou hlavnou značkou, ako aj Mini a Rolls-Royce. No a pre porovnanie, trhová kapitalizácia Tesly je dnes priamo astronomická: 670,78 mld. USD.

Spoločnosť Lucid Motors zatiaľ nepredala ani jedno vozidlo. 

Ako Lucid oznámil pri oznámení burzovej dohody, zahájenie výroby prémiového elektrického sedanu s názvom Air sa navyše opäť oneskorilo.

Lucid Air (2021)
Lucid Air (2021)

Uvedenie konkurenta Tesly Model S na trh, pôvodne plánované na jar 2021, sa tak posunie na druhú polovicu roka. Spoločnosť Lucid Motors postavila v americkom štáte vlastnú továreň na model vyššej triedy, ktorý stojí najmenej 69 900 dolárov (okolo 57 600 eur), ktorého uvádzacia edícia má údajne stáť 169 000 dolárov, čo je dobrých 139 000 eur.

Neskôr bude nasledovať veľké elektrické SUV a oveľa kompaktnejší model, teda fakticky sa jedná o kopírovanie strategického postupu Tesly s Modelmi X a 3.

Koniec koncov, šéf Lucidu Peter Rawlinson bol predtým hlavným inžinierom pre Model S v Tesle. Na riadiacich pozíciách sú aj ďalší velikáni, šéf výroby Peter Hochholdinger a Eric Bach, ktorý vedie vývoj hardvéru, a šéf nákupu Peter Hasenkamp - všetci majú minulosť spojenú s Teslou.

Lucid Air (2021)
Erik Stríž - auto motor a šport, Autoviny.sk
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie