Značka Lucid chystá vstup na burzu, aj keď zatiaľ nepredala jediné auto

Americká elektro-automobilka sa pripravuje na vstup na burzu, vďaka čomu má dramaticky nabrať na hodnote. To aj napriek tomu, že zatiaľ nepredala žiadne auto.
Vydané  Text: 

* Článok je prevzatý v spolupráci s magazínom [UnitedLife.sk: Lucid nepredalo žiadne auto, ale má polovičnú trhovú hodnotu ako BMW. Pripravuje IPO](https://www.unitedlife.sk/lucid-nepredalo-ziadne-auto-ale-ma-polovicnu-trhovu-hodnotu-ako-bmw-pripravuje-ipo) Kalifornský výrobca elektromobilov má dnes polovičnú hodnotu ako dlhodobo etablované BMW, tvrdí nemecký auto motor und sport. Dôvodom je nadchádzajúce IPO spoločnosti, ktoré by malo byť dokončené v druhom štvrťroku 2021. Vo výsledku dohody známej v odbornom žargóne ako SPAC (Special-Purpose Acquisition Companies) sa Lucid zlúči s Churchill Capital IV (CCIV). Jedná sa o spoločnosť založenú iba za účelom získavania kapitálu od investorov. Firmy typu SPAC začínajú procesom IPO a ponúkajú akcie investorom. Výnosy z IPO sú spravidla dôverné, kým SPAC hľadá kandidáta na prevzatie. Podmienky SPAC určujú daný časový rámec, v ktorom musí byť zlúčenie dokončené. Ak toto obdobie uplynie bez nadobudnutia, SPAC zvyčajne vráti svoj kapitál svojim investorom, uvádza Forexox.
Automobilová spoločnosť, ktorá bola založená v roku 2007, v súčasnosti zhromažďuje hotovosť zhruba 4,4 miliardy dolárov v podobe nového kapitálu, ale zvýši aj jeho hodnotu na 24 miliárd dolárov (takmer 20 miliárd eur). Pre porovnanie: Spoločnosť BMW Group má v súčasnosti na burze hodnotu 45,13 miliárd eur. Mníchovská automobilka má ale viac ako 100 rokov a len v roku 2020 predala po celom svete viac ako 2,3 milióna automobilov so svojou hlavnou značkou, ako aj Mini a Rolls-Royce. No a pre porovnanie, trhová kapitalizácia Tesly je dnes priamo astronomická: 670,78 mld. USD. Spoločnosť Lucid Motors zatiaľ nepredala ani jedno vozidlo. Ako Lucid oznámil pri oznámení burzovej dohody, zahájenie výroby prémiového elektrického sedanu s názvom Air sa navyše opäť oneskorilo.
Uvedenie konkurenta Tesly Model S na trh, pôvodne plánované na jar 2021, sa tak posunie na druhú polovicu roka. Spoločnosť Lucid Motors postavila v americkom štáte vlastnú továreň na model vyššej triedy, ktorý stojí najmenej 69 900 dolárov (okolo 57 600 eur), ktorého uvádzacia edícia má údajne stáť 169 000 dolárov, čo je dobrých 139 000 eur. Neskôr bude nasledovať veľké elektrické SUV a oveľa kompaktnejší model, teda fakticky sa jedná o kopírovanie strategického postupu Tesly s Modelmi X a 3. Koniec koncov, šéf Lucidu Peter Rawlinson bol predtým hlavným inžinierom pre Model S v Tesle. Na riadiacich pozíciách sú aj ďalší velikáni, šéf výroby Peter HochholdingerEric Bach, ktorý vedie vývoj hardvéru, a šéf nákupu Peter Hasenkamp – všetci majú minulosť spojenú s Teslou.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.